בלוטת התריס והורמונים נשיים

רו8

New member
בלוטת התריס והורמונים נשיים

אני בת 43, בעלת מחזור סדיר. בגיל 33 התפתחה אצלי יתר-פעילות של בלוטת התריס, אשר טופלה ביוד רדיואקטיבי והתפתחה לאחר מכן לתת-פעילות, המאוזנת על-ידי אלטרוקסין. מגיל 37-38 בערך, אני סובלת מיובש בנרתיק, שאינו קשור ליחסי מין, ואשר נובע לתחושתי מחוסר איזון הורמונלי, אף שאין לכך עדויות רפואיות מובהקות. האם ידוע לך על קשר כלשהו אשר יכול להיות קיים בין שתי הבעיות?
 
בלוטת התריס ויובש

שלום לך, אני לא מכירה קשר כזה. אם יש לך מחזור סדיר זה די מדבר נגד רמה נמוכה של אסטרוגנים כסיבה ליובש. עכשיו אני הולכת לומר משהו פרוע לגמרי, אבל במסגרת מחלות אוטואימוניות (ואין ספק שיש לך רקע שכזה לבעיה בבלוטת התריס שלך) מופעיה תסמונת בשם Sjogren. זו תסמונת שמלווה לעיתים מחלות פרקים אוטואימוניות ומתאפיינת ביובש בפה ועיניים. אני לא יודעת אם זה גורם ליובש בנרתיק, לדעתי לא אחרת הייתי שומעת על כך, אבל אולי זה קשור. אני נוטה יותר לחשוב שכל העסק לא קשור. התיעצץ עם רופא/ת נשים? לפעמים יש סיבות מקומיות לתופעה הזו. בטוח שיש לה פתרונות מקומיים, כל מיני תכשירי סיכה למיניהם. מה פרוש יובש בנרקתי שאינו קשור ליחסי מין? איך את חשה את היובש הזה אם ה לא בהקשר לפעילות מינית?
 

רו8

New member
המשך

כשאני אומרת שזה לא קשור ליחסי מין, כוונתי שבאופן תמידי סביבת הנרתיק אינה מאוזנת, יבשה יחסית, והדבר גורם לגרד ועקצוצים, אף שאין עדות לזיהום פטרייתי או אחר. התייעצתי עם רופא נשים, אך הוא לא מצא פתרון מעבר לג´ל סיכה (וזה פתרון לא נוח ולא נעים).
 
יובש

צר לי כי אין באפשרותי להציע לך משהו יותר חכם בנושא. בכל אופן זה בוודאי לא קשור לתפקוד הבלוטה.
 

רו8

New member
אני שמחה לבשר...

קודם כל, אני נורא מודה לך. נורא יפה בעיני שחשבת לכל הכיוונים והעלית כיוון שבכלל לא חשבתי עליו - המערכת החיסונית שלי שאוהבת לתקוף את הגוף שלי. באמת לא עלה על דעתי. ואשר לבשורה - שאלתי בפורום אלרגיה, ופרופ´ קיוויתי אמר שאכן התסמונת שהזכרת (לא הזכרתי אותה בשמך אלא בשמי) כרוכה גם ביובש בנרתיק. אז אני באמת אנסה לחקור בכיוון הזה. ושוב, כל הכבוד. אני נורא מעריכה את זה. הלוואי שכל הרופאים היו ככה, באמת.
 
למעלה