"בלי נאמנות אין אזרחות"?

  • פותח הנושא bvb6
  • פורסם בתאריך

bvb6

New member
"בלי נאמנות אין אזרחות"?

אם הכוונה היא שחובה לחתום נאמנות על מנת להחזיק אזרחות זו סיסמא פאשיסטית ואם הכוונה היא שמי שנמצא לא נאמן במבחן החוק - בגידה במדינה , ריגול וכדו' אז זה מתקרב לפאשיזם אבל זה לא שם .... באותה מידה אפשר היה להציע עונש מוות על עבירות שקשורות בביטחון המדינה ואז לא היו מדברים על פאשיזם הרי ברור שיש מדינות דמוקרטיות שיטילו / הטילו עונש מוות ( שקיים בחוק הישראלי למקרים כאלה)... זה עניין אכיפתי ולא אידאולוגי. ואם כבר .... חוק השבות הוא גם חוק גזעני ...למה לא מזכירים גם את זה?
 
עכשיו התעוררת והבנת שהוא פאשיסט?

הרי גם ישראל ביתנו זו מפלגה של איש אחד, וכל מטרתה היא להדגיש את איווט ליברמן. אגב לכל מצביעו של אותו ליברמן, מישהו מכם יכול לומר לי דבר אחד שהוא עשה במהלך 15 שנותיו בכנסת?
 

GIOVANINI

New member
מי שמעריץ רוצח אישה וילד בן 7 אסור לו לדבר

אני לא הצבעתי בעד ליברמן אבל אחרי הניק שלך לך אסור כל כך לדבר.
 
וואלה..

אם תשים לב אני חבר בתפוז די הרבה לפני המקרה, וכן אני לא מתבייש לומר שאת מה שהוא תרם למקצוע שלו אני מעריך. אך זה לא אומר שאני מצדיק\מעריץ את האיש, ובטח שלא את המעשה שלו. אז הנה תגובה עניינית. עכשיו תורך.
 

בדנתמ

New member
תראה...

אם הכוונה היא שמי שנמצא לא נאמן במבחן החוק, כמו בגידה במדינה וכו', זה ממש לא קרוב לפאשיזם. זה ניצול תקין של עקרון הדמוקרטיה המתגוננת, עליו למד כל מי שהיה תלמיד תיכון בישראל. למעשה, גם בחוק הישראלי כיום מוצעים עונשים כבדים על בגידה במדינה - כבדים יותר מאלה המוצעים לרוצח סדרתי לצורך העניין. בגידה חמורה או ריגול חמור בשעת מלחמה (מה שבשארה נחשד בו) היא עבירה שדינה יכול להיות מוות לפי החוק הישראלי. למעשה, רק על עבירה זו ניתן לתת פה עונש מוות, למעט מקרים של פושעי מלחמה נאצים. זה שאף פעם לא נתנו על זה עונש מוות פה זה דבר אחר, ודבר טוב בעיניי, שכן אני מתנגד עקרונית לאופציה של הטלת עונש מוות על אדם. אבל אני כן מסכים עם זה שמי שעבר עבירה כזאת צריך להירקב בכלא עד סוף ימיו העלובים. אם חובה לחתום נאמנות, זה לא פאשיזם, זה סתם מוזר, ילדותי, ולא פרקטי בשיט. הרי זה לא משנה שאני חותם על מסמך אם החוק גם ככה מחייב אותי אליו, ואם אעבור עבירה הקשורה בבטחון המדינה, אין זה משנה כהוא זה אם חתמתי על מסמך או לא. לכן לא נראה לי שדבר כזה יעבור. הוא סתם מיותר ויעלה למדינה כסך על מסמכים וזה
בכל מקרה, כל דמוקרטיה שמכבדת את עצמה מטילה עונשים כבדים על מי שנמצא לא נאמן במבחן החוק. כולל ארה"ב, בריטניה, צרפת, ואפילו ניו זילנד הרחוקה.
 
למעלה