במקרה קיבלתי תמונה עדכנית מאיזור הבורסה ברמת גן

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
במקרה קיבלתי תמונה עדכנית מאיזור הבורסה ברמת גן

במקרה קיבלתי תמונה עדכנית מאיזור הבורסה ברמת גן
תמונה עדכנית לתחנת אבא הילל - חופרים .....


 

GLSRA

Active member
שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....

במקרה קיבלתי תמונה עדכנית מאיזור הבורסה ברמת גן
תמונה עדכנית לתחנת אבא הילל - חופרים .....
שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....
אנחנו כולנו יודעים ששלוש מכונות TBM חצאו לדרך, שתיים כבר חופרות מגלי גיל דרומה (מערבה) ואחת צפונה (מזרחה).
מה שברור שהמכונות לבטח כבר הגיעו לתחנות הקרובות, כלומר לתחנת ארלוזורוב (מרחק "אפס" מנקודת המוצא) ותחנת אבא הילל בכיוון השני.

אם ה TBM חופר וממקם את פלטות הבטון בהטבעתיות, שהרי איך חופרים את התחנה, כלומר מהצד החיצוני של טבעת הבטון ? ואם כן, אז מדוע בצילומים של התחנות ההולכות ונחפרות לא רואים את טבעות הבטון הללו מהצד החיצוני שלהן.

לחילופין, אם לאורך התחנה מכונת ה TBM רק חופרת מבלי למקם את טביות הבטון, אך למה לא קורסת כל הקרקע הנמצאת מעל לתוואי החפירה בשטח התחנות (ארלוזורוב ואבא הילל, אולי אפילו כבר שאול המלך שהרי לא מפרסמים לאן הגיעה זה מכבר מכונת ה TBM)

אשמח אם מי מהקוראים יידע להסביר איך העניין מתבצע ?
 

Ccyclist

Well-known member
אם אינני טועה בת"א יש קופסאות תחנה כמו במערכות שסיקרתי.

שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....
אנחנו כולנו יודעים ששלוש מכונות TBM חצאו לדרך, שתיים כבר חופרות מגלי גיל דרומה (מערבה) ואחת צפונה (מזרחה).
מה שברור שהמכונות לבטח כבר הגיעו לתחנות הקרובות, כלומר לתחנת ארלוזורוב (מרחק "אפס" מנקודת המוצא) ותחנת אבא הילל בכיוון השני.

אם ה TBM חופר וממקם את פלטות הבטון בהטבעתיות, שהרי איך חופרים את התחנה, כלומר מהצד החיצוני של טבעת הבטון ? ואם כן, אז מדוע בצילומים של התחנות ההולכות ונחפרות לא רואים את טבעות הבטון הללו מהצד החיצוני שלהן.

לחילופין, אם לאורך התחנה מכונת ה TBM רק חופרת מבלי למקם את טביות הבטון, אך למה לא קורסת כל הקרקע הנמצאת מעל לתוואי החפירה בשטח התחנות (ארלוזורוב ואבא הילל, אולי אפילו כבר שאול המלך שהרי לא מפרסמים לאן הגיעה זה מכבר מכונת ה TBM)

אשמח אם מי מהקוראים יידע להסביר איך העניין מתבצע ?
אם אינני טועה בת"א יש קופסאות תחנה כמו במערכות שסיקרתי.
כמו המערכות שנסעתי בהן בסיביליה ומאלגה, וזו שהיתה בבניה כשביקרתי בניס במערכת התל אביבית התחנות נבנות כקופסאות בטון גדולות לאורך המסלול בעוד שהמנהרה נחפרת ביניהן.
&nbsp
אינני יודע בדיוק מה קורה כאשר ה TBM מגיעה לקופסאת תחנה אך רוב הסיכויים שהאפר כבר פונה מהתחנה, יש מפלס שהונדס מראש בקופסה למעבר ה TBM והיא ממשיכה לקיר הנגדי של הקופסה וממשיכה לחפור את דרכה לתחנה הבאה.
&nbsp
בקטעים חשובים של קרוסרייל הראו סרטונים של הסנטימטרים האחרונים בקיר התחנה המוכנה נחפרים ע"י TBM שמגיחה אליה מהמנהרה הסמוכה. אחרי ארוע "פריצה" כזה רואים את הבדלי הגדלים בין קוטר מנהרות המסילות לתחנה (בקרוסרייל מדובר לרוב במנהרות עגולות, במערכות שתיארתי מנהרה מרובעת אחת לרציפים ולמסילות ואולם הכניסה לתחנה ממוקם בדרך כלל במפלס עילי בתוך אותה הקופסה).
&nbsp
בבניית קרוסרייל היו מקרים שבהם נבנתה קודם כל מנהרה רגילה ורק אחר כך באו לחפור את מנהרות התחנה בתהליך שחייב הסרת טבעות בטון ויציקת בטון במקביל לחפירה אבל בתל אביב אין מנהרות רציף בעומק שיחייב זאת, הכל נבנה בקופסאות בטון שנחפרות מפני הקרקע למטה.
 
אתה צודק, הממנהרת נכנסת בתוך הקופסא(התחנה).

אם אינני טועה בת"א יש קופסאות תחנה כמו במערכות שסיקרתי.
כמו המערכות שנסעתי בהן בסיביליה ומאלגה, וזו שהיתה בבניה כשביקרתי בניס במערכת התל אביבית התחנות נבנות כקופסאות בטון גדולות לאורך המסלול בעוד שהמנהרה נחפרת ביניהן.
&nbsp
אינני יודע בדיוק מה קורה כאשר ה TBM מגיעה לקופסאת תחנה אך רוב הסיכויים שהאפר כבר פונה מהתחנה, יש מפלס שהונדס מראש בקופסה למעבר ה TBM והיא ממשיכה לקיר הנגדי של הקופסה וממשיכה לחפור את דרכה לתחנה הבאה.
&nbsp
בקטעים חשובים של קרוסרייל הראו סרטונים של הסנטימטרים האחרונים בקיר התחנה המוכנה נחפרים ע"י TBM שמגיחה אליה מהמנהרה הסמוכה. אחרי ארוע "פריצה" כזה רואים את הבדלי הגדלים בין קוטר מנהרות המסילות לתחנה (בקרוסרייל מדובר לרוב במנהרות עגולות, במערכות שתיארתי מנהרה מרובעת אחת לרציפים ולמסילות ואולם הכניסה לתחנה ממוקם בדרך כלל במפלס עילי בתוך אותה הקופסה).
&nbsp
בבניית קרוסרייל היו מקרים שבהם נבנתה קודם כל מנהרה רגילה ורק אחר כך באו לחפור את מנהרות התחנה בתהליך שחייב הסרת טבעות בטון ויציקת בטון במקביל לחפירה אבל בתל אביב אין מנהרות רציף בעומק שיחייב זאת, הכל נבנה בקופסאות בטון שנחפרות מפני הקרקע למטה.
אתה צודק, הממנהרת נכנסת בתוך הקופסא(התחנה).
מצאתי כמה תמונות שמראות מה קורה בפועל; זה נראה מרשים! איזה דיוק! הממנהרת נכנסת בחלל התחנה במקום בו תותקננה המסילות ולא(חלילה וחס) ברציפים.
אני גם מצרף סקיצה המראה את שלבי הבניה של הקופסא(תחנה) והמקום בו נכנסת בשלב האחרון הממנהרת.







 

Bus Nerd

Active member
נת"ע עשו קצת הפוך, ובחרו לעשות TBM First

אתה צודק, הממנהרת נכנסת בתוך הקופסא(התחנה).
מצאתי כמה תמונות שמראות מה קורה בפועל; זה נראה מרשים! איזה דיוק! הממנהרת נכנסת בחלל התחנה במקום בו תותקננה המסילות ולא(חלילה וחס) ברציפים.
אני גם מצרף סקיצה המראה את שלבי הבניה של הקופסא(תחנה) והמקום בו נכנסת בשלב האחרון הממנהרת.
נת"ע עשו קצת הפוך, ובחרו לעשות TBM First
מה שזה אומר בקצרה זה שהקופסאות עוד לא מוכנות ולא חפורות עד העומק הסופי שלהם. אלרוזורוב מתקדמת הכי מהר ועדיין שם יש להם המון שנשאר לחפור.
אז המכונה כן שמה את טבעות הבטון כשהיא עוברת בשטח התחנה, וכשחפירת התחנה תגיע לעומק הזה פשוט ישברו אותם. הסיבה שלא רואים מלמעלה את טבעות הבטון היא שהחפירה עדיין לא הגיעה כל כך עמוק.
 

GLSRA

Active member
אני בוחר בתשובה של Bus Nerd ולא Scorpion36 מכיוון

נת"ע עשו קצת הפוך, ובחרו לעשות TBM First
מה שזה אומר בקצרה זה שהקופסאות עוד לא מוכנות ולא חפורות עד העומק הסופי שלהם. אלרוזורוב מתקדמת הכי מהר ועדיין שם יש להם המון שנשאר לחפור.
אז המכונה כן שמה את טבעות הבטון כשהיא עוברת בשטח התחנה, וכשחפירת התחנה תגיע לעומק הזה פשוט ישברו אותם. הסיבה שלא רואים מלמעלה את טבעות הבטון היא שהחפירה עדיין לא הגיעה כל כך עמוק.
אני בוחר בתשובה של Bus Nerd ולא Scorpion36 מכיוון
על פי ההסבר המלומד והתמונות המקסימות שצירף Scorpion36 הכל ברור אם אכן קודם חופרים את מלוא עומק התחנות אבל ברור כבר כעת שהתחנות בטרלוזורוב וב אבא הילל רחוקות מהמצב הזה.
כלומר, ה TBM כבר עבר את התחנות ולכן היה חייב לבנות את טבעות הבטון (באמצעות הסגמנטים המפורסמים).

לעומת זאת, מה שמסביר BusNerd נראה מתאים לפחות לשתי התחנות הקרובות..... ייתכן שיספיקו לחפור את תחנת יהודית לפניח שיגיע לשם ה TBM אם כי אני גם בספק לכך.

השיטה ש Scorpion מתאר בטוח תיהיה בשימוש בתחנת אם המושבות שהרי שם חלל התחנה כבר מוכן לחלוטין (ישנן תמונות באתר נ.ת.ע. שבהן ניתן לראות את כל החלל של התחנה החשוף מלמעלה - http://www.nta.co.il/gallery/135).

שם אני מעריך שתוך כמה שבועות ה- TBM שיצא לאחרונה מכיוון קרית אריה יפרוץ אץ קיר הבטון וניתן יהיה לראות כיצד ה TBM מתקדם מלמעלה בחלל התחנה.

תודה לכל המשיבים, באמת הסתקרנתי לדעת כיצד מתכוונים לפעול.
 

Bus Nerd

Active member
יש לציין שהמכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל

אני בוחר בתשובה של Bus Nerd ולא Scorpion36 מכיוון
על פי ההסבר המלומד והתמונות המקסימות שצירף Scorpion36 הכל ברור אם אכן קודם חופרים את מלוא עומק התחנות אבל ברור כבר כעת שהתחנות בטרלוזורוב וב אבא הילל רחוקות מהמצב הזה.
כלומר, ה TBM כבר עבר את התחנות ולכן היה חייב לבנות את טבעות הבטון (באמצעות הסגמנטים המפורסמים).

לעומת זאת, מה שמסביר BusNerd נראה מתאים לפחות לשתי התחנות הקרובות..... ייתכן שיספיקו לחפור את תחנת יהודית לפניח שיגיע לשם ה TBM אם כי אני גם בספק לכך.

השיטה ש Scorpion מתאר בטוח תיהיה בשימוש בתחנת אם המושבות שהרי שם חלל התחנה כבר מוכן לחלוטין (ישנן תמונות באתר נ.ת.ע. שבהן ניתן לראות את כל החלל של התחנה החשוף מלמעלה - http://www.nta.co.il/gallery/135).

שם אני מעריך שתוך כמה שבועות ה- TBM שיצא לאחרונה מכיוון קרית אריה יפרוץ אץ קיר הבטון וניתן יהיה לראות כיצד ה TBM מתקדם מלמעלה בחלל התחנה.

תודה לכל המשיבים, באמת הסתקרנתי לדעת כיצד מתכוונים לפעול.
יש לציין שהמכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל
כך נודע לי מנת"ע - בגלל סיבות של יציבות הקרקע, מכונה אחת מתחילה לחפור *מאוד* לאט, ואז הקצב תופס תאוצה רק כשמסיימים להרכיב את השנייה. עוד לא סיימו את השנייה שתצא מגלי גיל מזרחה, ולכן המכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל.

בכיוון מערב המכונות כרגע נמצאות קרוב לשאול המלך אם אני זוכר נכון.
 

matrix200200

Active member
משום מה הם די זנחו את הפייסבוק שלהם.

יש לציין שהמכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל
כך נודע לי מנת"ע - בגלל סיבות של יציבות הקרקע, מכונה אחת מתחילה לחפור *מאוד* לאט, ואז הקצב תופס תאוצה רק כשמסיימים להרכיב את השנייה. עוד לא סיימו את השנייה שתצא מגלי גיל מזרחה, ולכן המכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל.

בכיוון מערב המכונות כרגע נמצאות קרוב לשאול המלך אם אני זוכר נכון.
משום מה הם די זנחו את הפייסבוק שלהם.
לא היו להם עדכונים כבר כמה שבועות.
 

GLSRA

Active member
לא מבין, למה המכונות צריכות לחפור במקביל. מה הקשר שלהן ?

יש לציין שהמכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל
כך נודע לי מנת"ע - בגלל סיבות של יציבות הקרקע, מכונה אחת מתחילה לחפור *מאוד* לאט, ואז הקצב תופס תאוצה רק כשמסיימים להרכיב את השנייה. עוד לא סיימו את השנייה שתצא מגלי גיל מזרחה, ולכן המכונות עדיין לא הגיעו לאבא הלל.

בכיוון מערב המכונות כרגע נמצאות קרוב לשאול המלך אם אני זוכר נכון.
לא מבין, למה המכונות צריכות לחפור במקביל. מה הקשר שלהן ?
לא ידעתי שיש איזו שהוא צורך תפעולי לחפור במקביל .

מוזר
 

matrix200200

Active member
היה על זה ויכוח בפורום.

לא מבין, למה המכונות צריכות לחפור במקביל. מה הקשר שלהן ?
לא ידעתי שיש איזו שהוא צורך תפעולי לחפור במקביל .

מוזר
היה על זה ויכוח בפורום.
אני הנחתי, כי צריכים לעבוד במקביל בשביל לצמצם את ההפרעה האפשרית למה שקורה על הקרקע.
זאת אומרת, אם יש חלקים שאולי מצריכים השבתה מהסוג שראינו במסילת איילון, עדיף להם שמכונות יעבדו במקביל כך שלא יצטרכו לעשות שתי השבתות במקום אחת.
 

GLSRA

Active member
נשמע הגיוני. תודה.

היה על זה ויכוח בפורום.
אני הנחתי, כי צריכים לעבוד במקביל בשביל לצמצם את ההפרעה האפשרית למה שקורה על הקרקע.
זאת אומרת, אם יש חלקים שאולי מצריכים השבתה מהסוג שראינו במסילת איילון, עדיף להם שמכונות יעבדו במקביל כך שלא יצטרכו לעשות שתי השבתות במקום אחת.
נשמע הגיוני. תודה.
 

Bus Nerd

Active member
צודק, דיברתי על זה עם מהנדסים מנת"ע

היה על זה ויכוח בפורום.
אני הנחתי, כי צריכים לעבוד במקביל בשביל לצמצם את ההפרעה האפשרית למה שקורה על הקרקע.
זאת אומרת, אם יש חלקים שאולי מצריכים השבתה מהסוג שראינו במסילת איילון, עדיף להם שמכונות יעבדו במקביל כך שלא יצטרכו לעשות שתי השבתות במקום אחת.
צודק, דיברתי על זה עם מהנדסים מנת"ע
לא קשור אפילו לסגירות והשבתות, אלא ליציבות הקרקע נטו. זה פוגע פחות ביציבות הקרקע אם שתי מכונות חופרות במקביל.

למיטב ידיעתי לא מתכוונים לסגור כבישים כשהמכונה תעבור מתחתם, אבל כן מנטרים תזוזת קרקע וגשרים כדי למנוע קריסות ושקיעות.
 

matrix200200

Active member
הכל נכון אבל תיקון קטן, אלנבי היא התחנה במצב הכי מתקדם.

נת"ע עשו קצת הפוך, ובחרו לעשות TBM First
מה שזה אומר בקצרה זה שהקופסאות עוד לא מוכנות ולא חפורות עד העומק הסופי שלהם. אלרוזורוב מתקדמת הכי מהר ועדיין שם יש להם המון שנשאר לחפור.
אז המכונה כן שמה את טבעות הבטון כשהיא עוברת בשטח התחנה, וכשחפירת התחנה תגיע לעומק הזה פשוט ישברו אותם. הסיבה שלא רואים מלמעלה את טבעות הבטון היא שהחפירה עדיין לא הגיעה כל כך עמוק.
הכל נכון אבל תיקון קטן, אלנבי היא התחנה במצב הכי מתקדם.
בפעם אחרונה שעברתי שם, הם כבר התקינו שתי מפלסים של צלעות וחפרו סדר גודל של 20 מטר לעומק התחנה.
 

GLSRA

Active member
נכון מאוד , אלנבי הכי עמוקה כרגע. די הגיוני כי תנאי העבודה

הכל נכון אבל תיקון קטן, אלנבי היא התחנה במצב הכי מתקדם.
בפעם אחרונה שעברתי שם, הם כבר התקינו שתי מפלסים של צלעות וחפרו סדר גודל של 20 מטר לעומק התחנה.
נכון מאוד , אלנבי הכי עמוקה כרגע. די הגיוני כי תנאי העבודה
הכי נוחים שם....
 

matrix200200

Active member
שיהיה יום טיפה יותר קריר ותהיה לי עבודה באיזור דרום תל אביב

נכון מאוד , אלנבי הכי עמוקה כרגע. די הגיוני כי תנאי העבודה
הכי נוחים שם....
שיהיה יום טיפה יותר קריר ותהיה לי עבודה באיזור דרום תל אביב
אני בהחלט אלך לצלם את ההתקדמות שמה.
הם בטח יתחילו להתקין את המפלס השלישי והאחרון של הצלעות בקרוב.
אגב, אז נראה סוף סוף שימוש מעניין של המנוף גשר.
הם בטח ישתמשו בו בשביל להוריד מערבלי בטון עד לתחתית כשתתחיל יציקת ריצפת התחנה.
 

GLSRA

Active member
להערכתי יעדיפו לעבוד עם משאבות בטון כמו שבזמנו יצקו את

שיהיה יום טיפה יותר קריר ותהיה לי עבודה באיזור דרום תל אביב
אני בהחלט אלך לצלם את ההתקדמות שמה.
הם בטח יתחילו להתקין את המפלס השלישי והאחרון של הצלעות בקרוב.
אגב, אז נראה סוף סוף שימוש מעניין של המנוף גשר.
הם בטח ישתמשו בו בשביל להוריד מערבלי בטון עד לתחתית כשתתחיל יציקת ריצפת התחנה.
להערכתי יעדיפו לעבוד עם משאבות בטון כמו שבזמנו יצקו את
רצפת גלי גיל.
מה הצורך להוריד פיזית את המערבל אל תוך הבור ?
 

matrix200200

Active member
יש מצב. באמת לא חשבתי על פירי השילוח

להערכתי יעדיפו לעבוד עם משאבות בטון כמו שבזמנו יצקו את
רצפת גלי גיל.
מה הצורך להוריד פיזית את המערבל אל תוך הבור ?
יש מצב. באמת לא חשבתי על פירי השילוח
משום מה היה לי את הרושם שזו תהיה יציקה לא שיגרתית בגלל העומק.
 

Ccyclist

Well-known member
לעניין הדיוק: כיום יש שיטה עם לייזרים ומחזירי אור.

אתה צודק, הממנהרת נכנסת בתוך הקופסא(התחנה).
מצאתי כמה תמונות שמראות מה קורה בפועל; זה נראה מרשים! איזה דיוק! הממנהרת נכנסת בחלל התחנה במקום בו תותקננה המסילות ולא(חלילה וחס) ברציפים.
אני גם מצרף סקיצה המראה את שלבי הבניה של הקופסא(תחנה) והמקום בו נכנסת בשלב האחרון הממנהרת.
לעניין הדיוק: כיום יש שיטה עם לייזרים ומחזירי אור.
בתוכנית של קרוסרייל הראו איך השיטה פועלת - מחזירי אור מותקנים כל מרחק מסויים (כמה מאות מטרים) במיקום ידוע לפי מיקום לייזר המבוסס על מחזירי אור קודמים, אני מניח שזה חייב להיות בשני צידי המנהרה ואולי גם במפלס נמוך יותר כדי לאפשר טריאנגולציה תלת מימדית, וכל המרחקים נמדדים בדיוק ע"י סורקי לייזר כך שהדיוק מתחת לאדמה מדוייק אפילו יותר מ GP'S. בקרוסרייל הצליחו להשחיל TBM במיקום מדוייק בין מנהרה של קו רכבת תחתית פעיל למנהרה של פיר דרגנועים עם מרווח טעות של כמטר בלבד בין המנהרה החדשה באמצע לבין שתי המנהרות האחרות.
 

matrix200200

Active member
ועדיין פיצרוטי הצליחה "לפספס" עם החפירה שלה בקו A1

לעניין הדיוק: כיום יש שיטה עם לייזרים ומחזירי אור.
בתוכנית של קרוסרייל הראו איך השיטה פועלת - מחזירי אור מותקנים כל מרחק מסויים (כמה מאות מטרים) במיקום ידוע לפי מיקום לייזר המבוסס על מחזירי אור קודמים, אני מניח שזה חייב להיות בשני צידי המנהרה ואולי גם במפלס נמוך יותר כדי לאפשר טריאנגולציה תלת מימדית, וכל המרחקים נמדדים בדיוק ע"י סורקי לייזר כך שהדיוק מתחת לאדמה מדוייק אפילו יותר מ GP'S. בקרוסרייל הצליחו להשחיל TBM במיקום מדוייק בין מנהרה של קו רכבת תחתית פעיל למנהרה של פיר דרגנועים עם מרווח טעות של כמטר בלבד בין המנהרה החדשה באמצע לבין שתי המנהרות האחרות.
ועדיין פיצרוטי הצליחה "לפספס" עם החפירה שלה בקו A1
אם אני לא טועה סדר גודל של מטר.
 

matrix200200

Active member
תיקון קטן, יש כרגע 4 מכונות שכבר חופרות

שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....
אנחנו כולנו יודעים ששלוש מכונות TBM חצאו לדרך, שתיים כבר חופרות מגלי גיל דרומה (מערבה) ואחת צפונה (מזרחה).
מה שברור שהמכונות לבטח כבר הגיעו לתחנות הקרובות, כלומר לתחנת ארלוזורוב (מרחק "אפס" מנקודת המוצא) ותחנת אבא הילל בכיוון השני.

אם ה TBM חופר וממקם את פלטות הבטון בהטבעתיות, שהרי איך חופרים את התחנה, כלומר מהצד החיצוני של טבעת הבטון ? ואם כן, אז מדוע בצילומים של התחנות ההולכות ונחפרות לא רואים את טבעות הבטון הללו מהצד החיצוני שלהן.

לחילופין, אם לאורך התחנה מכונת ה TBM רק חופרת מבלי למקם את טביות הבטון, אך למה לא קורסת כל הקרקע הנמצאת מעל לתוואי החפירה בשטח התחנות (ארלוזורוב ואבא הילל, אולי אפילו כבר שאול המלך שהרי לא מפרסמים לאן הגיעה זה מכבר מכונת ה TBM)

אשמח אם מי מהקוראים יידע להסביר איך העניין מתבצע ?
תיקון קטן, יש כרגע 4 מכונות שכבר חופרות
גולדה, מגי, רוזה ווונדר וומן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה