במקרה קיבלתי תמונה עדכנית מאיזור הבורסה ברמת גן

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
נכון, כתבתי שלוש כי התייחסתי לגלי גיל בגלל הקרבה לתחנות אבא

תיקון קטן, יש כרגע 4 מכונות שכבר חופרות
גולדה, מגי, רוזה ווונדר וומן.
נכון, כתבתי שלוש כי התייחסתי לגלי גיל בגלל הקרבה לתחנות אבא
הילל וארלוזורוב.
בכל מקרה, נראה שהפריצה הראשונה שתתקיים וניתן יהיה לראות אותה תיהיה בתחנת אם המושבות.
 

חופרי

New member
עדכון עבודות מחברת נת"ע

שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....
אנחנו כולנו יודעים ששלוש מכונות TBM חצאו לדרך, שתיים כבר חופרות מגלי גיל דרומה (מערבה) ואחת צפונה (מזרחה).
מה שברור שהמכונות לבטח כבר הגיעו לתחנות הקרובות, כלומר לתחנת ארלוזורוב (מרחק "אפס" מנקודת המוצא) ותחנת אבא הילל בכיוון השני.

אם ה TBM חופר וממקם את פלטות הבטון בהטבעתיות, שהרי איך חופרים את התחנה, כלומר מהצד החיצוני של טבעת הבטון ? ואם כן, אז מדוע בצילומים של התחנות ההולכות ונחפרות לא רואים את טבעות הבטון הללו מהצד החיצוני שלהן.

לחילופין, אם לאורך התחנה מכונת ה TBM רק חופרת מבלי למקם את טביות הבטון, אך למה לא קורסת כל הקרקע הנמצאת מעל לתוואי החפירה בשטח התחנות (ארלוזורוב ואבא הילל, אולי אפילו כבר שאול המלך שהרי לא מפרסמים לאן הגיעה זה מכבר מכונת ה TBM)

אשמח אם מי מהקוראים יידע להסביר איך העניין מתבצע ?
עדכון עבודות מחברת נת"ע
שלום לכל גולשי הפורום, בעקבות השאלות הרבות שעלו כאן, אנחנו רוצים לעדכן אתכם לגבי התקדמות העבודות.

שתי המכונות הראשונות שיצאו, גולדה ומרגרט, יצאו מגלי גיל מערבה ועומדות להגיע לתחנת שאול המלך.
המכונה השלישית, רוזה, יצאה מגלי גיל מזרחה וכיום היא נמצאת מתחת לתחנת אבא הלל. בעוד מספר שבועות תצא המכונה המקבילה אליה, שטרם נקבע לה שם.
המכונה הרביעית, וונדר וומן, יצאה מפיר הדיפו ועברה את מסילת רכבת ישראל בדרכה לתחנת אם המושבות.

במקביל למכונות, אנחנו חופרים את התחנות התת קרקעיות. התחנות המתקדמות ביותר מבחינת החפירה הן אלנבי, ארלוזורוב ואבא הלל. מכונות ה-TBM אכן מגיעות לרוב התחנות לפני סיום החפירה. המטרה, כמו תמיד, היא לקדם את הפרויקט על פי לוח הזמנים עד להפעלת הקו באוקטובר 2021.

מוזמנים להמשיך ולעקוב בעמוד הפייסבוק שלנו
https://www.facebook.com/NTAIsrael/
ובאתר
http://www.nta.co.il
 

matrix200200

Active member
די מפתיע שהם לא התקינו את הצלעות ואת מנוף הגשר כמו

במקרה קיבלתי תמונה עדכנית מאיזור הבורסה ברמת גן
תמונה עדכנית לתחנת אבא הילל - חופרים .....
די מפתיע שהם לא התקינו את הצלעות ואת מנוף הגשר כמו
בשאר התחנות שבהם התחילה החפירה לעומק.
 

orenhz

Member
באיזה תחנות הותקנו מנופי גשר?

די מפתיע שהם לא התקינו את הצלעות ואת מנוף הגשר כמו
בשאר התחנות שבהם התחילה החפירה לעומק.
באיזה תחנות הותקנו מנופי גשר?
למיטב ידיעתי, מנופי גשר הותקנו רק בפירי שילוח, כדי להוריד את חלקי ה-TBM
 

matrix200200

Active member
הם הותקנו גם בתחנות ארלוזורוב ואלנבי.

באיזה תחנות הותקנו מנופי גשר?
למיטב ידיעתי, מנופי גשר הותקנו רק בפירי שילוח, כדי להוריד את חלקי ה-TBM
הם הותקנו גם בתחנות ארלוזורוב ואלנבי.
עד היום הייתי בדעה שאלה התחנות היחידות שבהם החפירה לעומק התחילה.
בשאר התחנות חפרו רק על מנת להיות מסוגלים לכסות את האתר עם גשר.
עכשיו רואים שגם בתחנת אבא התחילה החפירה לעומק, אבל עדיין אין גשר מנוף ואין צלעות.
 

Bus Nerd

Active member
אולי זה עניין של לחץ מי תהום

הם הותקנו גם בתחנות ארלוזורוב ואלנבי.
עד היום הייתי בדעה שאלה התחנות היחידות שבהם החפירה לעומק התחילה.
בשאר התחנות חפרו רק על מנת להיות מסוגלים לכסות את האתר עם גשר.
עכשיו רואים שגם בתחנת אבא התחילה החפירה לעומק, אבל עדיין אין גשר מנוף ואין צלעות.
אולי זה עניין של לחץ מי תהום
כמות הצלעות, הגודל והנוכחות שלהם נקבעת לפי מידת לחץ מי התהום באיזור.

בקשר למנופי גשר - אני מניח שלא ישתמשו בהם בתחנות שנחפרות מתחת לכביש פעיל, אבל אני לא בטוח
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה