בן חמש וקצת עצלן

אז את מתכננת ללכת לאיבחון?

אני קבעתי אחד
380 שח בפרטי
יקר אך לפחות כמעט מיידי
בעוד יומיים
מדובר במאבחנת שנחשבת מעולה
 

meekush

New member
היי, אפשר את פרטי המאבחנת?

אני גם מחפשת לבן שלי.
תודה :)
 

ronnie 123

New member
לא.

זה שהיא לא מכירה אותו לא אומר שהוא "בעייתי" בתחום זה.
יש לנו עוד כמה חודשים טובים, ויש לו יכולות בסדר.
אני לא דואגת..
 
סבבה

אני דווקא כן..קצת
למרות שעכשיו קראתי הודעה
בפורום מקביל
של גולשת שאני מעריכה מאד
היא כותבת שאחרי פורים לרוב הילדים יש קפיצה
והתקדמות
 

ronnie 123

New member
סתם.. עם קריצה..

אולי תחפושות מעצימות אותם והם מתקדמים יותר טוב

אם זה כך, אז היום הוא יתחפש ..
 

mitmit11

New member
מסכימה עם פרפרי

משחקים ויצירה (ותוך כדי מבינה שהדובון שלי גם עולה בשנה הבאה ל-א').
יש משחקי זיכרון, פאזלים, התאמה.
דפי עבודה של אותיות אפשר למצוא בשפע ברשת.
&nbsp
אפשר גם לעשות מזה אתגר - לאיית את שמות בני המשפחה הקרובים והחברים עם מגנטים על המקרר/דלת, בהמשך לטייל עם גירים ולכתוב אות פותחת ליד עצמים מסויימים (ע ליד העץ, ס ליד הספסל וכו).
 
הוא מתחיל לפתח אנטי כלפי אותיות

אני עוצרת רגע ומחשבת מסלול מחדש
בינתיים אתמול הכין יחד עם ילדה מהגן שבאה לבקר
בובה מגליל נייר טואלט
אז צבע וגזר וכתב את השם השלו
 

mitmit11

New member
אז לשחרר. לא בכוח.

כמו כל דבר בעך מינקות - לא עובד אז להניח לזה לשבועיים שלושה ואז לנסות שוב. יכול להיות שגירוי בצורת משהו שקרה בגן או משהו שחברים עשו יגרו אותו לפתח את זה יותר. אצלנו ציורים מורכבים של ילדים אחרים גרמו לו לרצות ללמוד יותר וביקש שאלמד אותו איך לצייר כל מיני דברים.
 

שירהד1

Member
מנהל
מוחה על המילה "עצלן"-

אין ילד עצלן. אין אצלי בכלל את המילה בלקסיקון- לא כאמא, ולא כמרפאה בעיסוק התפתחותית...
אני שואלת מכיוון אחר- מה תאריך הלידה של הילד? כתבת שהוא בן 5 , אז אני מתארת לעצמי שהוא יליד סוף המחזור. מי אמר שהוא בשל ללמידה בכתה א'?
מוכנות לכיתה א' היא הרבה הרבה הרבה מעבר לאחיזה יעילה של כלי הכתיבה והכרת האותיות. על פניו, לא נשמע שהוא בשל רגשית להתמודדות עם אתגרים ועם קשיים.
אם הוא יליד סוף המחזור, הייתי מציעה לך לשקול להתייעץ לגבי הישארות שנה נוספת בגן. שנה שמנוצלת כהלכה לקידומו של הילד, יכולה לתרום תרומה עצומה ובעלת חשיבות מכרעת באשר להסתגלות וללמידה בכיתה א', ובכך משפיעה על הלמידה במהלך כל השנים.
נקודה למחשבה:)
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
היי שירה

למה לא להגיד על ילד שהוא ילד רע אני מבינה
למה לא לקרוא לילד אמצעי ילד בנוני הבנתי
מה הבעיה עם המילה עצלן?..

ועונה לך על שאלת הגיל
הוא יהיה בן שש באוקטובר
כלומר יעלה בגיל 5.11 חודשים
ילד פיקח, בעל ביטחון עצמי גבוה, חברותי
וחכם
ילד מוביל בגן
משתתף בחוגים שבגן ומעביר אותם יחד עם המדריכים

אין סיכוי שישאירו אותו עוד שנה
הגננת כבר הבהירה לי את זה
שזרקתי לה את זה בחצי קריצה
 
אגב

הגישה שלי היא שילד יעלה בגיל כמה שיותר מאוחר
לכיתה א
במיוחד בגן שהוא נמצא
שהתכנים בו וכל מהלך היום הם פשוט נפלאים
כל כך חושבים שם מחוץ לקופסה
ורואים את זה גם בבית
 

שירהד1

Member
מנהל
מה הבעיה עם המילה עצלן?

ראשית, אני נגד תוויות באופן כללי, ובוודאי כאשר מדובר בדברים שליליים.
שנית- אף ילד הוא לא עצלן. מקסימום- קשה לו במשהו, או שהוא מתקשה להתמודד עם אתגרים או עם דברים מורכבים.
כל תינוק נולד עם יצר סקרנות, ועם רצון ואמביציה. מה שקורה לו בדרך- זה דבר אחר, ומושפע בעיקר מיחס המבוגרים ומהכוונתם.

לגבי נושא ההישארות שנה נוספת בגן- זו בכלל לא החלטה של הגננת או של השירות הפסיכולוגי, אלא של ההורים עצמם בלבד. כך זה לגבי ילידי סוף המחזור, והבן שלך הוא יליד סוף המחזור.
בעיניי, כמרפאה בעיסוק, יש הבדל עצום ומשמעותי בין להיכנס לכתה א' בגיל 5.11 לבין להיכנס בגיל 6.11. מדובר על שנה של התפתחות, שנה שאם מנצלים אותה נכון בגן ובבית, יכולה להעצים ביותר את הילד ולהביאו למצב שמגיע בשל ומוכן מכל הבחינות לבית הספר- רגשית, מוטורית, קוגניטיבית וחברתית.

אין שום קשר לחוכמה או אינטיליגנציה. את מתארת שהבן שלך שונא לכתוב, זה מלחיץ אותו והוא נמנע מזה. כך הוא לא יוכל להעלות לכיתה א', שם כל היום עוסקים בכתיבה...אינני יודעת האם ישנם קשיים גרפו-מוטוריים או לא, אבל גם אם לא- יש להתייחס מאוד לפן הרגשי ולהבין ממה ההימנעות שלו והלחץ נובעים, ולטפל בהתאם. זה לא משהו שאני יכולה לתת עליו הדרכה כך סתם דרך האינטרנט, לצערי הרב. וזה לא משהו שאני ממליצה לך לשאול לגביו עיצה באינטרנט.
כל מה שאני יכולה להמליץ לך זה לפנות למישהי מומחית בעניין, כמו מרפאה בעיסוק שקיבלת עליה המלצות, ואשר מתייחסת גם לפן הרגשי, ולשאול את עצתה, לאחר תהליך אבחוני/ הערכתי לילד.

אגב, את שני ילדיי ילדי סוף המחזור השארתי שנה נוספת בגן, והתוצאות היו נפלאות. ביתי הקטנה (היום בת כמעט שנה) היא ילידת ינואר, כלומר גדולה במחזור, ולא תהיה לנו הפריבילגיה להשאיר שנה נוספת בגן. זה פרס שנה נוספת בגן, שנה נפלאה, שיכולה להביא איתה דברים נפלאים ומופלאים, אם רק יודעים לנצל אותה כמו שצריך.
בהצלחה רבה!
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
מעניין אותי

ילד בן 10 שהחדר שלו מלא בגדים
או שאני מבקשת ממנו לרדת לקנות לחם
והוא לא מעוניין
הוא גם לא עצלן?..

ולגבי קטנצ'יק אני קוראת מה שאת כותבת ומפנימה
אבדוק מחר אפשרות לקחת למרפאה בעיסוק
ואני גם מעדיפה לעלות בגיל 6.11
 

שירהד1

Member
מנהל
לגבי הילד בן ה-10-

זה משהו אחר לחלוטין. והייתי קוראת לזה לא עצלות, אלא חוסר רצון לקחת חלק בתפקידי הבית. תמיד הרי יש לו דברים יותר מעניינים ויותר "חשובים" מבחינתו לעשות. זה עדיין לא אומר שהוא צריך להשאיר חדר מבולגן או לא לסייע במלאכות בית קלות.
מה שיעשה את העבודה זה חינוך- חינוך לערכים של לקיחת אחריות, השתתפות, אכפתיות מאחרים, עזרה הדדית. חינוך זה דבר קשה, אפילו קשה מאוד, ודורש הרבה אנרגיה והשקעה, ובעיקר- אסרטיביות והתמדה שלנו ההורים.
ההשוואה בין הדברים אבל איננה נכונה- פה מדובר על חוסר מוטיבציה לתת כתף, ואצל הבן הקטן מדובר על קושי בהתמודדות עם קשיים.
בכל אופן- לא- בשני המקרים לא מדובר בעצלות. עצל הוא מי שהסביבה תופסת אותו ככזה, ואז הוא מתמיד עוד יותר עם הסטיגמה שדבקה בו.
אל תראי באף אחד מילדייך עצלן, והם לא יתפסו עצמם ככאלו, ולא יהיו כאלו.
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
זאת סתם היתה דוגמא


בן ה10 מסודר מאד

קראתי כל מה שכתבת
לוקחת לבדיקה כמה דברים
תודה.
 
למעלה