בן שפוגע באמא

הכוכב33

New member
בן שפוגע באמא

בחור נכה נפשית בן 47 שחי מביטוח לאומי.גרוש בלי. האמא בת 71 אלמנה. הם קרובי מישפחה שלי. גרים בעיר ליד תא. הבחור דורש כספים מהאמא. תחילה 500 ש'ח בחודש. אח'כ 1000 בחודש. כיום כ2,000 ש'ח בחודש. כל הכנסת האמא הפנסיונרית היא כ4 אלף בחודש. ואם לא , הוא מאיים- לבוא אליה הביתה ולעשות בעיות. האמא נולדה בארץ ערבית. עם המנטליות המיזרחית של האשה הכנועה. האמא לא מוכנה לשמוע על מישטרה או צו הרחקה לבן. בנוסף האמא סופגת איומים,טריקות טלפון , הצקות ועוד. מה לעשות ?
 
שלום לך

אתה מתאר מצב קשה באמת.הרבה אמהות (גם אם אינן בעלות מנטליות עדתית מסוימת וגם אם אינן כנועות בד"כ), מתקשות לנקוט בצעדים כמו תלונה במשטרה או הוצאת צו הגנה כנגד בן או בת. הן לעתים קובות "קרועות" בין הצורך לשמור על עצמן לבין הדאגה לבן או לבת והחשש להזיק להם. העובדה שהיא עצמה קשישה והבן חולה נפש לבטח מקשה עוד יותר על נקיטת פעולה נגדו. אני מציעה כמה דברים: 1. תחשבו אם יש משהו מבני המשפחה או חבר קרוב של המשפחה שיש לו השפעה על הבן, יכול לדבר איתו, אולי קצת "להפחיד" אותו. 2. לפנות למחלקת הרווחה באזור המגורים של האם, לאחראית תחום הקשישים, להתייעץ איתה ולבקש את עזרתה. 3. אם זה בכוחות האם, שתפנה למרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה הקרוב (קישור בפורום למשרד הרווחה). 4. אם הבן זכאי לסל שיקום ומקבל ליווי של עו"ס - להתייעץ עם העו"ס. אני מקווה שאחד מהרעיונות האלה יכול לעזור ולהקל על הסבל הרב, שללא ספק, חווה אישה זאת.
 

הכוכב33

New member
אוייב מבית

שלום רב ! 1.דיברו בלי סוף ואין אונים 2.האמא לא מוכנה לפנות לשום גורם 3.בשנת 2004 עשינו שיחה מישפחתית ביחד עם העו'ס התוצאה- הבן השתולל בבית האמא ושבר דלת ושרט את הטלוויזיה. הוזמנה ניידת מישטרה. לא עשתה דבר. 4.הבן הוא חולה-נפש מסוכן שלא בולע כדורים. אבל מתהלך חופשי 5.הבן גר לבדו בדירה במרחק 4 ק'מ מהאמא שלו מה אני אישית יכול לעשות ? אני לא יכול להתערב בכסף של האמא בגלל צינעת הפרט -אני מוסר מידע חלקי.
 
צר לי

אכן צר לי שזה המצב ואין לי הרבה לתרום. אני מניחה שאתה יודע שאפשר לאשפז חולה נפש בכפייה אם הוא מסכן את עצמו ו/או את הסביבה, זאת בהוראת פסיכיאטר מחוזי.בכל מקרה, אם אמו אינה מוכנה לשתף פעולה עם זה, הדבר מאד בעייתי.פנייה נוספת לעו"ס, אחרי 4 שנים, יכולה להועיל במשהו, לדעתך? להרים ידיים זה להודות שלא נתן לעשות כלום. האם אתם מוכנים לזה?
 

הכוכב33

New member
ככה זה כשאין מישטרה

אילו הם הצדדים-- צד אחד שפועל באלימות, בחוצפה ובלי מעצורים וצד שני שרק יכול להתלונן ואין עונים (וגם אין אונים). לכן הרשע מנצח. נקודה. 2.עוד פנייה לעו'ס משמעה עוד שבירת דלת. 3.המישפחה היא אנשים עובדים ועסוקים. אין להם את אורך-הרוח הדרוש למיקרה המורכב הזה. 4.באפר' 07 הבן אושפז בכפוי. תוך 22 יום הוא שוחרר. מה הועיל ?
 
יש לחצן מצוקה שאתם יכולים לשים אצל האמא

יש חברה פרטית שמשלמים 40 ש"ח בחודש והיא מספקת לחצני מצוקה- אם תרצו אני תפנו אלי במסר אישי ואני יתן לכם את המספר שלהם. ובלי שום קשר אתם חיבים להתלונן עליו כול פעם ולהשתדל שהוא לא יבקר אותה ללא משהו שיהיה נוחך. ככה שהיא תתאם איתכם את הביקור שלו. ותחלקו את הביקורים בינכם כל פעם משהו אחר יבוא ככה שזה לא יהיה לכם קשה. ושלא תפתח לו את הדלת בלי תאום. ואם יש שכנה שאתם יכולים לדבר איתה שאם הוא מגיע ויש צעקות שתזמין משטרה ואפילו תשאירו אצלה מפתח ומצלמה שתתעד אלימות אם קיימת - והקלטת תשמש כראיה ומשטרה במקרה ואמא לא מוכנה "להלשין" על הבן. אפילו אם תוכלו לגייס כסף בשבילה ולהתקין מצלמה כמו שיש בחנוית (אני לא יודעת עד כמה זה פרקטי - אבל גם רעיון)
 
שלחתי לך ../images/Emo30.gif-תעדכני אם קיבלת.

טלפונים ללחצן מצוקה. והיום קיבלתי בדואר אלון למצלמות אבטחה לבתים פרטיים אז שלחתי לך גם. (כמובן שכדאי לפתוח דפי זהב [ערך מחשבים] ולעשות סקר מחירים ואכות-כי מה ששלחתי לך אני ממש לא מכירה באופן אישי)
 

הכוכב33

New member
תודה- המסר התקבל

1.יש לאמא מוקד מצוקה כבר 10 שנים. 2.המישטרה היא הבעייה. אכיפת החוק כושלת.
 
למעלה