בן 3.5 חודשים - "עמידה" ועוד שאלות

אפרתי פ

New member
בן 3.5 חודשים - "עמידה" ועוד שאלות

שלום למומחי הפורום קודם כל ברכות על פתיחת הפורום החדש והחשוב
. ולשאלות: 1. בני בן 3.5 חודשים. בעלי אוהב להחזיק אותו בעמידה, כך שהוא כאילו "עומד לבד", חוץ משיווי המשקל. האם זה עלול להזיק? 2. הוא מתהפך מבטן לגב כבר כמה שבועות. הוא ישן על הבטן ולפעמים מתהפך תוך כדי שנה - ואז זה מעיר אותו. יש מה לעשות עם זה? חשבתי להשכיב אותו גם על הגב במיטה מדי פעם כדי שיתרגל. מתי הוא אמור ללמוד להתהפך גב-בטן? 3. במהלך הלילה הוא "זוחל" במיטה, כך שבסופו של דבר הראש שלו נתקע במגן הראש והוא מתעורר בבכי. אנחנו מנסים לתפוס את זה בזמן ולוקחים אותו אחורה לפני שהוא מגיע לקצה. האם זה בסדר, או שבאיזשהו מובן עדיף שילמד להסתדר עם זה לבד?
 
לילדך יש נטיה להתפתחות מהירה

ולא צריך לעודד אותו, עמוד השדרה לא בנוי בגיל זה למנח של עמידה, הרבה תינוקות שיוצרים להם מנח של עמידה יגיבו ברפלקס של יישור הרגליים, וזה יראה כאילו הוא נעמד מרצונו, חזרה על העמדה מפריעה ומשבשת את שלבי ההתפתחות. ההתהפכות מהגב לבטן מתרחשת בסביבות גיל 6 חודשים, יתכן שבנך יעשה זאת מוקדם יותר כמו ההתהפכות מהבטן לגב (שמתרחשת בסביבות 5 חודשים), בנך נמצא בקבוצה של תינוקות "זריזים" בהתפתחות, אם זה קורה ללא התערבות זה נחשב למצב תקין. ישנם תינוקות שמתעוררים בגלל שינויים במנח, עם הזמן זה מתאזן כשהתינוק מסוגל להגיע לבד למנח בו הוא מרגיש נוח, המשיכי לנסות להרדים גם על הגב. הזחילה במיטה תוך כדי שינה טבעית ולא צריך למנוע אותה, תנסי לרפד מסביב למיטה עם מזרן רך יותר.
 

אפרתי פ

New member
תודה! ושאלת הבהרה

תודה רבה על התשובה המפורטת! שאלת הבהרה לגבי הזחילה במיטה: יש מגן ראש די רך. נראה לי שהוא פשוט "מתעצבן" כשהוא נתקע, לא שכואב לו. כשאתה כותב "הזחילה במיטה תוך כדי שינה טבעית ולא צריך למנוע אותה", הכוונה היא שאנחנו לא צריכים להחזיר אותו אחורה לפני שהוא נתקע, אלא לתת לו להיתקע?
 
נכון מאוד

הוא צריך ללמוד שיש גבולות ולהתמודד עם זה, הוא מתוסכל וזה מעצבן אותו, עם סבלנות, תמיכה והבנה מצדכם הוא ילמד לזוז הצידה ובמעגלים, למנוע להגיע ל"בעיה" זה לא יפתור אותה, נסי לא להגיב מיד כשהוא מתוסכל , עצבני ובוכה, אפשרי לו להתקע ותני לו זמן להתמודד עם זה, בהתחלה עזרי לו לזוז בהמשך אפשרי לו להתמודד לבד.
 
למעלה