בנוגע להוצאת שקדים ואדנואידים

בנוגע להוצאת שקדים ואדנואידים

יש פה אמהות שהילדים עשו את הניתוח הזה? הבן שלי אובחן עם הפסקות נשימה כשהוא ישן. הוא בדרך כלל לא נוחר אבל עשינו בדיקת שינה ואמרו שהוא מפסיק לנשום יותר מהממוצע.
הרופאה המליצה להוריד את השקדים והאדנואידים אבל אני מעדיפה קודם כל לבדוק אם יש כל פיתרון אחר לפני שאני מחליטה על ניתוח.
 

mykal

New member
לא מבינה בנושא,

אבל הייתי הולכת לרופא מומחה ליעוץ נוסף.
בכלל על עצם ההחלטה שזה הגורם שמפריע לשינה רצופה.
 
הלכתי לחוות דעת נוספת והרופאה אמרה לי את אותו דבר

שאמר לי הרופא הראשון - אבל אני עדיין לא משוכנעת.
אני תמיד חושדת שהקטע הכלכלי - מאוד - משחק תפקיד בהחלטה של רופא לנתח אז אני רוצה יותר גושפנקא מנומקת לפני שאני מחליטה. ושני הרופאים המומחים לא הצליחו להסביר לי את ה-"למה".
 
ניתוח

מה גרם לכם ללכת לבדיקת שינה?

לבן שלי יש שקד שלישי.
לי רופא המליץ לעשות ניתוח רק אם יש פגיעה באיכות החיים של הילד.
אני רציתי ללכת לבדיקת שינה כדי לבדוק אם זה פוגע באיכות השינה שלו, אבל הרופא אמר לי שעם ילדים התשובות של זה לא ממש מספקות.
כרגע אני מחכה עם הניתוח, כי התחושה שלי שהמצב לא חמור (מחכה לראות איך יהיה בחורף). בעיקרון זה דבר שעובר לבד עם הגיל, אז אני מעדיפה להימנע מניתוח אם זה אפשרי.
 
מה שהביא אותי לבדוק זה שחורף שעבר היו כמה לילות שישנתי ליד

הבן שלי. בחורף הוא מתקרר הרבה ויש לו נזלת וכו', ושמתי לב שהוא קצת נוחר וגם מפסיק לנשום לפעמים. נשמע כאילו הוא מנסה לקחת נשימה, אבל האף סתום אז מתוך שינה הוא מנסה ומנסה לנשום אבל נשמע שהאויר לא נכנס פנימה. ואחרי כמה שניות הוא לוקח נשימה גדולה דרך הפה. וחוזר חלילה.
&nbsp
אחרי תקופה מסוימת, וכבר היה חם יותר והוא לא היה מקורר, שוב יצא לי לישון לידו, והוא כבר לא נוחר, ישן בשקט ושלווה ולא מפסיק לנשום כמו שהיה נידמה לי קודם. אבל מאחר שכבר קבעתי תור למומחה אז לקחתי אותו למרות שלכאורה הבעיה הראשונית כבר לא היתה קיימת.
&nbsp
אז הלכתי לאף אוזן גרון והוא המליץ על בדיקת שינה. והבדיקה, למרות שהוא כל הלילה התפתל כי לא היה לו נוח והאלקטרודות התנתקו, והיו צריכים כמה פעמים לחבר מחדש, והטכנאי אמר לי שמאוד קשה לבדוק ילדים. אבל בבוקר הטכנאי טען שאולי יהיה לו מספיק DATA בשביל הרופא שקורא את התוצאות, למרות הבלגן עם האלקטרודות.
ואז קיבלתי דיווח שהוא סובל מהפסקת נשימה בצורה קלה עד בינונית.
&nbsp
כשחזרנו לאא"ג אז הוא מיד קבע ניתוח להורדת שקדים ואנואידים. ואני שואלת אותו, רגע, אבל הוא כבר לא נוחר וכבר לא מפסיק לנשום. אני לפעמים יושבת לידו בלילה ומקשיבה לנשימה שלו, והוא נושם בסדר, לא שמעתי אותו נוחר מאז חורף שעבר כשהיה מקורר. אבל הרופא אמר שלפי בדיקת השינה הוא כן מפסיק לנשום גם אם הוא לא נוחר. והוא גם חושב שאם הוא יעשה את הניתוח, אז האף הקטן שלו לא יהיה סתום חצי חורף ולא יהיו יותר מים באזניים כמו שיש לו לפעמים כשהוא חולה.
אבל את יודעת... אני על הגדר. קודם כל הראשון היה נורא לא נחמד. הילד שלי בספקטרום ויש לו קטע שהוא שואל שאלות ורוצה תשובות. אז הוא שאל את הרופא שאלה בקשר למה שהרופא הסביר. השאלה שלו היתה מאוד רלוונטית אבל הרופא התעלם ממנו והמשיך לדבר איתי. ואז הבן שלי שאין לו את ההבנה הבסיסית שמישהו לא רוצה לדבר איתו, שאל שוב. הסברתי לרופא שהילד בספקטרום, וניסיתי להתייחס לשאלות של הילד בעצמי, אבל הרופא הרים את הקול ודיבר מעליי. כאילו התעצבן שאני מתיחסת לילד במקום לתת לו את הבמה ויצאתי משם עם קצת נאחס מהיחס שלו לילד.
&nbsp
ואז הלכתי לחוות דעת שניה. והרופאה דווקא התיחסה יפה לשאלות של הילד, ואפילו הביאה תמונות הראתה לו מה שהוא שאל. אבל גם היה מייד אמרה שכדאי ניתוח ואולי זה יעזור עם ההתקרריות בחורף הבא. ואני אומרת לעצמי: ראבק, זה בכל זאת ניתוח עם הרדמה מלאה בבית חולים אז אני לא 100% סגורה שזה נחוץ. בעיקר כשהתוצאות הן בקטע של "אולי" יעזרו לו.
&nbsp
&nbsp
 
הי

תודה על התשובה המפורטת.
אני ממש מבינה אותך. רופא אאג שלח אותנו לצילום ואמר שצריך ניתוח (הוא עצמו לא מנתח). הלכתי למנתח שקבע תור לניתוח, אבל לא הרגשתי שקטה עם זה. הם מתיחסים לזה כניתוח מאד קל ופשוט, אבל כמו שאמרת, ניתוח עם הרדמה מלאה זה לא סתם. לתחושתי המצב השתפר באופן כללי. הלכתי לרופא אחר שטען שלא צריך, ובינתיים אני מחכה. מקווה שזו לא טעות...
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
יש. רפואה אלטרנטיבית

כשעישנו צילום שני אחרי טיפול הומאופתי, הרופא אמר שכנראה הייתה טעות בצילום הראשון..
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
הלכנו להומיאופט אין פה בחירה של טיפול

ההומיאופט שלנו ספציפית עושה לנו חקירת מצב ורוקח תרופה שנשלחת לבית טבע/סופרפארם להכנה
 
לי עשו כשהייתי בת 10
אז הפרוצדורה הייתה יותר מסורבלת
מהיום, והייתי מאושפזת בבי"ח כמה ימים. היום, לדעתי, מדובר בלילה להשגחה לכל היותר ומשוחררים הביתה. דווקא היה לי נחמד. נתנו לי לאכול המון גלידה ולשתות תה קפוא, וזה עבר מאוד מהר.
אני לא בכיוון של רפואה אלטרנטיבית, בעיניי זה אוסף של ממבו ג'מבו חסר כל סימוכין מחקריים, אפקט פלסבו במקרה הטוב, אפס תועלת בכל יתר המקרים. כן הייתי הולכת להתייעצויות עם מומחה נוסף, אם את לא רגועה.
 
מה גיל הילד?

שלוש הבנות שלי עברו את הניתוח (עיכובי גדילה, דום נשימה בלילה)
הגדולה - בגיל שנה העקבות עיכוב גדילה רציני וחנק (ממש ממש חנק) כשניסתה לאכול מוצקים. מכיון שהפוליפ ממשיך לגדול - בגיל שנתייןם וחצי עברה שוב הוצאת אדנואיד (שקדים מוציאים רק פעם אחת). הניתוחים היו מהפכה באיכות החיים שלה, לא פחות. (ולא - שום טיפול אלטרנטיבי שניסינו לא עזר).
האמצעית - שוב עיכוב גדילה רציני.. בגיל שנתיים. שוב מהפכה.
השלישית - בגיל שנתיים - כמו אחיותיה, אבל למרות שהתחילה לישון ולאכול טוב יותר עדיין לא השלימה את עיכוב הגדילה שלה.
עניין למחשבה -
לדום נשימה בלילה (משמעותי.. לא בקטנה - ) יש השלכות על צורת הלסת - האמצעית שלי, שבכח גררתי אותה עד גיל שנתיים עם הניתוח - אכלה אותה מבחינת צורת הלסת (לא סגורה על ההסבר ממש - אבל החיך נפגע) וביישור שיניים זה מאוד משמעותי
 
הילד שלי בן 8. אין לו עיכוב גדילה אבל הוא מאובחן בספקטרום

ויש לו בעיות התנהגות, ואמרו לי שאם ניתוח יעזור בנשימה בלילה, לפעמים ילדים שהיו להם בעיות רגשיות, הופכים להיות רגילים עם התנהגות נורמלית אחרי הניתוח, כשהחמצן מגיע למוח בלילה.
לא ידעתי שלדום נשימה יכולה להיות השפעה על צורת הלסת.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
מה ההשלכות של הפסקות הנשימה?

רק אם תביני עד הסוף מה המטרות של הניתוח, תוכלי להחליט אם זה הכיוון הנכון.
 
הרופא הראשון אמר לי שהחמצן בדם יורד בלילה כשמפסיקים לנשום

וזה עלול להשפיע על ההתנהגות של הילד. מוח עייף שלא מקבל מספיק חמצן רוב הזמן.
הוא טען שיש ילדים שמאובחנים עם ADHD וכל מני בעיות למידה, ואחרי הניתוח את מקבלת ילד חדש. מעבר לזה יש השלכות עתידיות של בעיות בלב וכו'.
אבל הילד כבר לא נוחר ואני חוששת שכל הסיפור קרה בתקופת החורף כשהיה מקורר. השאלה היא אם נעשה את הניתוח אז הוא יהיה פחות מקורר בחורף. הרופאים אומרים לי שאולי. אז השאלה היא אם בשביל האולי הזה אני אכניס אותו לנתוח.
 
שלוש הבנות שלי אכן עם ADHD

ונאמר לי על ידי הנוירולוג שיש קשר בין דום נשימה בלילה להתפתחות של ADHD אבל איני יודעת בוודאות.
אני כן קיבלתי ילדות חדשות אחרי הניתוח - לגמרי.. ההתפתחות של השתיים הראשונות לגמרי תפסה תאוצה, מצב הרוח השתפר.. אין מה להשוות, ניתוח משנה חיים.
אבל -
אצלן היה דום נשימה בלילה שהוגדר בינוני, לא קל, ובלי קשה לחורף/קיץ/נזלת.. ועיכוב גדילה משמעותי..
 
למעלה