בני בן שנה ועדיין יונק - מומלץ

shark5

New member
בני בן שנה ועדיין יונק - מומלץ

ההנקה היא חוויה לאם ולתינוק בתנאי ששני הצדדים מתחברים לה . מצד אחד קל יותר טכנית להניק כי אפשר לשלוף שד בכל הזדמנות, מצד שני נוצר מצב של תלות מסויימת מצד התינוק ולא כל אם מוכנה להתמסר להנקה. ללא ספק ההנקה בריאה מכל הבחינות ועל זה נכתב רבות. המלצתי החמה לאם טרייה השוקלת להניק לשלב גם לעיתים תוספות מזון (דבר שאני לא ייסמתי ) כדי לגרום לתינוק להיות פתוח לטעמים אחרים, ומגיל שלושה חודשים ואילך לתת לתינוק לנסות לטעום כל מזון שנמצא על שולחן בעת ארוחה משפחתית. בני כעת בן השנה אוכל אך ורק מחית פירות מחית מרק ואינו מוכן עדיין להיגמל ולנסות מזון מוצק תחליפי חלב(מאז ומתמיד). בכל אופן הקשר הנוצר ביני ובין בני אינו ניתן לתיאור. ולמרות יחסי התלות שנוצרו איך אפשר בלי הנקה?|חיבוק
 

יערה+

New member
בקשר לבקבוק, אני מסכימה, אבל

אוכל מגיל שלושה חודשים?? הרי כל ההמלצות הן מגיל חצי שנה. אני התחלתי אוןכל מוצק עם ירין בגיל 4 וחצי חודשים שגם נחשב למאד מוקדם, ההודעה שלך קצת מבלבלת אמהות טריות וחבל. חוץ מזה, אין רע בזה שהוא יונק ועדיין לא ממש אוכל, הוא מקבל הכל מההנקה.
 

ענבל30

New member
ההמלצה של משרד הבריאות היא

להתחיל לשלב מזונות מוצקים בגיל חצי שנה.(וגם - לא כל מזון!) כמובן שכל תינוק הוא אחרת, ויש המוכנים לכך מוקדם יותר, ויש המאחרים. טעמו של חלב אם משתנה מארוחה לארוחה ואף בזמן ההנקה ממש - כך שזה עונה על הצורך של תינוק בגיוון טעמים. (לעומת זאת, טעמה של הפורמולה אותו דבר תמיד). לתת בקבוק - רק אחרי שההנקה מתבססת (פחות או יותר אחרי 6 שבועות). במקרה שלנו, הבקבוק היה מההתחלה, ולרומי היה מאוד קשה ללמוד לינוק (מה שנקרא בילבול פטמות, בשילוב עם בעיות נוספות שהיו לנו). לגבי התלות - אני מעדיפה שבתי תהיה תלויה בי ואני בה, מאשר ששתינו נהיה תלויות בעיקור בקבוקים ושטיפתם, מים רתוחים וזמינות של פורמולה, ותנאי איחסון לכל אלו כשיוצאים מהבית. שלא לדבר על ההרגעה האולטיבטיבית בעזרת הנקה, שהיא גם דרך נהדרת להרדים (אצלינו כמעט הדרך היחידה). לכל דבר יתרונות וחסרונות. יתרונותיה של ההנקה, כשהיא נעשית ברצון ואהבה (לא "כי צריך" או "מה יחשבו")לדעתי עולים בהרבה על חסרונותיה.
 

shark5

New member
לגבי טעימות מגיל שלושה חודשים

כוונתי בטעימות,ולא להאכיל ממש .כמו לטעום רוטב או מרק עם קצה האצבע.
 
שאלה לבנות....

רציתי לשאול את נשות הפורום לגבי שאיבה, אני פוחדת לשאוב זה נראה לי כואב ואני פוחדת שאם אשאב לא יהיה לילדי מספיקץ מה לעשות? לקראת חזרה לעבודה...
 

דיאנה1

New member
שאיבה לא אמורה לכאוב בכלל אם המשאבה

טובה ושואבים בטכניקה נכונה. מצד שני, אין בזה כמובן את הכיף של ההנקה. אני שונאת לשאוב, אבל כשצריך אני שואבת וכאמור זה לא כואב. כדי שיהיו כמויות טובות חשוב לשאוב נכון ואם משאבה טובה שמתאימה לך (כלומר יכול להיות שמשאבה שטובה לי לא תהיה טובה לך). אני ממליצה לך להכנס לפורום המקצועי להנקה של אסתר גרוניס, יש שם בקישורים כל מיני דברים שקשורים להנקה שאפשר לקרוא. לא כדאי להתחיל לשאוב לפני שעברו 6 שבועות מהלידה, כשייצור החלב מתייצב. מצד שני כדאי להתחיל לפני החזרה לעבודה כדי להרגיל את הגוף לשאיבה בשעה קבועה כדי שיהיה יותר חלב. כשתדעי קצת יותר ויהיו לך שאלות ספציפיות או בקשות להמלצות על משאבות או על טריקים לשאיבה יעילה יותר אנחנו כאן!
 
ורק רציתי לחזק

מאחר ושאיבה זוהי טכניקה נלמדת, ומאחר והיא מושפעת מהמון פקטורים כמו עייפות וחוסר שתיה שממעיטים את החלב. כדאי מאוד לבנות סטוק חלב שאוב כחודש וחצי לפני החזרה לעבודה. לי יש משאבה של מדלה שבה יש גלגל עוצמות. העוצמה הנמוכה ביותר ממש לא מכאיבה ועם הניסיון אפשר להגביר את עוצמת השאיבה. כמו שדיאנה ציינה שאיבה נכונה בעזרת משאבה טובה לא כואבת! ועוד משהו, גם אם תשאבי, המשאבה לא מרוקנת את השד ותמיד ישאר שם חלב ליונק. שום משאבה לא תשווה לכוח היניקה של בנך והוא תמיד ידע "להוציא" חלב מן השד.
 
שאיבה

תודה על העצות, וברכה על הקמת הפורום, אחרי 10 שנים הגיע שי ועכשיו שוב הכל כמו חדש, מה שבטוח מאד חשוב לי להניק ויותר מכמה חודשים כמו שהנקתי את קודמיי, אני פוחדת שכשי יכיר בקבוק הוא לא ירצה להמשיך לינוק הוא תינוק גדול וחזק. כיום הוא בן 6 שבועות ואני אחזור לעבודה בשלושה חודשים. ניתן להקפיא חלב אם?
 
בטח

חלב אם יחזיק מעמד כ 3-4 חודשים במקפיא שיש לו דלת נפרדת מדלת המקרר ובתנאי שהוא עמוק בפנים ולא מאוחסן בדלת. אני ממליצה לך להכנס לפורום הנקה בוואלה. יש שם קישורים לתכנים בנושא של שאיבה ואיחסון חלב אם.
 

inbale

New member
אני לא כל כך מסכימה עם מה שכתבת../images/Emo4.gif

יחסי התלות שעליהם את מדברת מובנים לכל אחת מאיתנו. אולם הם הולכים לשניי הכיוונים הן לטוב והן לרע. מתן תוספות לא פותר את הבעיה של יחסי התלות. החל מגיל 6 שבועות ומעלה ורצוי מאוד שהרבה יותר מאוחר אפשר להרגיל יונק לבקבוק מבלי לגרום לתופעה של בלבול פטמות. לא חייבים לתת פורומולה אלא אפשר לשאוב. השאיבה עצמה במידה ומבוצעת נכון לא לוקחת הרבה זמן ומצד אחד לך יש את החופש שלך ומצד שני היונק עדין מקבל את התזונה הטובה ביותר בשבילו. לגביי התנסות עם מזונות - המלצת משרד הבריאות היא החל מגיל חצי שנה לשלב מזונות בהדרגה בתפריט היומי של היונק. המטרה היא שעד גיל שנה הילד יגיע למצב שבו הוא אוכל הכל כמו בני הבית לנו יש ידיעה לגביי תגובות אלרגיות אפשריות למזון כזה או אחר. וסיפור אישי שלי - כשיערה היתה בת 6 שבועות אבא שלי אושפז בבית חולים במצב קשה. כאחות של המשפחה הרגשתי חובה להיות לצידו בבית החולים. מצאתי את עצמי בקונפילקט לא פשוט בין הרצון העז שלי להניק ובין הרצון להיות לצידו. למרות הקושי הפיזי והנפשי שהיה כרוח בזה המשכתי להניק ולהיפך : אני יכולה להגיד בבירור שההנקה החזיקה אותי ברגעים קשים. קשה לתאר כמה חשוב היה לי לחזור הביתה אחרי שראיתי את אבי בבית החולים ולראות את היונקת הקטנה מתחברת אליי בחדווה ונרגעת. זה הסיפוק הכי גדול שיש בחיים.
 
אני ממש לא מסכימה עם המלצותייך../images/Emo70.gif

ההמלצות שלך הן בניגוד מוחלט להמלצותיו של משרד הבריאות, המלצותיהן של יועצות הנקה מוסמכות, והמלצות אירגוני בריאות בינלאומיים. 1. לא מומלץ לשלב מתן תוספות ליונק באופן מלא, ובטח לא מהסיבה שהזכרת. דווקא יונקים מתנסים ביניקת חלב המשתנה בהרכבו לאורך היממה ולאורך החודשים. טעמו של חלב אם דינמי ומשתנה בהתאם לתזונת האם. זאת להבדיל מהתוספות למינהן! פרט לכך ששימוש בתוספים תפחית את דרישת התינוק בהנקה מה שיגרום לאם ליצר חלב בכמות פחותה ואז יהיה צורך להגביר את השימוש בתוספים, וממעגל כזה קשה לצאת. 2. לא מומלץ להתחיל עם טעימות מוצקים לפני גיל 5-6 חודשים. חשיפה מוקדמת מזאת עלולה לגרות את הגוף ליצירת תגובות אלרגיות לא רק מידיות כי אם גם כעבור חודשים ושנים בצורות של מחלות שונות כגון אסטמה, אטופיק דרמטיטיס ועוד רבות אחרות. למה לקחת את הסיכון?! 3. ישנן סיבות רבות שתינוקות מתקשים לעבור ממרקם של מחית למזון מוצק אחר. הנקה היא לא אחת מהן! אני לא יודעת כמה את מכירה את הבנות השונות שמשתתפות כאן בפורום. יש כאן הרבה אמהות לתינוקות בני שנה שתוכלנה לספר לך מה הילדים שלהן אוכלים. לעיתים קרובות יש בעיה בכך שילד מסרב לאכול מוצקים או אוכל מעט כי הוא מעדיף את הציצי. אבל כשהוא כן מסכים לאכול מוצקים הוא מסוגל לאכול מוצקים במגוון מרקמים (הכוונה לגיל שנה כמובן).
 
למעלה