בס"ד על ניירת רשמית - כן או לא?

vizini

New member
לא, כמובן שלא...

כל פקיד כותב על דעת עצמו כל מה שהוא רוצה, והשר הוא פשוט חותמת גומי...
 

eitangn

New member
תגובה...

"חוץ מזה, אם אין לך בעייה עם המשפט על הדולר - ודאי לא תתנגד שננהיג על השקל שלנו את הכיתוב "אנו מאמינים באל" או "באל נשים מבטחנו". הרי הסכמת שאין כאן כפייה של דת מסוימת." >>> המשפט על הדולר הוא לא ענייני. יש לזכור כי בגלל הכפייה הדתית בישראל, דברים שעוברים בשקט במדינות אחרות, מקבלים משקל רב בישראל. משרד הפנים היה עשרות שנים בידי מפלגות דתיות, המפד"ל ואח"כ ש"ס, וכל התנהלותו הייתה דתית. על רקע זה יש הבדל ורגישות רבה בישראל לסממנים דתיים במשרד ממשלתי. לעומת ארה"ב. --- "לגבי הטענות שלך על 30% דתיים בישראל מול 60% בארה"ב... כל המודל שלך על "כפייה דתית" הוא עורבא פרח. החישוב הנכון הוא חילונים מול שומרי מסורת (מסורתיים ודתיים), ובישראל יש כיום כ- 40% מסורתיים בנוסף ל-30% הדתיים. (עובדה ש- 69% מהאוכלוסיה היהודית מצהירים על צום ביום כיפור) היות ובנצרות לדת אין משמעות עמוקה באורח החיים היום יומי, אז אין שם מעמד מבוסס של "מסורתיים". מי שמאמין והולך לכנסיה הוא דתי, והאחרים הם חילונים. אמור מעתה... בארה"ב יש 40% כופרים, ובישראל יש 30% כופרים. כנראה שהפרדת הדת מהמדינה רק מזיקה לדת, וטוב שבארץ זה לא כך." >>> לקחת עובדה ובנית עליה תאוריה. לא כל מי שצם בכיפור הנו מסורתי. יש גם מושג של מנהגים ומסורת. הדתיים מנכסים מנהגים ומסורת ומזהים אותם כדת. אין זה כך. אני מקיים מסורות רבות ללא כל אמונה בכח עליון. והפרדת דת ממדינה תעשה טוב למדינה, ותעשה עוד יותר טוב לדת. כיום לדת יש דימוי של פוליטיקה סחטנית, של קיצוניות מדינית, ושל כלכלה נחשלת. היה טוב לכולם שדת תחזור למה שהנה אמורה להיות - אמונה. לא כלי פוליטי. לא כלי מדיני. לא כלי כלכלי. לחזור ל- "איש באמונתו יחיה".
 

masorti

New member
תגובה...

לגבי הכיתוב על השטרות.. אתה מודה שעניינית אין מניעה לכיתוב "דתי" על השטרות. והיות ואין לך תשובה, אתה מביא נימוקים לא ענייניים על המפלגות ששלטו בעבר במשרד הפנים. הנקודה היא פשוטה... אם הכיתוב אינו בגדר כפייה דתית ואינו נוגד הפרדת דת ומדינה - עליך להסכים לו בארץ, ואם הוא כפייה דתית - מדוע קיבלת אותו בארה"ב. לגבי אחוז המסורתיים... המספר של הצמים ביום כיפור הוא רק דוגמא. מתוך הסקרים ידוע שכ- 40% מגדירים עצמם כמסורתיים. הפרדת הדת מהמדינה תעשה טוב רק לשונאי הדת, ותאפשר להם לדחוק את הדתיים לשולי החברה. הדימוי של הדת אצל הפנאטים החילונים מעניין אותי כקליפת השום. הרבה יותר חשוב לי שלא אצטרך לנסוע לבני ברק כדי לקנות בשר כשר, ושלא אצטרך בלש פרטי לפני כל חתונה משפחתית.
 

eitangn

New member
הפכת את דברי

"לגבי הכיתוב על השטרות.. אתה מודה שעניינית אין מניעה לכיתוב "דתי" על השטרות.", "ואם הוא כפייה דתית - מדוע קיבלת אותו בארה"ב" >>> לא מודה, לא קיבלתי. זה נעשה בארה"ב ולכן לא מענייני. "מתוך הסקרים ידוע שכ- 40% מגדירים עצמם כמסורתיים" >>> נושא זה מעולם לא נחקר לעומקו. מה זה מסורתי? רובם אינם שומרים שבת, לדוגמה. בכלל, הדת ניכסה לעצמה את המושג מסורת. מסורת זה קיום מנהגי אבות, לאו דווקא דת. אני מקים סוכה, מקיים סדר פסח, ואשתי מדליקה נרות כל ערב שבת. אני מסורתי? "הפרדת הדת מהמדינה תעשה טוב רק לשונאי הדת, ותאפשר להם לדחוק את הדתיים לשולי החברה." >>> האם בארה"ב הדתיים בשולי החברה? הנשיא הנו דתי, הוא שולי? רק שאין קשר בין היותו דתי לניהול המדינה. דת היא ענין אישי. "הרבה יותר חשוב לי שלא אצטרך לנסוע לבני ברק כדי לקנות בשר כשר" >>> ואני לא רוצה לסוע לנתניה לקנות בשר שאינו כשר. בשר כשר יהיה בכל מקום שיש קונים. בארה"ב אין חוקי כשרות, כלום אין בשר כשר? "ושלא אצטרך בלש פרטי לפני כל חתונה משפחתית" >>> אם תתן יותר אמון בבני אדם, לא תזדקק.
 

TJSBZ

New member
../images/Emo46.gif תגיד, עלה פעם בדעתך

שגם לנו יש דברים שחשובים לנו? או שאתה עד כדי כך מרוכז רק בשלך, שלא אכפת לך לרמוס את זכויות האדם הבסיסיות ביותר של כל השאר? לי חשוב שילדי לא יצטרכן לברוח לחו"ל כדי להתחתן לפי אמונתם, כמו שאני נאלצתי. וזה חשוב לי באותה מידה שחשוב לך שרב ישיא אותך. לי חשוב שבבוא יומי אקבר קבורה חילונית, לא כמו אמי שנאלצנו לקבור אותה בניגוד מוחלט לאמונתה ולאמונתנו, כי אין בארץ קבורה חילונית. ואפרופו, הקבורה היא עניין כלכלי בלבד. הסיבה היחידה שאין קבורה חילונית בארץ היא כדי שהחרדים והדתיים ישלטו במשאב הכספי האדיר הזה. אם אני מזהה נכון, מעניין אותך כקליפת השום שאחרים יוכלו לחיות לפי אמונתם. אז אל תתפלא אם בבוא היום אף אחד לא יגן על זכותך לחיות לפי אמונתך.
 

eitangn

New member
תקרא עוד פעם...

הבנת הכל הפוך, כנראה. אני מאמין בכל מה שאמרת (ולחלוטין אל ברור לי מאין נולדה התקפתך). אני גם פועל (חבר במועצת שינוי, וסיו"ר סניף).
 
משהו שניראה לי שייך לנושא

קיבלתי עכשיו מכתב ממשרד התיירות בדואר רשמי של מדינת ישראל. בתוכו יש חוברת מושקעת, עם תמונה של שר התיירות (בני אלון - אדם דתי אם אני לא טועה) ומכתב ממנו. אין שום בס"ד או משהו בסיגנון זה. לא במכתב של השר ולא בכל החוברת.
 

saar7650

New member
אם איני טועה-

בחוברת אין נהוג לכתוב 'בס"ד' הנוהג הוא לכתוב את ה'בס"ד' בראשי מכתבים. דבר נוסף- אין חיוב במשרד התיירות (או בשום משרד) לכתוב 'בס"ד'. לעומת זה ישנו איסור גורף לכתוב 'בס"ד' במשרדו של פורז.
 

פלסטיק

New member
אין איסור כזה

פשוט ביטלו את הכיתוב מראש - בדיוק כמו במשרד התיירות (שמראש לא היה שם כיתוב כזה)
 
שלחתי שאלה

לדובר משרד הפנים בנושא, ואני ממתין לתשובתו. עידן, מדוע נהוג לכתוב בס"ד על מכתבים ולא על חוברות?
 
למעלה