בעיה די משונה בשימוש בביטורנט

guinness22

New member
בעיה די משונה בשימוש בביטורנט

היי לכולם... לאחרונה שמתי לב שבזמן שעל אחד המחשבים ברשת הביתית שלי רץ קליינט ביטורנט כלשהו (נבדק עם uTorrent ו-Deluge), ה-Latency(מה המילה בעברית:) של הרשת קופץ בצורה לא רגילה... קו 5M/512k , MPLS. (פינגים בתוך ישראל של כ-600ms ולחו"ל בכ-900ms, פינגים פנימיים ברשת נשארים מהירים). הביטורנט עצמו מגיע למהירויות יפות (550-600kbps). בדיקת ספקית ע"י Glasnost לא מעלה בעיות חסימת פרוטוקול. קביעת QoS נמוך לפורט של ביטורנט לא עוזרת. (נבדק ע"ג TP-link TL-WR541-G, אדימקס ישן שהדגם שלו נמחק, Linksys WRT54G2, ו-Linksys WRT54GL שמריץ DD-WRT. התוצאה זהה בכולם, חוץ מה-TPLINK שמתחיל להתקע אחרי כמה שעות, אבל פה אין חדש.) יש למישהו הסבר הגיוני לתופעה או רעיונות לפתרון? תודה:)
 

cheif

Member
מנהל
תופעה ידועה ומוכרת

הנובעת מכך שתוכנות הורדה מהסוג הזה מנצלות כמעט את כל רוחב הפס שלך ולא משאירות הרבה ליישומים אחרים. ניתן להגביל את רוחב הפס שביטורנט לוקחת (אני ממליץ על לא יותר מ-80% מרוחב הפס שיש לך) על מנת שלצורכי גלישה ודוא"ל גם ישאר משהו. את השינוי עושים בתפריטי הביטורנט.
 

guinness22

New member
מה ששכחתי לציין,

זה הדבר המוזר מכולם... הבעייה קיימת גם כאשר אין הורדות פעילות על המערכת (כאשר הטורנט מנצל 0/0K לפי מה שהוא מחווה).
 

rafid1

Active member
מנהל
טוב שתיקנת... פרטים ?

מערכת ההפעלה? 32/64 ביט ? ניקוי לווירוס/רוגלות ? netstat -a לבדיקה ? בדקת שגם בחיבור ללא נתב זה קורה (או לא) ? גם כשהתוכנה סגורה זה כך ? בעיני, התיאור שלך לא הגיוני, כי אם באמת היתה לך השהיה של 500 מילי, ההורדה לא היתה כה מהירה.
 

guinness22

New member
סליחה, שלחתי ללא תוכן קודם...

מערכות הפעלה: מחשב א': Ubuntu 9.10 amd64 מחשב ב': Fedora 12 amd64 מחשב ג': CentOs 5.4 x86 מחשב ד' ו-ה': Win7 amd64 (לא שלי, שניהם של החברה, יש לי תירוץ) מחשב ו' - טלפון נייד שמריץ Linux Embedded SHR ל-ARM, עם חיבור WIFI. (קרנל rc3-2.6.29) (כן, אנחנו חולי נפש). נוסה בהרצת ביטורנט על כל אחד מהם בנפרד, וגם כן על כמה בו"ז - תוצאה זהה. בחיבור ללא נתב יש את אותה התופעה. כשלא רץ קליינט ביטורנט, הרשת חוזרת לעבוד רגיל. גם לי המצב נראה לא הגיוני, ולכן אני אובד עצות.:)
 

rafid1

Active member
מנהל
בעיות ידועות

יש בWIN7-64 עם Utorrent למשל... אם התופעה לא קורית בהרצה תחת לינוקס - אז לא הייתי מתרגש (בינתיים). אפשרות נוספת - side-effect של הAV ... בכל מקרה - הייתי מנסה לבדוק נטרול את תמיכה ברשת הDHT בקליינט , ופורט אחר (שלמעשה ינתק אותו מהאינטרנט בגלל הNAT...). הממ... וכן, אפשר להבחין בסימנים למחלת נפש...
 

guinness22

New member
זה קורה בהרצה תחת לינוקס.

אני אבדוק את עניין ה-DHT, אבל... בבוקר. השעה קצת מאוחרת :) תודה רבה:)
 

voguemaster

New member
יש לך FW אחד מרכזי או שלכל לינוקס יש IP TABLE

S.. תנסה לבטל לגמרי את ה-FWים אם יש לך. אם יש לך GATEWAY אחד לאינטרנט בהחלט נשמע כמו בעיה מרכזית. ניסית SNIFFER על אחד המחשבים כדי לראות אם יש משהו שקורה בזמן ה-DELAY הגדול (אמרת 500 או 600 מילי) ?
 

guinness22

New member
לכל אחד יש IPTABLES משלו,

וגם יש פיירוול מרכזי (יש שני מחשבי חלונות). ביטול של פיירוולים לא ממש בא בחשבון במקרה שלי, לצערי...
 

voguemaster

New member
סתם שאלה, למה ?

הרי מרבית המחשבים שלך הם לינוקס, לא ? או שהם לא מוקשחים ? בכל מקרה, אולי SNIFF יעזור לך לגלות מה קורה בזמן שיש את ה-DELAY הזה... באופן רגיל הייתי מנסה לנטרל את ה-FWים כדי לראות אם הם קשורים לבעיה..
 

guinness22

New member
חלקם ניידים, ומתחברים לא רק מהרשת הזאת.

חוץ מזה, להגדיר IPTABLES על טלפון נייד נשמע לי תמוה משהו...:) מעבר לזה, ניסיתי כשהיו לי כמה דקות פנויות, וזה לא עזר. אני נוטה לכיוון המחשבה שהפרוטוקול פשוט בעייתי ואין לזה פתרון אמיתי חוץ מלתזמן את הפעלת הטורנט לשעות "מתות".
 

rafid1

Active member
מנהל
‫נסה קליינט שעובד גם בUDP

אם הפסקת DHT לא עזר. uTorrent 2.0. תחת Wine . Pref->Advanced->bt.transp_disposition=10 אולי זה יציל אותך ואת מערכות ההפעלה המעולות שלך... ;)
 

guinness22

New member
Deluge

הוא קליינט נייטיבי ללינוקס ועובד ב-UDP. אני לא אוהב לעבוד עם WINE. (יותר מדי טרחה בשביל מעט מדי תועלת) :) בדקתי את זה גם עם uTorrent על חלונות.
 

guinness22

New member
אם אני מבין נכון, אז

bt.transp_disposition=10 מאלץ אותו לעבוד רק ב-UDP?
 

rafid1

Active member
מנהל
‫הבנת נכון... סוףסוף... ../images/Emo8.gif

אבל כמעט *רק* UDP - בתקשורת בין הpeers. עדיין, PEX, DHT ותקשורת לTrackers כנראה בTCP. המוד "נסיוני"/"בהרצה" ועובר כעת tuning להורדת הOverhead הרב שבו. בגרסה הבאה נקווה שיהיה כבר יותר טוב ... לטענת המפתחים - שווה להוסיף תקורה ע"מ להגיע למטרה של - הפחתת congestion לכיוון הרשת (שזה, לכאורה, המצב שלך...) http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?pid=452954#p452954 כפי שאתה רואה, יש קצת חילוקי דעות בעניין הזה... אז המאפיה הישראלית מנסה לתקן את המצב... :)
 
למעלה