בעיה עם הגירה בעקבות נישואין

leanne222

New member
בעיה עם הגירה בעקבות נישואין

אז הסיפור הוא כזה, אני הכרתי בחור לפני 4 שנים כשביקרתי בניו יורק, יצאנו כמה זמן ואחרי שחזרתי לארץ היינו בקשר יום יומי בוואטסאפ, כל יום כל היום, הוא היה צארמר ונורא רציתי לטוס שוב כדי לראות אותו אבל באותו זמן אמא שלי חלתה בסרטן ונאלצתי להישאר ולטפל בה, הוא לא הציע לבוא לבקר כי אמר שיש לו קשיים כלכליים.
לצערי הרב אמא שלי נפטרה ואז נסעתי אליו לבקר אותו והוא הציע לי נישואין, התחתננו אחרי חודש ושלחנו טפסים להגירה, אני נסעתי בינתיים לארץ (לפני חודשיים) כי זאת ההחלטה שקיבלנו שנעשה את התהליך מהארץ וגם בגלל שאבא שלי נשאר פה לבד אחרי אירוע מוחי ופחדתי להשאיר אותו לבד להרבה זמן ישר אחרי האירוע.
התכנון שלי היה לטוס אליו בחודש מאי לחודש אבל זה לא יצא לי מבחינה כספית ודחיתי את זה לספטמבר, הוא בינתיים שינה גישה כלפיי, והתחיל לטעון שאני ניצלתי אותו בשביל הגרין קארד ושאני דוחה את זה את הנסיעה שלי כי אני בעצם לא רוצה לנסוע, שזה לא נכון.
כל חודש מאי אנחנו רבנו כל יום, הוא משפיל אותי בצורה נוראית ומאיים שהוא יפנה להגירה לדווח עליי שאני כביכול עבדתי עליו כדי שלא אוכל להגר לשם לעולם וכדי שייקחו לי את הויזה.
הוא אומר לי שהוא ישלח לי את המסמכי גירושין ושהוא ידווח עליי.
והוא ממשיך לכתוב לי דברים נוראיים כמו שאם אני אגיע חלילה בספטמבר אז הוא ינעל אותי במרתף ויאנוס אותי ויכניס אותי להריון בכוח כי כל מה שהוא רוצה ממני זה ילדים כדי שימשיכו את הגנים שלו.
אני לא יודעת מה לעשות כי מצידי שיבטל את הכל אבל עם כל הרוע שלו הוא באמת יכול לדווח עליי למרות שזה לא נכון בכלל, אני לא רוצה לחסום את ארה״ב בשבילי רק בגלל הבן אדם הזה.
אני יודעת שזה לא מקרה סטנדרטי אבל אם למישהו יש עצות מה לעשות. אשמח.
 

doronf65

New member
אנחנו יכולים לתת עצות, השאלה היא מה את רוצה

השאלה היא אם את רוצה פשוט לחיות בארץ או לא. אם הכיוון זה פשוט לחזור לארץ, לשכוח מארה"ב ולצאת מהנישואים באופן הכי חלק, אז תגידי לנו ונמשיך לנסות לעזור.

אם את מעוניינת להתגרש ממנו ולהישאר בארה"ב, אז לכאורה לא צריכה להיות בעיה. לכאורה - כי צריך להוכיח את הסיפור שלך להגירה. ואסביר: החוק האמריקאי אומר שאם נכנסת לקשר מתוך כוונה טובה לחיות עם האדם ולא עם מטרה של לקבל ניירת, אז לא משנה אם אחרי זה הנישואים נכשלו. הכוונה (intention) שלך בהתחלה חשובה, ולכן אם תצליחי להוכיח אותה (ויש דרכים, אם יש לך כל מיני הוכחות כמו התכתבויות ווטסאפפ, חשבונות בנק משותפים, חוזי דירה... לא חייב להיות הכל), אז תוכלי להמשיך להחזיק ב- GC וגם להתגרש ממנו.

ועכשו לעצה הכי חשובה: אם תצליחי להראות שהוא מתעלל בך (להקליט אותו עם האיומים האלה זה הכי טוב), אז דרכך להמשיך להחזיק את ה- GC סלולה. החוק מגן עלייך.

בקיצור, תגידי לנו מה את רוצה לעשות ונמשיך.
 
נראה לי שפספסת משהו, דורון

אם אני מבין נכון, לבחורה עדיין אין GC. הם רק בתחילת התהליך.
 

leanne222

New member
יש לי הוכחות להכל

כל השיחות בוואטספ, הכל כתוב שחור על גבי לבן, הוא אתמול אמר לי שהוא מחק את כל ההיסטוריה כדי שלא יהיו לי הוכחות, חשב שאם הוא מוחק אז זה מוחק משני הכיוונים, הוא מודע טוב מאוד שכל מה שהוא כותב זה איום ונורא.
כמו שאמרתי כן הייתי רוצה לחיות בארה״ב אבל לא בכל מחיר, להשאר איתו אני לא רוצה, אני מודעת לכל מה שאמרת אבל אין לי עדיין גרין קארד ואני נמצאת בארץ.
השאלה האם הוא יכול לעשות לי נזק כלשהו בגלל שכבר הגשנו ניירת.
 

Boston Guy

New member
חסרים פרטים בסיפור שצריך כדי לענות

כמו שכתב דורון - לא ברור מה את בדיוק רוצה לעשות.
אני, אישית, לא הייתי רוצה לחזור לחיות עם אדם שמאיים לכלוא אותי במרתף ולאנוס אותי - והייתי שומר מאדם כזה מרחק כמה שאפשר. אבל אני לא יודע מה את רוצה לעשות...

כמה שאלות פשוטות:
כמה זמן שהית בארה"ב בביקור שלך לפני 4 שנים?
כמה זמן שהית בארה"ב בביקור שבו התחתנת?
כמה זמן אחרי החתונה נסעת לארץ, ומתי יצאת מארה"ב בפעם האחרונה (חודש ושנה)?

ועוד שאלה קריטית: האם מדובר על סיפור של קהילה דתית אולטרה אורתודוקסית כלשהיא, או של מנהגי עדה מסויימת (משום מה תקועים לי בראש סיפורים דומים של אנשים מהעדה הבוכרית בלונג איילנד ושל אנשים מהקווקז).
 

leanne222

New member
עוד פרטים

אני כמובן לא רוצה להמשיך להיות איתו אחרי כל ההתעללות הזאת.
לפני 4 שנים הייתי 4 חודשים בארה״ב
בביקור האחרון גם 4 חודשים ובחרתי לחזור לארץ כדי לעשות את התהליך כי מקריאה בפורום זה מה שהבנתי שממומלץ לעשות, אני סמכתי עליו שהוא בן אדם נורמלי אבל הוא לא, הוא ממש השתנה אחרי החתונה ואחרי שדיברתי עם חבר שלו אז גם הבנתי שהכוונה שלו היתה למצוא מישהי, לא משנה מי כדי שתביא לו ילדים, בקיצור חיפש אינקובטור אנושי וכל זה היה הצגה, הוא חשב שהתהליך מהארץ הוא מהיר יותר למרות שאמרתי לו שזה לוקח שנה, הוא משום מה החליט שזה ייקח פחות וכשהוא ראה שזה לא הולך לקרות מהר הוא התהפך, והתחיל לדרוש שאני אגיע לארה״ב, כמו שאמרתי, התכוונתי לנסוע במאי אבל זה לא התאפשר ותודה לאל כי לא יודעת איפה הייתי מוצאת את עצמי היום, זה ממש מפחיד אותי לחשוב על זה.
הוא לא מקהילה דתית, בחור רגיל לחלוטין כנראה מעורער בנפשו ואני נפלתי בפח כמו מפגרת.
לגבי מה שאני רוצה, כן הייתי רוצה לחיות בארה״ב, כבר לא איתו, אבל לא בכל מחיר, לא רוצה כמובן שהסיפור הזה יגרום לי נזק כלשהו כמו ביטול ויזה או סירוב כניסה וכו...
 

doronf65

New member
נראה שזה די פשוט

אם את בארץ וזהו זה, אז פשוט לזנוח את התהליך. הוא לא יכול לעשות לך נזק כי לא קיבלת שום דבר במרמה. כיוון שאת בתחילת התהליך, ולפחות בהתחלה התהליך הוא :"שלו" (כי הוא מבקש אותך) אז קשה לי להגיד איך צריך לעשות את זה, אבל תי פרטים באיזה שלב את, אם יש לך מספר תיק וכו'.
&nbsp
לגבי הגירושים עצמם, זה חלק נפרד.
&nbsp
 

John the Savage

New member
סיפור מסובך, תשובה פשוטה

סיפור מאד לאנעים, אבל התשובה היא פשוטה: תתגרשי ממנו ולאחר מכן תנתקי ממנו כל קשר, ובזה נגמר הסיפור. ותגידי תודה שגילית מי הוא באמת לפני שעברת לגור איתו בארה"ב.

לגבי מסמכי ההגירה, לא יגרם לך כל נזק. הוא יכול להגיש בקשה לביטול התהליך, ואתם יכולים לא לעשות כלום והבקשה תחשב לנטושה. כשתחדשי ויזת תייר בעתי וישאלו אותך על בקשת ההגירה שהיתה עורך בעבר, תסבירי שהנסיבות שהובילו אותך לרצות להגר אז כבר לא רלוונטיות (התגרשתם). זה מספיק עבור השגרירות/קונסוליה בישראל.
 

leanne222

New member
אבל העניין הוא

שהוא רוצה לדווח עליי כשביכול רימיתי אותו כדי לעשות לי נזק מתוך נקמה
 

doronf65

New member
אין טופס ביטול, לא צריך

אם לא מגיבים לבקשה, היא נחשבת נטושה אחרי 90 יום ומתבטלת. זה לא פוגע בך בעתיד, חוץ מלשלם להם כסף על הטפסים שהוגשו ולאבד אותו לא קרה כלום...
 

doronf65

New member
הוא רצה להפחיד אותך

תביני שאסור לך לרמות את ההגירה, זה שהוא טוען שרימית אותו... שיקפוץ לך

&nbsp
לא רימית את ההגירה כי לא קיבלת שום דבר במרמה. ובכלל, הטפסים שממלאים בהתחלה זה על ידו, הוא נקרא ''המבקש'' אז אם מישהו מילא במרמה זה הוא. בשלב מסויים את מקבלת מעמד, ומדברים איתך. אז את יכולה פשוט לא להגיב, או לכתוב מכתב (ברגע שמבקשים ממך טופס כלשהו ) שאת נוטשת את התהליך. אין לך מה לדאוג, הוא קשקשן טיפש, שחושב שהוא יכול סתם לזרוק איומים.
&nbsp
מה שאת רוצה לחשוב עליו זה איך להתגרש ממנו, אם זה חשוב לך.
 

leanne222

New member
הוא אמר שהוא רוצה לשלוח לי טפסים

לגירושין לישראל שאני אחתום עליהם
 

Boston Guy

New member
ואוסיף עוד עצה: תבקשי מעורך דין שיבדוק את הניירות לפני

שאת חותמת.
יש בישראל מספר עורכי דין שמספקים שרותים בנושא דיני משפחה אמריקאיים.
מציע שתמצאי אחד (או אחת) מהם, ושאותו עו"ד יוודא שהניירות ששלחו לך הם הניירות הנכונים והמתאימים, ושאת לא יוצרת לעצמך בעייה בחתימה עליהם.

הרושם שנוצר מקריאת ההודעות שלך הוא שהבחור שאיתו את מתעסקת לא ממש יציב, והשד יודע מה הוא עלול לנסות...
 

leanne222

New member
אתה צודק

אני חושדת שכל זה היה כדי לתחמן אותי לפתוח איתו חשבון בנק כדי שיוכל לקחת הלוואות
יש לו חובות והוא חשב שיוכל לקחת הלוואות אם יהיה לנו חשבון משותף וחשב לפתוח עסק על שמי, כשאמרתי שאני לא מוכנה הוא קיבל עצבים.
 
למעלה