בעיות נשימה עקב זיהום אוויר

בעיות נשימה עקב זיהום אוויר


מחקר שנערך לפני מספר שנים בערים גדולות הראה בבירור, כי זיהום אוויר הוא מקור למחלות רבות וקשות, הפוגעות באנשים רבים מקרב האוכלוסייה ולתמותה של 14% מכלל מקרי המוות.
הממצאים העיקריים, מראים כי ההשפעות הבריאותיות החמורות, הן תוצאה של חשיפה לזיהום אוויר הנגרם מהתחבורה, מהתעשייה, מעישון וממקורות שונים.
אין ספק, שעשן הסיגריות הוא חלק מגורמי זיהום אוויר נפוצים. את המזהם הזה אנו שואפים לקרבנו הן כמעשנים פעילים (אקטיביים) והן כמעשנים סבילים (פסיביים), ובמשך הזמן נוצרות לנו בעיות נשימה קשות.
לזיהום מהעישון מצטרפים מזהמים רבים, הנמצאים באוויר וגורמים לנטרול פעילויות חשובות במערכות האדם. אחת הפעילויות, הנחשבת לחשובה מכל, היא פעילות הנקראת "שרשרת הנשימה", האחראית על המשך פעילות חמצון תקין של התאים. כאשר פעילות שרשרת הנשימה נפגעת, כתוצאה מעישון, או זיהום אוויר, נפגעת גם פעילות יצירת אנרגיה תקינה בתאים. כאשר האנרגיה אינה מיוצרת דיה, נפגעות פעילויות רבות (כל פעילויות הגוף זקוקות לאנרגיה) ונוצרים רעלנים ורדיקלים חופשיים רבים, הגורמים להרס התאים, הרקמות ולבסוף האיברים.
הפגיעה ההדרגתית באדם, במצב זה, גורמת לעייפות, תשישות, זיכרון לקוי, פעילות תפקודית לקויה, עיבוי של הקול ,ירידה באיכות הדם ועמה גם ירידה בתפקודי כלי הדם והלב. תפקודי נשימה וכבד ירודים עד כדי מחלות קשות ומסובכות.
ההמלצות שלי לימים כאילו:
  • להימנע ככל האפשר מיציאה החוצה.
  • מומלץ מאוד לאנשים רגישים לשים מסכה על הפנים, ניתן להשיג בבתי המרקחת מסכות מיוחדות עם פילטרהנקראות גם נשמיות חלקיקים, הנשמיות עוצרות מחלקיקי האבק וזיהום האוויר לחדור לנו לקנה הנשימה.
  • מומלץ להפעיל בבית מכשיר אדים קרים. האדים קולטים את רכיבי האבק ומורידים אותם למטה ובנוסף מנקים את פתחי האף והלע.
  • לאנשים הסובלים מבעיות נשימה, מומלץ לשטוף את האף עם מים פיזיולוגיים. (ניתן לרכוש בפארמים ובבתי המרקחת)
  • מאוד רצוי לסגור את החלונות בימים עם זיהום אוויר קיצוני ולפתוח אוורור פנימי.
    כמו כן, במשך השנים פותחו מגוון של תוספי תזונה טבעיים הנועדו לתקן את הנזקים בשרשרת הנשימה, לסייע לתפקודה התקין ובכך לשפר את בעיות הנשימה ולהגן עליו. מומלץ לאוכלוסייה הסובלת מבעיות נשימה קבועות לשלב תוסף תזונה היאפשר ייצור רמות אנרגיה תקינות בתאים, נטרול רעלנים מסוכנים ורדיקלים חופשיים ובכך ישפר את תפקוד התא. החמצון ישתפר וכך גם איכות הדם וכלי הדם. כאשר חמצון התאים תקין, התאים מייצרים חומרי גלם אשר מנטרלים רדיקלים חופשיים.

    שיהיה לכולכם יום טוב ומלא חמצן.
 
למעלה