בעיית הדורבן של המטופל

חנוש45

New member
בעיית הדורבן של המטופל

עוד לא התחלתי לטפל בו אבל אני מנסה לחשוב איך לבצע את הבדיקות הנכונות ולהתאים לו את סוג הטיפול הנכון. יש לו דורבן בעקבות התכווצות או מתיחת שריר באזור הקשת של כף הרגל. הוא התחיל את הטיפולים אצל פיזיותרפיסטית לפני שלושה חודשים ועשו לו עיסוי ידני, גלי חום וכו'. ניכר שיפור קטן. אני לא מומחית בבעיית הדורבן, נדיר שמגיע אלי מטופל עם בעיה כזו. אז מה אתם מציעים לי לעשות איתו? בדיקות של תנועות סטטיות נגד התנגדות? תנועות פסיביות? ואיזה טיפול הכי נכון עבורו? תודה ומחכה לתשובות לפני שאני בכלל מתאמת איתו טיפול.
 

0 אור 0

New member
אני מציעהלהפנות אותו לטיפול ברפלקסולוגיה

בשילוב של שמנים ואולי צמחים, לא ידוע לי שעיסוי יכול לעזור לדורבן - את יכולה לנסות לטפל טיפה בהזרמה , ובזהירות לא ללחוץ.
 

urel62

New member
דורבן

לטיפול בדורבן אפשר לרכך את המקום באמבטיה של מים חמים מאד עד כמה שהמטופל יכול בתוספת של מלח גס (רצוי מלח מים המלח) ושמן לוונדר ואחר כך עיסוי חזק של המקום . בהצלחה אלדד
 
לגבי "דורבן"

דורבן זה מושג קצת שנוי במחלוקת. עקרונית מדובר בדלקת בפאציה של כף הרגל. הבעיה היא שלפעמים הדלקת מגיעה בעקבות זיז שגדל לו על העצם ולפעמים מסיבות אחרות ובכל המקרים היום קוראים לזה דורבן (מבלבל ומיותר לטעמי...). במקרים שיש זיז (לא תמיד אפילו שולחים לצילום עם "דורבן" אז לא תמיד ניתן בכלל לדעת) באמת אי אפשר להגיע לתוצאות מוחלטות רק באמצעות עיסוי ובטיפולים הפיזיותרפיים המתקדמים משתמשים במכשיר ריסוק מיוחד (כואב מאוד) למשך מס טיפולים מוגבל בתקווה לרסק את הזיז. במקרים של זיז הרפלקסולוגיה גם לא יכולה לעזור יותר מדי לבדה על פי ההגיון שלי... אם הדלקת נוצרה מסיבה אחרת כמו התכווצות, עומס יתר על שריר וכו, אז עיסוי לבדו בהחלט יכול לעזור וכנראה שגם רפלקסולוגיה(בה אני לא בקיא...) מבחינת העיסוי עצמו צריך לזכור דבר אחד חשוב. בכל מקרה (זיז או לא זיז)מדובר בדלקת. אפשר לעבוד מסביב, אפשר לעבוד גם על האזור המודלק - אבל ברגישות! שום דבר לא ישתפר אם תכאיבי למטופל שלך במקום מודלק. רצוי לעבוד מאוד לאט, עם כיוון הסיבים ונגדם, עם תנועת המטופל בלעדיה , על כל השרירים שעוברים בכף הרגל אחד אחד וכל השרירים שמעורבים בתנועה של כף הרגל, האצבעות והקרסול. רצוי מאוד להתחדד על האנטומיה של האזור, איפה כל שריר מתחיל, איפה הוא נגמר ומה הוא עושה ולהדגיש את הפריקשנים באחזים והתחלים של כל השרירים הללו וכמובן עבודה תוך כדי תנועה. יותר חשוב מהכל זה להפחית את העומס שיש על האזור בין טיפול לטיפול מה שאומר שריצה אסור, עקבים אסור, מהליכה ממושכת עדיף להמנע וכו... בהצלחה!
המלצה שאני תמיד נותן לסובלים מדורבן: תעשו מה שאתם יכולים כדי לקבל איבחון עפ"י צילום אם יש או אין זיז בעקב כי זה מאוד מאוד משנה!
 

0 אור 0

New member
הרפלקסולוגיה לא תמיד עוזרת לדורבן

היא השיטה האפקטיבית ביותר, אבל זה לא אומר שתמיד מצליחים, וגם כדאי לשלב כמה שמנים וצמחים שמסייעים גם לדלקת וגם לפעמים למניעה של היווצרות הזיז (לא תמיד)
 
טיפול בדורבן .

שלום, כשלמדתי רפלקסולוגיה הסתובבה המלצה לטבול את הרגליים במים עם חומץ . בנוסף כדאי להשכיב את המטופל במנח שיאמץ את השריר המדובר הכי פחות למשל במידה והדורבן הוא בעקב כדאי להשכיב את המטופל על הבטן כך נמנע עומס על גיד אכילס שבהמשך מותח את האזור ו וכך הכאב פחות .(המלצה של שמואל זיידל) במידה ומדובר בזיז על העצם זה תהליך שלוקח זמן עד שנוצרת שכבה מגנה וכאן נכנס הטיפול שלך שמאוד מאיץ את התהליך וכמובן הטיפול המקובל מדרסים או אולטרסאונד שהוזכרו קודם . בנוסף בזמן כאב חד כמו בכל דלקת נשתמש קבור וכאן נגלגל את הרגל על פחית או משהו דומה. דניאל
 

ub8

New member
אין צורך בטיפול רפלקסולוגי

ולא כל עיסוי של כף הרגל זה רפלקסולוגיה. מנסיון, לעבודה עם קרח יש השפעה נהדרת על דלקות. יש גם טיפול בעזרת גלי הלם שיש לו אחוזי הצלחה גבוהים.
 

0 אור 0

New member
ברור שלא כל עיסוי זה רפלקסולוגיה

אבל בין שאר הדברים שלומדים ברפלקסולוגיה זה טיפול בדורבן והשילוב בין מה שנותןהטיפול הרפלקסולוגי עם שמנים וצמחים מסויימים זה לדעתי הסיכוי הכי טוב לטיפול בנושא. אם במקרה יש מישהו ממקצוע אחר שגם התמחה בדורבן - מצוין, אבל רוב המעסים לא ממש יודעים איך לטפל בנושא, וחלק מהמילים שמסבירות מה צריך לעשות בכלל לא בלקסיקון שלהם.
 
שאלה בנושא שמנים ודורבן.

אור שלום , תוכלי בבקשה לפרט מעט בנושא השמנים צמחים שהזכרת מעסים וגם רפלקסולוגים לרוב נחשפים למעט מידע בנושא שמנים . בברכה דניאל
 

0 אור 0

New member
קפצתי רק רגע לראות אם יש משהו דחוף

חוץ משבטבט כרגע הראש שלי ריק, ובטח אגיע למחשב עוד פעם מחרתיים, אד אתה יכול בינתיים לחפש או ברפואה משלימה או שבמנים וצמחי מרפא היה דיון על דורבן שם פירטתי את אופן הטיפול
 

0 אור 0

New member
הטיפול בדורבן

הי דניאל, במקום להפנות אותך לאוסף של תשובות, שבכל אחת מהן חלקיק מידע, ריכזתי את התשובות במאמר אחד על הטיפול בדורבן הנך מוזמן להציץ
 
תודה על המאמר בנושא דורבן

אור תודה יופי של סיכום בנושא דורבן ברשותך הפצתי אותו למכרי הרפלקסולוגים וקבלתי הצעה לשיטה נוספת שילוב כוסות רוח והקזת דם מי שמכיר אשמח אשמח לקרוא הרחבה בנושא. ולנושא הדיון בנושא הפניה למטפל אחר כשלמדתי אבנים חמות המרצה המליצה על שימוש באבנים לטיפול בסינוזיטיס וטענה שהטיפול מאוד כואב אבל עוזר ומי ששורד את הטיפול בהחלט חש הקלה- לשאלתי מדוע לא להשתמש ברפלקסולוגיה המרצה ענתה - לא למדתי רפלקסולוגיה . הדרך לפתרון בעיית הפניה למטפלים בעלי התמחות היא לדעתי הפנייה הדדית וכמובן כנות ויושר אישי . בברכה דניאל
 

0 אור 0

New member
אכן ההדדיות והערכה הדדית חשובים מאד

ותודה גם לך, כבר חודשיים שלוחצים עלי להכניס מאמרים לאתר, ויש לי טונות של חומר שמחכה שאני אתיישב ואכתוב אותו בצורה מסודרת, רק בזכות השאלה שלך החלטתי שאם כבר אני מתיישבת כדי לכתוב תשובה, אפשר כבר להשקיע עוד טיפה ולפרסם משהו מסודר ומלא.
 

ub8

New member
הצעה קטנה לפני שאת כותבת

ומכניסה את החומר לאתר. אני ממליץ לך בחום לקחת את התוכן הזה ולהפוך אותו לקידום יעיל. יש דרך לעשות את זה אבל כנראה שלא באתר שלך.
 
צודק

זה יכול לעזור גם מהכיוון של לקוחות שיגיעו ישירות מהמאמרים וגם מהכיוון של קידום אורגני בגוגל. אבל בשביל זה צריך להבין קצת... לא משהו שאי אפשר ללמוד ברשת אבל זה דורש זמן. צריך לדעת לעבוד נכון עם מילות מפתח, לדעת איך חוקרים מילים, לדעת איפה להכניס את המאמרים, איך לבנות לינקים נכונים וכו... אני לא יודע אם זה הולך גם בארץ בעברית אבל באינטרנט ה"גדול" נוהגים להשתמש גם בתוכנות שמשכפלות בצורה חכמה מאמרים ובמעגלי לינקים ושלל טכניקות שועליות אחרות. משום מה אני לא רואה את אור הולכת ולומדת את התחום ואני גם לא בטוח שזה משתלם כלכך כי יש גבול מאוד קרוב לכמה כסף אפשר לעשות מזה בתחום שלנו... אנחנו הרי לא יכולים לקבל אינסוף עבודה...השירות שלנו הוא לא מוצר שאנחנו מחפשים למכור כמה שיותר ממנו. אולי שווה לה (ולאחרים שכותבים תוכן) לקחת כמה שיעורים פרטיים ממומחה SEO. בכל מקרה אם זה לא ידרוש קצת כסף זה ידרוש הרבה זמן עבור בנאדם שלא בא מהתחום של האינטרנט.
 

0 אור 0

New member
אכן זמן זה המשאב שהכי אין לי בתקופה הזאת

מצד שני לא יזיק לי לעבות קצת את מצבת הלקוחות הקבועים, מצד שלישי , הנסיון שלי כרגע הוא שרוב אלו שכן מגיעים אלי מפסטיבלים/אינטרנט/המלצות הם מאיזור המרכז, ואז זה די בעייתי (כי אם אין רצף של אנשים באותו יום הנסיעה והשכרת מקום לא כדאית) אבל אם מישהו רוצה לתרום לי מהידע שלו (ו/או לכלל תושבי הפורום) אני אשמח לבארטר תמורת רפלקסולוגיה או עיסוי
 

ub8

New member
אני מקווה בקרוב לכתוב כמה מאמרים

מעניינים בתחום קידום האתרים. יקח זמן אבל כשזה יקרה, אני אשים כאן קישור. נחום, דיברת על תוכן משוכפל. אחד הפורומים האהובים עלי שאני מרבה לבקר בו. אני לא חושב שזה נפוץ בארץ מכיוון שהשוק הישראלי הוא קטן מאד.
 

ub8

New member
לגבי תרומה מהידע

אני מוכן לתרום. טוב, לא בדיוק לתרום אלא עם תמורה. הידע הזה שווה המון כסף כך שעיסוי או רפלקסולוגיה, לא נראה לי שזה דיל משתלם. אם זה מעניין אותך, אז צרי קשר ואני אסביר לך יותר. אבל כמו שכתבתי, לא באתר שלך כי די חסר סיכוי לנסות ולקדם אותו בביטויים תחרותיים.
 
רפידה

הי חן, לקנות רפידות פשוטות, לעשות חור ברפידה באזור הכואב ולשים בנעל, תוך יום אין כאבים. זה הטיפול הכי טוב לדעתי שאת יכולה להציע.
 
תום???

אני מופתע לשמוע תשובה כזאת ממך... תודה יומיים אין כאב? אתה יכול להגיד את זה בכזאת הכללה? ומה אם יש דלקת חריפה בפציה וכל שאר התנאים מסביב לא טובים להחלמה? אני מכיר גם אנשים שוויתרו על עמידה באופן גורף לשבוע ולא עבר להם הדורבן...
 
למעלה