בעיית הדורבן של המטופל

נחום!!!

ההגזמה שתוך יומיים אין כאב היתה במטרה להעביר את המסר שזה עובד
חשבתי שזה ברור. אם לא אני מתנצל. זה אכן לא יעזור לכולם ולעיתים יקח יותר מיומיים. באותה נשימה, אני עדיין בטוח שזו העצה הכי טובה. אל תשלול לפני שתנסה, אני בטוח שתהיה הקלה.
 

חנוש45

New member
קצת מבלבל כשכל אחד מציע משהו אחר

אבל בהחלט אתייחס לכל הצעה שקיבלתי מכם- אני יכולה להגיד למטופל לטבול את כף רגלו במים חמים עם חומץ שעה לפני שיגיע אלי לקליניקה. אחרי זה אעשה עיסוי לשרירים שנאחזים באזור המודלק או לידו (הקשת של כף הרגל) כמו טיביאליס פוסטריור, פלקסור דיגיטורום לונגוס, פלקסור הלוכיס לונגוס, טיביאליס אנטריור, אקסנטור הלוכיס לונגוס, פרונאוס ברויס וכו'.. בתקווה שזה יכול לעזור לשפר את הבעייה. אני בכלל מוותרת על עיסוי בגב העליון כי רוצה להתמקד רק באזור המודלק וכל מה שמסביב אליו. נחום ואור- מה זה לעשות עיסוי ברגישות באזור המודלק? כאילו אפלוארז? הפנינג? כמו שעושים בעיסוי שבדי.. אודי- חשבתי כבר על עיסוי קרח אבל לצערי רב רוב האנשים נתרעים מרעיון זה, הצעתי לו שאעשה לו את זה אבל הוא ממש לא סובל את זה כי הוא די רגיש לקור וגם שזה מדגדג.. תום- איפה קונים את הרפידה? ומה המחיר אם אתה יודע? אני אציע לו לקנות...שמים את הרפידה בכל יום, נכון? תודה רבה לכולם על העזרה!
 

0 אור 0

New member
תגובה לא כל כך נחמדה ואתך הסליחה

כשמגיעים אלי מטופלים שיש להם טריגרים מאד רציניים וצריכים עיסוי רפואי, אני ממליצה להם ללכת לעיסוי רפואי, למרות שאין ספק שגם אני יודעת לא מעט טכניקות עיסוי ויכולה לעזור להם גם ברפלקסולוגיה וגם בעיסוי וגם עם שמנים שמסייעים לכאבי שרירים. (אותו דבר גם כשיש מישהו שלהערכתי צריך רפואה סינית או משהו אחר שאני לא מטפלת בו). אני חושבת שאם מגיע אליך בן אדם שיש לו דורבן, ולך אין את הכלים האמיתיים לטפל בו, זה לא אתי במיוחד שתתחילי לשלוח אותו לעשות אמבטיות עם חומץ ולעשות עיסויים שאת לא יודעת אם יעזרו (רוב הסיכויים שלא) - כשאם תעבירי אותו לרפלקסולוג טוב שמבין גם בשמנים ויכול לשלב את שני התחומים בטיפול בדורבן , יש סיכוי טוב שיועל לעזור לו.
 

עוז46

New member
ואני לא כל כך מסכים אתך

אולי אין לי מספיק כלים לטפל בדרבן, ואולי לא תמיד מכיר את כל המחלות, אבל , ממה נוצרה הדלקת בכף רגל? יציבה?נעל? התנהגות? ומה אם השרירים שנפגעים לאחר שמתחיל הכאב?כאן למעסה יש כלים שלאחרים אין. ונכון שאת המטופל שלי הפניתי לבסוף לרופא סיני, אבל רק לאחר שחשבתי שיש טעם לכך, ולא תחזור לו הבעיה שוב. ונטרלתי את השרירים שעלולים להחמיר את הבעיה שוב. ואם המטופל ירצה יכול לחזור להשלמה של מה שלא סיימנו. ובוקר מקסים לכולנו.
 
טיפול בדרבן מנסיוני האישי...

כמי שמאמינה באיזון ושילוב תחומים, כך גם אני . אז ישנו טיפול מובנה ויסודי בעיסוי רפואי וממוקד מאד לפרוק הרקמה שגדלה כעצם כלפי מטה .ואני משלב יחד עם טיפול זה גם עבודה עם המקל מהfoot massage ללא ספק , ומניסיוני השילוב של עיסוי רפואי עם העבודה המאד "חודרת" פנימה (בעזרת המקל) אל המקום בו נמצא הדורבן עוזרת מאד ובמספר לא רב של טיפולים (שיש לומר כואבים למטופל) ניתן בשילוב זה לחולל שינוי. נמרוד
 

0 אור 0

New member
אין ספק שיש עוד מטפלים ושיטות בהן ניתן לטפל

ועדיין חשוב מאד שכל מטפל יהיה מודע לגבולות היכולת שלו והידע שלו כמטפל, ולעיתים לקיומן של שיטות אפקטיביות יותר לאותו אדם עם אותה בעיה באותו זמן.
 

ub8

New member
עיסוי קרח

זה לא דבר נעים. אם הוא רוצה נעים, שילך לקבל 'סתם' עיסוי. מעבר לציניות, כל עיסוי הוא מבורך ובריא גם כשהוא בשביל הכיף, אבל זה ההבדל בין טיפול לבין כאילו טיפול. בעניין אחר, אני שותף לדעתה של אור. אם את לא בטוחה, לא יודעת, חוששת. זה לא הזמן לבצע ניסויים בבני אדם. בייחוד לא כשהם זקוקים לעזרה. יצא לי להפנות עשרות של אנשים שהתקשרו אלי וזה היה מעבר ליכולי או כישוריי. הפניתי אותם בלי להניד עפעף, והם הודו לי על כך מאד. לצערי, במידה רבה זו הרוח השלטת בתחום הטיפולים האלטרנטיבי. וזה מתקשר גם להודעה של יואל על הכתבה שהייתה בערוץ 10. יש יותר מידי מטפלים שקופצים מעל לפופיק. אם מחוסר ידע, ואם מחוסר אחריות. לא בושה להפנות, לא בושה להגיד אני לא יודע. אני לא מסכים עם אור בנוגע לטיפול הרפלקסולוגי. מה הקשר בכלל בין דורבן לבין רפלקסולוגיה ?
 

עוז46

New member
דורבן

התקפה אוטואימונית בדרך כלל על החיבור של השרירי המרובע של כף הרגל. כשהשריר נפגע ונוצרת דלקת בחיבור לעקב, הגוף מזהה את הגיד כעצם, ומתחיל לבנות ולתקן את הדלקת כפגיעה בעצם ולא בשריר. כאן יש לרפלקסולוגיה כלים לטפל ואפילו חזקים מאוד. אנו כמעסים מקווים שעדיין לא התחיל הגיד להסתייד, ואז ע"י החרפת הדלקת בעיסוי לצור לגוף תודעה על השריר. וכאן טיפול שמרני לדלקת גידים יעילה. בנוסף לכך שמנים יעזרו לחדור לעומק השכבות בכף הרגל, לזירוז החלמת הדלקת . ובוקר נפלא לכולנו.
 

חנוש45

New member
טוב אז ככה....

אור- תאמיני לי שחשבתי בכלל מכלתחילה להפנות את המטופל למורה שלי לשעבר שלימדה אותי עיסוי רפואי אבל משום מה, לאחר שדיברתי איתה- היא פשוט התעקשה שאני אטפל בו בעצמי במקום שהיא תטפל בו. היא הסבירה לי שאם אני אפנה כל פעם מטופלים שמגיעים אלי עם בעיות שבקושי טיפלתי בהן, אני לא אלמד אף פעם וככה לא אתקדם לעולם מבחינת הידע והניסיון. היו הרבה פעמים שהגיעו אלי מטופלים עם בעיות מסובכות שמצריכות ממש ידע, התייעצתי עם המורים ועם כל העולם מה לעשות, חקרתי גם לעומק בספרי אנטומיה ורפואה ואפילו חזרתי על כל החומר שלמדתי ובזכות כל זה המטופלים הרגישו שיפור מסויים וחלקם אפילו נרפאו. לכן אני מאמינה שגם בעניין של הדורבן אני יכולה לנסות לשפר את זה, אולי לא לרפא אבל שיפור זה גם טוב. בכללי קיבלתי הרבה הצעות לפתרון הדורבן שאף אחד מכם עוד לא ציין אותם כמו: -לעשות מתיחות עמוקות בגיד אכילס, עבודה רבה על סקרו אליק ג'ונט (יש קשר לכף הרגל), עיסוי בכף הרגל הבריאה ולאחר מכן לעבור לכף הרגל הכואבת וכו'. אודי- דיברתי שוב עם המטופל ושיכנעתי אותו למרבה שמחתי שכדאי לו לקבל עיסוי קרח על ההתחלה.אז יש עוד מה לעבוד איתו בנוסף לכל האפשרויות לפתרון
אני לא בטוחה אם יש מישהו מכם שיודע ואשמח לעדכן אתכם במשהו נוסף שיכול לפתור את הדורבן- יש מקום ברחוב היינס בתל אביב שמתאמים מדרסים ביומכניים לכף הרגל ואחוזי ההצלחה גבוהים, לכן המחירים יקרים בטירוף. הם מייבאים את זה מאנגליה אם אני לא טועה. המלצתי למטופל ללכת לשם אם יש לו תקציב לכך. אני מקוה שתרמתי לכם גם ידע כמו שעזרתם לי
 
סתם רגילה

רפידות נעליים רגילות, פשוטות וזולות, ברגל הבעייתית לעשות חור באזור הדרבן. זה הכל
 

ilanahaleva

New member
תשובה לחנוש45

הטיפול הכי נכון עבורו ללא ספק הוא רפלקסולוגיה. אשמח לשיתוף פעולה.פל/050-2238596| מטפלת הוליסטית בתחומי העיסוי השונים כגון עיסוי שוודי הוליסטי/טכניקות מתקדמות/רפלקסולוגיה/רקמות עמוק וכו'
 
למעלה