בעיית השיער - ועכשיו התוצאות!

Ofericko

New member


 
תופס הרבה יותר מאשר שאנחנו חושבים...

יש מחקרים מרתקים בתחום הפסיכולוגיה האבולוציונית. למשל על האופן שבו הזמן במחזור הביוץ משפיע על המשיכה של אישה לגברים שונים ולריח שלהם, על האופן שבו סימטריה משפיעה על משיכה ומשיכה של גברים לפרופורציות גוף של אישה פורייה. באמת תחום מרתק ומראה שלמרות שאנחנו משחקים אותה מנותקים ומורמים מעל החיות אנחנו בסופו של דבר עוד בעל חיים שמושפע גם מדברים בסיסיים שהיו רלוונטים גם בתקופה הפרהיסטורית.
 

kagome10

New member
יש דברים שתופסים ויש שלא

ויש בעיה עיקרית בפסיכולוגיה אבולוציאונית, קראתי כמה מחקרים אל אמינים בעליל. הם פשוט מתייחסים רק לחברה שלנו. מחקר אמין צריך לקחת אנשים מכל מיני חברות שונות, ורק אם מאפיין משותף לרובן או כולן אפשר להגיד שזה אבולוציאוני.

בעוד של חיבה לסימטריה <כשהיא סימטריה מראה על מחלה> ועל פרופורציות שמראות פוריות אפשר להגיד שזה אבולוציאוני, הרי שהרבה מחקרים אחרים אומרים שכשהחברה יוצאת נגד הטבע, החברה מתגברת.

גם אלימות זה טבעי, וגם מלחמות. וזה לא בדיוק הפורום המתאים לטעון למרות שאנחנו משחקים אותה מנותקים ומורמים מעל החיות. אני מניחה שהאנשים פה ממש לא מניחים את זה.

אבל כמה שפסיכולוגיה אבולוציאונית תגיד שריח זיעה אמור למשוך, אותי הוא לא. מסריח ודוחה.
 
אני די איתך בזה

לפחות בתחושה האישית, השיער זה החלק שתופס הכי בקלות ריחות ולכלוך, כל עובר אורח רנדומלי שמעשן ברדיוס של 10 מטר ממני, כל אוטובוס חולף, "מגיע" איתי הביתה בסוף היום... וזה עוד לפני שמדברים על זיעה וכיו"ב.

לצד הנאמר, אעיד על עצמי שאני לא סובלת ריחות של בשמים, ואין כמו ריח הגוף הדיפולטי (אבל אחד שמתקלח.
)
 

noa555555

New member
גם אני רגישה לריחות חזקים של בושם

אבל ריח של שמפו או מרכך ממש באים לי בכיף ...

אני גם אוהבת יותר את המגע של השיער אחרי חפיפה . אפילו אחרי כמה ימים בלי חפיפה אני מרגישה הבדל משמעותי בכל זאת בכיף לגעת בו ובאיך שהוא נראה.
מעבר לכך, נראה לי ששיער בכמות רצינית (כמו שיש לי ) יכול להפגע מסירוק צפוף בכל יום. אני נזכרת בתקופות הכינים של הילדים (ואין בית שזה לא עובר עליו לצערנו ), כשנאלצתי להסתרק עם הצפוף הזה, זה היה מסע יסורים וזה שבר הרבה מהשיער. אולי זה מתאים לשיער דק ודליל אבל זה לא מה שיש לי פה .....
 
למעלה