בעיית פונולוגיה

בעיית פונולוגיה

שלום, בני בן שנה ו - 8 חודשים. נבון ומפותח מאוד מבחינה מוטורית. הוא מבין הרבה ממה שמדברים איתו (לא הכל) וכן יש לו כשרון לשמיעה מוזיקלית המתבטא ביכולת לזמזם שירים יפה מאוד כבר לא מעט חודשים. אני פונה אליכן משום שיש לו בעיה בהגיית הברות עם O, U, I, E. הוא אומר את מירב העיצורים אך עם A ויש לו מעט מילים (אבא, AMA = אמא, ANA = אני, NANANA = בננה, ח = חם, חק = קח והשאר זה בגדר ניחושים....). שאר השמן כשהוא מדבר ומסביר מה הוא רוצה הוא ממלמל מלמול שכאילו מוציא יותר אויר מהאף ומשתמש בניקוד "שווא" עם עיצוריו. מקווה שהיצלחתי להבהיר את הכוונה. האם יש לבני בעיה בהתפתחות התקשורת ? מה עליי לעשות ? אנחנו מנסים לדבר איתו באופן נהיר וברור ולחזור על הברות. אני מראה לו עם הפה שלי איך מבטאים OOOO, IIIIII, UUUU וכו'. ניכר בילד שהוא מתוסכל מכישלונו להתבטא. מצפה לתשובה, תודה.
 
בעיית פונולוגיה-מענה

תהליך רכישת השפה והדיבור היא מאד אינדיוידואלית ומתרחשת לפי קצב אישי ומיוחד לכל ילד. ממה שהצלחתי להבין (קשה להעביר צורת דיבור בכתב), יש שימוש בעיצורים ופחות בהברות, קשה מאד לתת אבחנה ,ראשונית ככל שתהיה, בעיקר בגיל כזה. בגיל שנה ושמונה חודשים אנחנו מצפים למגוון רחב יותר של הגיית עיצורים ותנועות, ולאוצר מילים גדול ממה שתיארת, ולכן הייתי ממליצה שקלינאית תקשורת תשמע אותו ותחווה את דעתה, בכל מקרה לפני בדיקת קלינאית התקשורת מומלץ לבצע בדיקת שמיעה, כדי לשלול את השמיעה כסיבה לאיחור (למרות שמהתרשמותכם- שומע, ואף מגלה יכולות מוזיקאליות מעל המצופה בגילו). אשמח להמליץ על קלינאית תקשורת במקום מגורייך.
 
תודה אשמח

לקבל המלצה. אנחנו גרים באזור כפר סבא מזרח / ראש העין. שוב תודה.
 
למעלה