בעיקר ליהודה (הוא מכיר את החברתי בכלל?)

oshra11

New member
בעיקר ליהודה (הוא מכיר את החברתי בכלל?)

בעיקר ליהודה - כי זה נוגע בחילופי דברים שהיו בנינו. אבל בעצם לכולם - סתם כי זה נחמד. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3459469,00.html אשרה.
 
נהדר. באמת

כתיבה ללא התרגשות וללא התלהמות. וזאת בזכות הכרתו בדרך חייו כנורמלית וכי אינו "מכיר" דרך אחרת, ואינו עושה עניין ממנה. והעיקר - הוא גם אינו מתייהר ואינו טוען - לפחות כאן - כמו אחד המגיבים לו הגבתי כי "זה הופך אותנו לחכמים , לחושבים , ללומדים (יותר מאחינו החרדים ומאחינו החופשיים) . זה הופך אותנו לאלטרנטיבה השפויה היחידה". זה שטוען כך הוציא עצמו מהכלל אליו כיוון אורבך. אורבך ניסה לא להכליל ובמידה לא מעטה הצליח. מה זה בכלל "חופשיים"? חילוניים כמוני, בהכרה ובכוונת מכוון, גם להם יש להם מִשְנָה ולכן אינם חופשיים כלל.
 

oshra11

New member
שמעון היקר

שמחה שנהנת (כאילו אני כתבתי את הדברים היפים (+: והלוא אני רק הבאתי קישור....) וחוץ מזה, להגיב לטוקבקים זה קצת כמו להלחם בתחנת רוח, לא? שיהיה יום מצויין. אשרה.
 
יופי. תודה!../images/Emo39.gif

למרות שאני מגדירה את עצמי "חילונית", אינני "דתיה" לגבי החילוניות שלי. ואני כנראה "חעתיפאי" - חילונית עם תודעה יהודית פחות או יותר
. בקיצור, הזדהיתי ונהניתי לקרוא.
 

oshra11

New member
חעתיפאי - מצויין!

בזכותך צחקתי צחוק בריא. אורי אורבך הוא בהחלט דתי לא מתלהם. לאחרונה הוא עבר לגור בעיר שלי, מרחק שתי רחובות ממני. נראה לי שהאוירה הנינוחה פה השפיעה עליו לכתוב את הדברים הנחמדים שלו. (+: (סתם, אני לא באמת זוקפת את זה לזכותינו) כמו את דבריו כך אני נהנת לקרוא גם את דבריו של אלישיב רייכנר בנושאים שונים. שמחה שנהנתם. אשרה.
 

milim

New member
תודה אשרה.

כתוב היטב, חכם, והלוואי על כ ל נ ו בצניעות. אני אטאיסטית רגילה
בעד איחוד כל הרגילים שהם אנטי מסיונרים!
 

oshra11

New member
תגובה יפה כדרכך.

זה כל כך נכון. כשאנשים מוותרים על הצורך לשכנע אחרים בצדקת דרכם (כשהם מרשים לעצמם להיות קצת פחות בטוחים) הלב נפתח ונעשים חיבורים מפתיעים מאוד. אשרה.
 

קסנדרה*

New member
נחמד לקרוא את אורבך לפעמים ../images/Emo13.gif

אני לא שייכת לאף אחת מהקבוצות המוכרות, אני יהודיה כשרה ומאמינה בדרכי שלי, האלוהים הוא של כולנו וגם שלי, אני לא משתמשת בשירותי תיווך כשאני פונה אליו, משום כך אני חפשייה כדרור. קראתי לפני שבוע על פיטרתו של ישראל סגל ז"ל ועל כך שהרב אלישיב הורה לאחיו הרב דן סגל לא לשבת עליו שבעה היות והיה חוזר בשאלה, אפילו מהלווית אביו הוא גורש. זה הזכיר למה אני לא שייכת לכאן או לשם.
 

oshra11

New member
איש הישר בעיניו יעשה

איש הישר בעיניו יעשה - הכונה אליך ואלי כמובן (ולא לרב שהזכרת). התנהגותו של אדם אחד (ואפילו היה רב נחשב בישראל) לא תרחיק אותי מהדרך שבחרתי לעצמי. בכל מגזר יש אנשים שנוהגים בדרך פסולה. כשאת כותבת תיווך את בטח מתכוונת לחסידות (שהיא רואה ברב מתווך). אצל המתנגדים לחסידות (ובוודאי אצל הציבור הדתי לאומי שהוא ברובו המוחץ אינו חסיד) אין מתווך בין האדם לאל. אשרה.
 

קסנדרה*

New member
אשרה חביבה אף אדם מאמין לא יכולים לו

גם אני מאמינה בכל רמ"ח אבריי ושס"ה גידיי בדרכי, ואני מניחה כך גם מרביתנו, ולכן אין ולא היה לי אף פעם חשש מהמסיונרים, האמונה היא משהו מאד פנימי שאף אדם גם אם הוא רב שאנשים האלילו אותו והוא מרגיש מורם מעם, לא יכול לה. כשכתבתי שאיני צריכה מתווך, לא כיוונתי דווקא לחסידות, איני מקורבת רעיונית למגזר זה או אחר, ואיני מרגישה בין המתנגדים לה (לחסידות). התכוונתי לכל גורם, לא ספר חוקים, לא עשרת הדברות אם כל פסק הלכה אחר שאדם זה או אחר הגה אותו או כתב אותו - איני בהכרח "מתנגדת" אבל אני בוררת באופן עצמאי מה מתאים לי, מה נראה נכון בעיניי לחברה בה אני חיה. אני לא ארצח ולא אגנוב ולא אשקר ולא אנאף ואשלם מסים ואשרת את הצבא וכו' גם אם זה לא יהיה כתוב באיזה ספר או חוק מחוּקק, לכן קיימות התנדבויות (ובעבר היה הפלמ"ח ולפני כן המחתרות) בדיוק בשביל אותם אנשים שלא צריכים הוראות מלמעלה ותיווך, כי אם אידיאולוגיה ואמונה בדרך, כך חינכו אותנו ואלו הערכים והנורמות המקובלים בחברה בה אני וכולנו חיים בה. יום נפלא
ציפי
 
למעלה