בעל הבית רוצה לנכוח בעת הצביעה

bananasplit27

New member
בעל הבית רוצה לנכוח בעת הצביעה

אני עוזבת את דירתי השכורה וצריכה להחזיר אותה צבועה. התכוונתי לצבוע אותה בעזרת חבר. עכשיו התקשר בעל הדירה, שאל מתי קבעתי עם הצבעי ואמר שהוא רוצה לנכוח בעת הצביעה. מכיוון שאני לא לוקחת מישהו מקצועי ועושה זאת בעצמי, לא מתאים לי שהוא יהיה נוכח ויתן הוראות. בחוזה כתוב שהדירה תחזור מסויידת ונקייה וכך יהיה. מותר לו לדרוש זאת? איך אני יכולה לצאת מזה? רוצה לציין שזה בעל בית חדש שרכש את הדירה מהבעלים עימם חתמתי (הם מכרו את הדירה לביתם ובעלה).
 

קלייטון.ש

Well-known member
לא מתאים לך תגידי לא

את חייבת לאפשר למשכיר לבדוק את הדירה.
לא חייבת לאפשר לו לשבת אצלך כרצונו.
תגידי שבסיום העבודה תזמיני אותו לבדוק.
גם אז אם יהיו לו הערות על העבודה הן צריכות להיות סבירות.
 

bananasplit27

New member
יש כמה תיקונים שצריך לעשות בדירה

יש כמה קירות סדוקים בדירה ויכול להיות שהוא רוצה לתקן אותם לפני שהם נכנסים ולפני הצבע לא שאלתי אותו מדוע הוא רוצה להיות נוכח....

מה זה הערות סבירות? האם יש צורך למשל לצבוע את הקיר בשתי שכבות? תקרה?
 

קלייטון.ש

Well-known member
מקובל שדירה מוחזרת במצב בו נמסרה

מלבד ליקויים שנובעים משימוש סביר.
אני מניח שהתקרה עדיין במצב בו נמסרה אלא אם השפרצתם עליה קטשופ או משהו. אז אני לא הייתי נוגע בתקרה. אני לא יודע כמה שכבות, תלוי איך הקירות נראים. צריכים להיראות בערך כמו שנמסרו.
הקירות הסדוקים הם לא באשמתך אלא אם נכנסת בהם עם פטיש, אז לא את צריכה לתקן.
אם בעל הבית החדש בא לדירה החדשה שלו ומצא בה כל מיני ליקויים שברור שהזמן גרם, או אפילו השימוש הסביר שלך גרם, הוא צריך לתקן אותם על חשבונו ולא על חשבונך עם בעל המקצוע (או החבר וכולי) שלך. אם לדעתך הוא חושב להשתמש בך ובמי שבא לצבוע בשביל לתקן תיקונים נוספים, אז זה לגמרי לא מקובל.
אני הייתי מדבר איתו ומסביר לו שלפי החוזה אני חייב רק לצבוע את הקירות שייראו כמו שהיו כשנכנסתי, לא כולל בעיות שנגרמו לא באשמתי, ואם הוא רוצה יותר אז הוא צריך אחרי שאצא לסדר בעצמו. אז שיגיד לי אם בכלל יש טעם שאטרח לצבוע.
 

bananasplit27

New member
ואם הוא ירצה לבצע את התיקונים במקביל לצביעה?

(להביא מישהו מטעמו שיעשה זאת) עלי לקבל זאת או להגיד לו שידאג לזה אחרי שאסיים?

ועוד משהו - בדירה יש דלתות עץ בחדרים שהחלק התחתון שלהם נשחק בגלל השימוש בגומי לעצירה. את זה אני גם צריכה לדאוג לתקן או שזה בגדר הסביר?
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לא הייתי מסכים לרעיונות כאלה

אני מחוייב לצבוע כך שהדירה תיראה כמו שנכנסתי.
זהו.
שיפוצים וסיפורים אחרים של בעל הבית לא ענין שלי.
אני גר בדירה עד חצות ביום האחרון לשכירות. לא מעונין בהפרעות ולא באנשי מקצוע ולא בכלום.
השאלה כמו שאמרתי היא אם יש בכלל טעם שאני אצבע, שהרי אם בעל הבית רוצה לעשות תיקונים ושיפוצים ורוצה צביעה מיוחדת בפיקוחו, אז אין טעם שאני אצבע. הרי העבודה שהוא יעשה תהרוס את מה שאני צובע.

לגבי נזקים ובעיות שאת רואה, אני קודם כל ממליץ לך לא להצביע עליהן בעצמך. תני לבעל הבית למצוא אותם ושהוא יגיד שזו בעיה. יכול להיות שהוא רואה ולא חושב שיש צורך לתקן. אל תכניסי לו רעיונות לראש ואל תשאלי שאלות קיטבג.
שנית אם העלה בעיה שנוצרה כתוצאה מהשימוש השוטף בדירה, את תגידי שזה משימוש סביר. שהוא יתווכח עם טענת הסבירות אם הוא רוצה.
מקובל שביום האחרון בעל הבית מגיע, עושה סיבוב בדירה, אומר שהכל בסדר, ולוקח את המפתח. ובזה אמור לבוא סוף למערכת היחסים. עם בעל בית שמרגיש עוין אני ממליץ להקליט את הקטע הזה עד שהוא אומר בסדר ולוקח את המפתח.
שלא יבוא בהמשך ויגיד שמצא עוד דברים שצריך לתקן.
 

bananasplit27

New member
איזה תשובות לעניין!

תודה רבה על ההתייחסות המפורטת, בהחלט יעזור לי!
 
נושא צביעת דירה בעזיבה הוא נושא קצת מורכב לדעתי

כפי שנאמר לפני, מקובל להחזיר את הדירה כמו שקיבלת אותה, כך שאם קיבלת אותה צבועה את אמורה להחזיר אותה צבועה - אבל לא תמיד זה באמת נדרש, כי כמה נזק כבר נגרם לקירות בדירה ממוצעת בשנים בודדות?
במקרה של דיירים שעוזבים דירה אחרי עשור, או שצבעו את הקירות בצבעים פחות סטנדרטיים, או שיש להם חיות מחמד או ילדים שאוהבים לקשקש על הקירות, אפשר להבין את זה, אבל במקרה הסביר לא, ואני מעולם לא צבעתי דירה שעזבתי, כי לא היה שום צורך לעשות את זה - הקירות היו יפים ונקיים ונשארו ככה במשך כל התקופה.
&nbsp
ציינת שיש קירות סדוקים - האם הסדקים נוצרו בתקופה שגרת שם? אם הם היו קיימים מלפני, אז זאת לא אחריות שלך. צבעי בתשלום לרוב כולל תיקוני בונדרול לסדקים במחיר, אבל בכל מקרה זה משהו שצריך לעשות לפני הצביעה.
&nbsp
&nbsp
 

bananasplit27

New member
הקירות במצב די טוב

אבל עדיין יש צורך לצבוע אותם. לגבי הקירות הסדוקים, בעלי הבית הקודמים והנוכחיים יודעים עליהם ומודעים לכך שזה באחריותם לתקן אותם. זה לא אמור להיות באחריותי. כאן לא צריכה להיות בעיה.
 
הכי טוב לצבוע את הקירות בצבע bananasplit .אם המשכיר יעשה לך

בעיות את יכולה לומר לו כי יתכן ותצבעי את הדירה בצבע שחור
.זה וודאי ישתיק אותו .לרוב סעיף צביעה מחדש של הדירה אינו מפרט את סוג וגוון הצבע.
 
למעלה