בעל מניות פושט רגל לשעבר

11eran11

New member
בעל מניות פושט רגל לשעבר

שלום לכולם, הסיפור שלי החל בזה שנפלתי ברשתו של נוכל אשר רימה אותי וגרר אותי לתסבוכת אדירה שנמשכה כעשור. לפני כשנתיים סיימתי את הליך הפש"ר בפסיקתא חתומה וסגירת כל תיקי ההוצל"פ עוד לפני ההכרזה. כיום, שנתיים אחרי, ולאחר שדיי התבססתי ובכדי להמשיך בחיי ככל אדם נורמטיבי ניגשתי לבנק על מנת לברר את זכאותי למשכנתא. דא עקא, וכפי שחששתי סורבתי לקבל משכתא. אולם ולתדהמתי זה לא היה בגלל שבעבר הייתי בהליך פש"ר, אלא הבנק, מודיע לי כי ישנם שתי חברות אשר אני ועוד אדם בעלי מניותהם (החברות התאגדו בשנת 2000) בבירור נוסף מסתבר לי כי כנגד חברה אחת יש 9 תיקי הוצל"פ שנפתחו בין השנים 2000 ל2002 ולחברה השניה אין תיקי הוצל"פ. שתי החברות אינם משלמות אגרות לרשם החברות מיום התאגדותם ומוגדרות כחברות מפרות חוק. עוד בברור עולה כי החברות מעולם לא פתחו תיקים במע"מ, ומשכך ומעולם לא היו פעילות (יש את האישורים הנדרשים). שאלותיי הן כאלה:
א. מה עושים על מנת להפטר משתי מועקות אלו??
ב. חשבתי לנסות להעביר את המניות שבבעלותי אל בעל המניות הנוסף, אך הדבר אינו אפשרי מכוון שהחברות מפרות חוק ולכן לא ניתן להעביר מניות ובנוסף בעל המניות הנוסף בשיא ההליך של פש"ר, משמע הוא מוכרז פושט רגל מזה כשנתיים ולכן אסור לו לחתום. האם ניתן לפנות אל הנאמן שלו ולבקש שיחתום בשמו להעברת המניות שלי אליו? הוא לא מגדיל את החוב מכוון שאני הופטרתי בשנת 2011 , החברות ותיקי ההוצל"פ הם המון שנים לפני, ולכן אין הוא מגדיל את מסת החוב.
ג. במידה ולא יסכים/יכול , האם הנאמן של בעל המניות הנוסף יוכל להודיע על נכס מכביד ובכך אני כבעל מניות יחיד שהופטר יוכל לפנות לבית המשפט בבקשת פירוק מרצון/מן הצדק?
ד. האם ניתן לפנות לבית המשפט/הנאמן שמונה לי בעבר בבקשה כלשהיא למציאת פתרון עבורי שלא ימשך שנים?, המצב שנקלעתי אליו הוא לא פשוט ואנני מוצא פתרונות בחקיקה ואף לא בפסיקה, אלא אם כן תפתיעו אותי בפתרון.

תודה רבה לכל המתייחסים לכאב הראש שעשיתי לכם :)
 
כנראה שהליך פירוק יהיה הכי מתאים למקרה

ודאי שזה לא יהיה פירוק מרצון אלא פירוק על ידי בית המשפט, אני מתקשה להבין איך נפתחו תיקי הוצל"פ אם החברות לא היו פעילות, אני מתקשה להבין איך לא דיווחת על כך שאתה בעל מניות בהליך הפש"ר שלך.

הנושא הזה דורש בדיקה יסודית.
 

11eran11

New member
הסבר

לא דיווחתי שאני בעל מניות כי לא ידעתי!! הרי זו דרך המלך אם הייתי מדווח, כי הן היו כבר מפורקות .תיקי ההוצל"פ בחברות הן עד 2003 והמועד הקובע שלי הוא 2009 ביום מתן צו הכינוס שלי, לצערי רק היום הבנתי על מה חתמתי בגיל 20 כשאותו נוכל לקח אותי בשנת 2000 לעורך דין לחתום על מסמכים ש"יסדרו לי את החיים כלשונו". ואם החברה הזו הייתה משגשגת ומצליחה??? וגם לא הייתי יודע מזה, אבל בטוח שהיו מרימים אותי על טיל!! הם קוראים לזה :מעשה פשיטת רגל, הברחת נכסים!! זה לא תפקידו של הכנ"ר/מנהל מיוחד לבדוק אם יש מניות של חברה שאולי רווחית בבעלותי ש"אולי אני מנסה להסתיר"???? חוץ מזה מעולם לא קיבלתי שום מכתב מרשם החברות כאשר כתובות החברות הם בייתי עד היום והרשם החברות היה ---חייב!!!--- לפחות לתת לי התראה לפני שהחברות הוגדרו כמפרות חוק והוא לא עשה זאת!! כל המערכת הזאת רקובה, וכמוהה גם המון עורכי דין שפניתי אליהם שחושבים שהם מבינים הכל, ולאף אחד אין תשובה. בהזדמנות זאת אני רוצה לפנות לכל מי שהוא טרם החל הליך פש"ר: לא להתפשר על העורך הדין ולהתפתות למחיר הנמוך שהם מציעים לכם!!
ולעניין תיקי ההוצל"פ אומנם החברה לא פתחה תיקים במס הכנסה ובמע"מ ולכן נחשבת ללא פעילה , אך כן היה לה חשבון בנק!! וגם כאן יש התרשלות של הבנק, איך אתה פותח חשבון לחברה ללא אישור פתיחת תיק במע"מ??
בכל אופן עדיין לא קיבלתי תשובות לשאלות שלי, ותודה על ההתיחסות
 
חוב אגרות

בעיקרון אפשר להגיש בקשה לביטול חוב האגרות.
אבל בשביל זה צריך תצהיר של הדירקטורים (אפשר גם של אחד מהם) שאומר שהחברה לא הייתה פעילה החל מיום____________.
בנוסף צריך אישור ממע"מ ומס הכנסה שהחברה לא פתחה תיק.
בנוסף צריך להראות שהחברה לא ניהלה חשבון בנק ואם ניהלה אז מתי הוא נסגר.

אם תיקי ההוצל"פ של החברה נסגרו כבר אז יתכן ואפשר לבקש פירוק מרצון.

בכל מקרה אני חושב שהמקרה הזה סבוך מדי בשביל ייעוץ במסגרת הפורום ורצוי מאוד שתפנה לעו"ד לקבלת ייעוץ.
ולגבי מה שכתבת על להתפשר עו"ד שנותן מחיר נמוך יותר-לפעמים זול עולה ביוקר.
אני קורא לזה שכר לימוד.

יחד עם זאת-לא תמיד יש קשר בין הדברים ולפעמים התשובה ש"אין תשובה" זו התשובה שתקבל.
יש מקרי קיצון כאלה שאין להם תשובה חד משמעית או שהם כל כך נדירים עד שלמצוא עו"ד שבאמת יצא לו לטפל בכזה דבר זה נדיר.
 
למעלה