בעניין ההסכם המתגבש עם איראן - מנקודת המבט של ישראל:

בעניין ההסכם המתגבש עם איראן - מנקודת המבט של ישראל:

המהלך של להיות נגד ולנסות לערער את המשא ומתן, לא צלח. בינתיים מתברר שאיראן כבר נמצאת על סף פיתוח נשק גרעיני ונמצאת במצב זה לפחות שלוש שנים. ביו אם בתי הנבחרים האמריקאים יתמכו ובין אם לא, המהלך הזה מכיל הרבה יותר מאשר את ארצות הברית וסביר שיצא אל הפועל - עם, או בלי האמריקאים.

נשאלת השאלה: מה עלינו לעשות כעת. איזה מהלכים אנחנו צריכים לנקוט לנוכח הדינמיקה הזו? מה שלרא רלוונטי, לדעתי, זה לנהל דיון אם יש או אין סכנה לישראל. צריך לצאת מנקודת הנחה שסכנה קיימת. לכן, שוב: מה עלינו לעשות?

האם, לאור כשלון הנסיונות לעצור את המגמה של משא ומתן והסכם עלינו להמשיך במאמצים לחבל בנסיונות האלה? האם עלינו לנהל מאמץ מדיני שסופו פירוק אפשרי של הברית בין ארצות הברית למדינות אירופה? האם זה טוב לישראל שיהיה הסכם עם איראן שבו לאמריקאים אין מעורבות?

האם לאור העובדה שלמרות המאמצים, איראן הפכה ל׳מדינת סף׳ געינית, עלינו להמיך בכל הכוח את העוינות מול איראן ובאותו זמן להישאר מבודדים במזרח התיכון? האם זה טוב לישראל שאנחנו הופכים להיות הסרבנים האזוריים - אלה שמסרבים להכיר בקיומה של בעיה בשטחים הכבושים, אלה שמסרבים להכיר בכך שאנחנו חלק מהמזרח התיכון ולא חיים על לווין?

האם ממשלה שעתידה של מדינת ישראל ובטחונה חשובה לה ושרואה את עצמה ככזו שמפגינה מנהיגות לטווח ארוך - צריכה להמשיך ולהתמקד בחיזוק הקריירה הפוליטית של סנאטורים וחברי קונגרס מהצד הרדיקלי של המפלגה הרפובליקנית? או שמא, בשם הידידות רבת השנים עם ארצות הברית והשותפות האסטרטגית, הגיע הזמן להתקדם, לתמוך בהסכם ולנסות להפוך לשותפים, עם סיכוי להיות מעורביפ בפיקוח או לפחות בתהליכים הנלווים?
 

אלי.

New member
מנקודת המבט של ישראל מדובר בהימור שנכשל באופן טוטאלי.

לישראל היתה האפשרות 'להשאיר' את אובאמה וארה"ב ממוקדים במו"מ עם הפלשתינאים ובהשגת הישג בתחום הזה. אלא שההערכה בישראל היתה שאפשר לגרור רגליים עד שהפריץ יסיים את תפקידו - וההערכה הזו התגלתה כשגויה: הפריץ זינק חיש-קל למקום אחר, השאיר לימין הישראלי אבק ובכלום-זמן (במונחים רלוונטים) הצליח להשיג הסכם בינלאומי הרבה יותר משמעותי, ובלי הטובות של הגאון של שרה'לה.

אז כן: מה שנשאר לישראל זה להודות בתבוסה ולנסות לאסוף את השברים. אבל בשביל זה צריך קודם כל להודות באשמה - וזה בטח לא התחום החזק של ביביהו ושל ההדיוטות התומכים בו.

אנחנו נחזה בתוכנית האטום של איראן קורמת עור וגידים כתולדה של ה"משמרת" של ביביהו. זו נקודת המוצא שממנה צריכה ישראל השפויה להמשיך ולנסות להשיג דברים אחרים. אבל בשביל זה נצטרך לחכות לממשל הבא - בארה"ב או בישראל. עד אז חבל לנסות לשנות משהו.
 

אבנר ג2

New member
ישנה נקודה אחת שלא העלית

ישראל (הכוונה לנתניהו) נתמקדה לא רק בקידום הקריירה הפוליטית
של סנאטורים רפובליקנים

אלא גם בקידום הקריירה הפוליטית של נתניהו עצמו

ועל שני הקידומים האלה, ישראל עוד תשלם מחיר כבד
 
למעלה