בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות

telaviv202

New member
בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות

בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות
כתבה של "צומת השרון":

תוואי הרכבת התחתית ברעננה צפוי להשתנות. זאת בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לעיריית רעננה, שביקשה לבחון את תוואי המטרו מחדש, בטענה כי אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. הדיונים החלו כאשר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב בחודש יולי לשר התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי המטרו ברעננה.

כזכור, מדובר בפרויקט הרכבת התחתית שצפוי לקום בשנת 2030, כאשר תוואי המטרו ברעננה, הוא חלק מתכנית המטרו הארצית של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית.

כאמור, בעקבות הדיונים בין משרד התחבורה, נת"ע ועיריית רעננה, התוואי שונה, וארבעת התחנות צפויות לקום כדלהלן: הראשונה סמוך לתחנת רכב רעננה מערב, כמו בתוואי הישן, השניה ברחוב אחוזה, בסמוך לפניה לקרן היסוד, השלישית בפינת הרחובות עקיבא וויצמן והרביעית ברחוב תדהר, באזור התעשייה. יש לציין כי קיימת אפשרות שיהיה שינוי נוסף בתחנות, מכיוון שהפרויקט עדיין נמצא בשלב התכנוני.

תוואי המטרו הישן, אותו ביקשה העירייה לשנות, כלל ארבעה תחנות: הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון, השלישית, ליד קניון רננים, והרביעית – בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, בסמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4.

מנת"ע נמסר: "במסגרת התיאומים עם עיריית רעננה לתכנון המטרו בוצע עדכון וטיוב של מיקום התחנות והתוואי הוסט מזרחה על מנת לספק שירות טוב יותר למרכז העיר. הקו מתוכנן לעבור ברחובות תדהר, עקיבא ושברץ ולהתחבר לרח' אחוזה".

https://www.tzomet-ran.co.il/news/37670
 

telaviv202

New member
ועוד רעננה: קו הרכבת לת"א צפוי להיפתח בתחילת 2020

בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות
כתבה של "צומת השרון":

תוואי הרכבת התחתית ברעננה צפוי להשתנות. זאת בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לעיריית רעננה, שביקשה לבחון את תוואי המטרו מחדש, בטענה כי אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. הדיונים החלו כאשר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב בחודש יולי לשר התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי המטרו ברעננה.

כזכור, מדובר בפרויקט הרכבת התחתית שצפוי לקום בשנת 2030, כאשר תוואי המטרו ברעננה, הוא חלק מתכנית המטרו הארצית של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית.

כאמור, בעקבות הדיונים בין משרד התחבורה, נת"ע ועיריית רעננה, התוואי שונה, וארבעת התחנות צפויות לקום כדלהלן: הראשונה סמוך לתחנת רכב רעננה מערב, כמו בתוואי הישן, השניה ברחוב אחוזה, בסמוך לפניה לקרן היסוד, השלישית בפינת הרחובות עקיבא וויצמן והרביעית ברחוב תדהר, באזור התעשייה. יש לציין כי קיימת אפשרות שיהיה שינוי נוסף בתחנות, מכיוון שהפרויקט עדיין נמצא בשלב התכנוני.

תוואי המטרו הישן, אותו ביקשה העירייה לשנות, כלל ארבעה תחנות: הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון, השלישית, ליד קניון רננים, והרביעית – בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, בסמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4.

מנת"ע נמסר: "במסגרת התיאומים עם עיריית רעננה לתכנון המטרו בוצע עדכון וטיוב של מיקום התחנות והתוואי הוסט מזרחה על מנת לספק שירות טוב יותר למרכז העיר. הקו מתוכנן לעבור ברחובות תדהר, עקיבא ושברץ ולהתחבר לרח' אחוזה".

https://www.tzomet-ran.co.il/news/37670
ועוד רעננה: קו הרכבת לת"א צפוי להיפתח בתחילת 2020
הפעם כתבה מאתר "mynet רעננה":

בשורה לתושבי אזור השרון: בזכות פנייה נחרצת של ראש העיר רעננה חיים ברוידא, ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי למשרד התחבורה, רכבת השרון לתל אביב תחל לפעול כבר בתחילת 2020.

שלושת ראשי העיר, אשר מבקשים לעודד קידום תחבורה ציבורית נוחה ויעילה לתושבי השרון, יצאו בפנייה משותפת למשרד התחבורה, במטרה לזרז את פתיחת קו הרכבת לנסיעה מערבה לכיוון תל אביב.

במכתבם לשר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרד התחבורה, הגב' קרן טרנר, דרשו ראשי הערים לזרז את פתיחת הקו לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב, כדי להקל על תושבי השרון המבקשים להגיע לאזור מטרופולין תל אביב, לקצר את זמן הנסיעה ולצמצם את עומסי התנועה.

"הנהגת ערי השרון מעודדת את תושביה לשימוש בתחבורה ציבורית", כתבו שלושת ראשי הערים בפנייתם. "התפתחות השכונות החדשות ואזורי התעשייה מבוססת בעיקר על שימוש בתחבורה ציבורית וקיימת חשיבות רבה לפתיחת קו רכבת השרון לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב".

משרד התחבורה נענה לפנייה וציין, כי קו רכבת השרון מערבה לכיוון תל אביב, שנמצא בשלבי ביצוע סופיים, יחל לפעול בתחילת שנת 2020 או במועד מוקדם יותר.

http://mynetraanana.co.il/חדשות/בעק...-קו-הרכבת-לתל-אביב-ייפתח-בתחילת-2020-414911/2
 
אז עם החלפה בהרצליה או בלי?

ועוד רעננה: קו הרכבת לת"א צפוי להיפתח בתחילת 2020
הפעם כתבה מאתר "mynet רעננה":

בשורה לתושבי אזור השרון: בזכות פנייה נחרצת של ראש העיר רעננה חיים ברוידא, ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי למשרד התחבורה, רכבת השרון לתל אביב תחל לפעול כבר בתחילת 2020.

שלושת ראשי העיר, אשר מבקשים לעודד קידום תחבורה ציבורית נוחה ויעילה לתושבי השרון, יצאו בפנייה משותפת למשרד התחבורה, במטרה לזרז את פתיחת קו הרכבת לנסיעה מערבה לכיוון תל אביב.

במכתבם לשר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרד התחבורה, הגב' קרן טרנר, דרשו ראשי הערים לזרז את פתיחת הקו לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב, כדי להקל על תושבי השרון המבקשים להגיע לאזור מטרופולין תל אביב, לקצר את זמן הנסיעה ולצמצם את עומסי התנועה.

"הנהגת ערי השרון מעודדת את תושביה לשימוש בתחבורה ציבורית", כתבו שלושת ראשי הערים בפנייתם. "התפתחות השכונות החדשות ואזורי התעשייה מבוססת בעיקר על שימוש בתחבורה ציבורית וקיימת חשיבות רבה לפתיחת קו רכבת השרון לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב".

משרד התחבורה נענה לפנייה וציין, כי קו רכבת השרון מערבה לכיוון תל אביב, שנמצא בשלבי ביצוע סופיים, יחל לפעול בתחילת שנת 2020 או במועד מוקדם יותר.

http://mynetraanana.co.il/חדשות/בעק...-קו-הרכבת-לתל-אביב-ייפתח-בתחילת-2020-414911/2
אז עם החלפה בהרצליה או בלי?
 
הכתבה לא ברורה - רשום "נסיעה רצופה"

אז עם החלפה בהרצליה או בלי?
הכתבה לא ברורה - רשום "נסיעה רצופה"
מה זה נסיעה רצופה בהקשר הזה? נסיעה ללא החלפה?
או שהכתבה נכתבה באופן לא מקצועי ומשרד התחבורה למעשה חירטט את עיריית רעננה, או שמשרד התחבורה נכנע לעיריית רעננה ומסתיר את הפגיעה שהוא מתכנן בנוסעי תחנות מסילת הירקון.
אולי mynet פתח תקוה יעשה את העבודה ויבהיר את מה שנכתב בצורה מעורפלת ב mynet רעננה.
יש פה יחסי גומלין - מה שמתואר כהישג ב mynet רעננה ייחשב כפגיעה גדולה ב mynet פתח תקוה.
ואם אין אייטם של פגיעה גדולה עבור mynet פתח תקוה, אז אין למעשה שום בשורה עבור mynet רעננה.
צריך לאלץ את משרד התחבורה לומר באופן ברור ומפורש מה החלטתו.
 
אם יוסיפו מערך רכבת נוסף בקו לולאה, לא ייפגע בתושבי פ"ת

הכתבה לא ברורה - רשום "נסיעה רצופה"
מה זה נסיעה רצופה בהקשר הזה? נסיעה ללא החלפה?
או שהכתבה נכתבה באופן לא מקצועי ומשרד התחבורה למעשה חירטט את עיריית רעננה, או שמשרד התחבורה נכנע לעיריית רעננה ומסתיר את הפגיעה שהוא מתכנן בנוסעי תחנות מסילת הירקון.
אולי mynet פתח תקוה יעשה את העבודה ויבהיר את מה שנכתב בצורה מעורפלת ב mynet רעננה.
יש פה יחסי גומלין - מה שמתואר כהישג ב mynet רעננה ייחשב כפגיעה גדולה ב mynet פתח תקוה.
ואם אין אייטם של פגיעה גדולה עבור mynet פתח תקוה, אז אין למעשה שום בשורה עבור mynet רעננה.
צריך לאלץ את משרד התחבורה לומר באופן ברור ומפורש מה החלטתו.
אם יוסיפו מערך רכבת נוסף בקו לולאה, לא ייפגע בתושבי פ"ת
 
לא הבנתי. אי אפשר להוסיף עוד רכבת בקו בגלל המסילה הבודדת

אם יוסיפו מערך רכבת נוסף בקו לולאה, לא ייפגע בתושבי פ"ת
לא הבנתי. אי אפשר להוסיף עוד רכבת בקו בגלל המסילה הבודדת
באיילון.
בקטע סבידור-ההגנה אי אפשר להעביר יותר משמונה רכבות בשעה (מעשית גם שמונה אי אפשר ולכן יש איחורים קבועים בקו).
לכן כדי לבצע את הלולאה בשני הכיוונים צריך לחלק את ארבע הרכבות בלולאה בין שני כיווניה - כלומר תדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
כל רכבת נוספת בלולאה לא תוכל לנסוע דרומית לתחנת סבידור.
מי שלא טרח להכין מסילה רביעית באיילון בזמן צריך כעת לפסוק משפט שלמה בקשר לתחנות מסילות הירקון והשרון.
זה מה שקורה כשמקימים פרוייקטים בסדר הפוך.
 
וגם שלא הקימו 20 שנה מסילה רביעית ובאיחור גדול

לא הבנתי. אי אפשר להוסיף עוד רכבת בקו בגלל המסילה הבודדת
באיילון.
בקטע סבידור-ההגנה אי אפשר להעביר יותר משמונה רכבות בשעה (מעשית גם שמונה אי אפשר ולכן יש איחורים קבועים בקו).
לכן כדי לבצע את הלולאה בשני הכיוונים צריך לחלק את ארבע הרכבות בלולאה בין שני כיווניה - כלומר תדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
כל רכבת נוספת בלולאה לא תוכל לנסוע דרומית לתחנת סבידור.
מי שלא טרח להכין מסילה רביעית באיילון בזמן צריך כעת לפסוק משפט שלמה בקשר לתחנות מסילות הירקון והשרון.
זה מה שקורה כשמקימים פרוייקטים בסדר הפוך.
וגם שלא הקימו 20 שנה מסילה רביעית ובאיחור גדול
תקע את הפרוייקט.
 

Ccyclist

Well-known member
הוא מדבר על בני-ברק - הרצליה

לא הבנתי. אי אפשר להוסיף עוד רכבת בקו בגלל המסילה הבודדת
באיילון.
בקטע סבידור-ההגנה אי אפשר להעביר יותר משמונה רכבות בשעה (מעשית גם שמונה אי אפשר ולכן יש איחורים קבועים בקו).
לכן כדי לבצע את הלולאה בשני הכיוונים צריך לחלק את ארבע הרכבות בלולאה בין שני כיווניה - כלומר תדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
כל רכבת נוספת בלולאה לא תוכל לנסוע דרומית לתחנת סבידור.
מי שלא טרח להכין מסילה רביעית באיילון בזמן צריך כעת לפסוק משפט שלמה בקשר לתחנות מסילות הירקון והשרון.
זה מה שקורה כשמקימים פרוייקטים בסדר הפוך.
הוא מדבר על בני-ברק - הרצליה
קו שלא יצא את לולאת השרון הדו מסילתית, ולכן לא תושפע ממגבלות המסילה השלישית באיילון.
&nbsp
על הצד החיובי זה שומר על תדירות. על הצד השלילי חיבור ממסילת הירקון לת"א דרך הרצליה תאריך את הנסיעה.
&nbsp
אני חושב שהצעתי ל 6 רכבות בלולאה (2 רשל"צ, סיבוב מלא, חיוג בת"א מרכז, 2 ב"ש חיוג ודיור בראש העין צפון, 2 רכבות שמסתיימות כיום בהרצליה, חיוג בכפ"ס) נותנת שירות טוב יותר
&nbsp
(ותודה על ההערה בקשר לרכבת שגרעתי בטעות מנתניה, עבודה בזום שמאפשר את הפרטים הקטנים יכול להקשות על ראיית התמונה הגדולה)
 

אורי404

New member
בפרסומים הקודמים הקו היה אמור לפעול בסוף 2019

ועוד רעננה: קו הרכבת לת"א צפוי להיפתח בתחילת 2020
הפעם כתבה מאתר "mynet רעננה":

בשורה לתושבי אזור השרון: בזכות פנייה נחרצת של ראש העיר רעננה חיים ברוידא, ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי למשרד התחבורה, רכבת השרון לתל אביב תחל לפעול כבר בתחילת 2020.

שלושת ראשי העיר, אשר מבקשים לעודד קידום תחבורה ציבורית נוחה ויעילה לתושבי השרון, יצאו בפנייה משותפת למשרד התחבורה, במטרה לזרז את פתיחת קו הרכבת לנסיעה מערבה לכיוון תל אביב.

במכתבם לשר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרד התחבורה, הגב' קרן טרנר, דרשו ראשי הערים לזרז את פתיחת הקו לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב, כדי להקל על תושבי השרון המבקשים להגיע לאזור מטרופולין תל אביב, לקצר את זמן הנסיעה ולצמצם את עומסי התנועה.

"הנהגת ערי השרון מעודדת את תושביה לשימוש בתחבורה ציבורית", כתבו שלושת ראשי הערים בפנייתם. "התפתחות השכונות החדשות ואזורי התעשייה מבוססת בעיקר על שימוש בתחבורה ציבורית וקיימת חשיבות רבה לפתיחת קו רכבת השרון לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב".

משרד התחבורה נענה לפנייה וציין, כי קו רכבת השרון מערבה לכיוון תל אביב, שנמצא בשלבי ביצוע סופיים, יחל לפעול בתחילת שנת 2020 או במועד מוקדם יותר.

http://mynetraanana.co.il/חדשות/בעק...-קו-הרכבת-לתל-אביב-ייפתח-בתחילת-2020-414911/2
בפרסומים הקודמים הקו היה אמור לפעול בסוף 2019
לפי אותם פרסומים למעשה מדובר בהארכת הקו הקיים דרך ראש העין ותחנות רעננה להרצליה.
אם הכוונה בכתבה היא נסיעה לתל אביב דרך הרצליה, זה עניין אחר. אם בפועל זה אם החלפה, הרי שמדובר בדחייה מיני רבות בפרויקט הזה.
 
זה בחירה בין רע לרע

בפרסומים הקודמים הקו היה אמור לפעול בסוף 2019
לפי אותם פרסומים למעשה מדובר בהארכת הקו הקיים דרך ראש העין ותחנות רעננה להרצליה.
אם הכוונה בכתבה היא נסיעה לתל אביב דרך הרצליה, זה עניין אחר. אם בפועל זה אם החלפה, הרי שמדובר בדחייה מיני רבות בפרויקט הזה.
זה בחירה בין רע לרע
לולאת השרון היתה מפחיתה את התדירות לכל כיוון מ-4 ל-2 נסיעות בשעה.
מה שהיה פוגע מאד בשירות הטוב לו התרגלו מ/אל תחנות קסם, סגולה, פתח תקווה ובני ברק. שלא ממש רלוונטי להם לנסוע דרך הרצליה לתל אביב.

ההחלטה להשאיר תדירות של 4 נסיעות לכיוון, אבל רק עד הרצליה. נותנת "משהו" פחות טוב ממה שהובטח לתחנות רעננה החדשות ולהוד השרון וכפ"ס, אבל עדיין משפרת להם לעומת המצב הקיים, וזאת בלי לפגוע בנוסעים קיימים. (ולכן גם בלי לעורר רעש תקשורתי של "נפגעי הלולאה".
לכאורה זה מצב זמני עד המסילה הרביעית באיילון, "רק עשר שנים +/-".
לטעמי בשעת שיא בוקר זה יהפוך את הנסיעה מהרצליה לתל אביב, שגם כך היא צפופה עד אפס מקום, לנקודת תורפה במערכת בה אנשים לא יצליחו לעלות על רכבות, לפחות עד הגעת הרכבת מירושלים להרצליה (מי יודע מתי?).

אותי מעניין אם יש אפשרות לעבות את קטע החוף מחדרה או מנתניה עד רכבת מרכז בקו רכבת קצר שיפעל פעם בשעה ויעזור להקטנת העומס.
 

Ccyclist

Well-known member
הדגמתי כיצד ניתן לשמור תדירויות

זה בחירה בין רע לרע
לולאת השרון היתה מפחיתה את התדירות לכל כיוון מ-4 ל-2 נסיעות בשעה.
מה שהיה פוגע מאד בשירות הטוב לו התרגלו מ/אל תחנות קסם, סגולה, פתח תקווה ובני ברק. שלא ממש רלוונטי להם לנסוע דרך הרצליה לתל אביב.

ההחלטה להשאיר תדירות של 4 נסיעות לכיוון, אבל רק עד הרצליה. נותנת "משהו" פחות טוב ממה שהובטח לתחנות רעננה החדשות ולהוד השרון וכפ"ס, אבל עדיין משפרת להם לעומת המצב הקיים, וזאת בלי לפגוע בנוסעים קיימים. (ולכן גם בלי לעורר רעש תקשורתי של "נפגעי הלולאה".
לכאורה זה מצב זמני עד המסילה הרביעית באיילון, "רק עשר שנים +/-".
לטעמי בשעת שיא בוקר זה יהפוך את הנסיעה מהרצליה לתל אביב, שגם כך היא צפופה עד אפס מקום, לנקודת תורפה במערכת בה אנשים לא יצליחו לעלות על רכבות, לפחות עד הגעת הרכבת מירושלים להרצליה (מי יודע מתי?).

אותי מעניין אם יש אפשרות לעבות את קטע החוף מחדרה או מנתניה עד רכבת מרכז בקו רכבת קצר שיפעל פעם בשעה ויעזור להקטנת העומס.
הדגמתי כיצד ניתן לשמור תדירויות
גם אם לא מכניסים את שתי רכבות ה 9X מהרצליה למסילת השרון בשלב זה (עניינים של לו"ז והוספת מסוט בכפ"ס) אפשר לתת לשתי רכבות רשל"צ בשעות השיא להמשיך דרך הרצליה עד ת"א מרכז ולחייג שם צפונה מבלי להכביד יתר המידה על הסלוטים באיילון. זה יתן את "הנסיעה הרציפה" בחלק מרכבות שעות השיא בעוד שרכבות ב"ש יסתיימו בהרצליה.
&nbsp
לגבי החלפה בהרצליה - חיבור לתחנה תוך 5 דקות נסיעה (ריאלית - רבע שעה של נסיעה משלימה וביטחון) עדיך מ כ30 דקות נסיעה באוטובוס כיום פלוס 10 דקות המתנה. הבעיה היא שתדירות השיא של הרצליה היא 4 רכבות בשעה וזה אומר שללא תיאום יתכנו זמני המתנה ארוכים בעת החלפת רכבות (תוספת של רבע שעה במקרה של החמצת מעבר) שיהפכו את העסק לגבולי בהשוואה לנסיעה מזרחה.
 
אני איתך

הדגמתי כיצד ניתן לשמור תדירויות
גם אם לא מכניסים את שתי רכבות ה 9X מהרצליה למסילת השרון בשלב זה (עניינים של לו"ז והוספת מסוט בכפ"ס) אפשר לתת לשתי רכבות רשל"צ בשעות השיא להמשיך דרך הרצליה עד ת"א מרכז ולחייג שם צפונה מבלי להכביד יתר המידה על הסלוטים באיילון. זה יתן את "הנסיעה הרציפה" בחלק מרכבות שעות השיא בעוד שרכבות ב"ש יסתיימו בהרצליה.
&nbsp
לגבי החלפה בהרצליה - חיבור לתחנה תוך 5 דקות נסיעה (ריאלית - רבע שעה של נסיעה משלימה וביטחון) עדיך מ כ30 דקות נסיעה באוטובוס כיום פלוס 10 דקות המתנה. הבעיה היא שתדירות השיא של הרצליה היא 4 רכבות בשעה וזה אומר שללא תיאום יתכנו זמני המתנה ארוכים בעת החלפת רכבות (תוספת של רבע שעה במקרה של החמצת מעבר) שיהפכו את העסק לגבולי בהשוואה לנסיעה מזרחה.
אני איתך
ואני בהחלט חושב שאפשר היה לממש את הרעיון שלך.
לרוע המזל, הרכבת חושבת אחרת... ייתכן ואחת הסיבות לכך היא הרצון לא להעמיס על קטע המסילה הרצליה-סבידור רגע לפני שמגיעים אליו עם פרויקט החישמול. השארת הנפח הקיים בין האוניברסיטה להרצליה (שמסתפק כרגע בשתי מסילות) תאפשר לעבוד על החישמול במהירות גם בימי חול במתכונת של זוג מסילות לא פעילות כל פעם. (זו רק השערה שלי).
 

Ccyclist

Well-known member
בהשוואה למסילה ה4 זה עיכוב קצר.

אני איתך
ואני בהחלט חושב שאפשר היה לממש את הרעיון שלך.
לרוע המזל, הרכבת חושבת אחרת... ייתכן ואחת הסיבות לכך היא הרצון לא להעמיס על קטע המסילה הרצליה-סבידור רגע לפני שמגיעים אליו עם פרויקט החישמול. השארת הנפח הקיים בין האוניברסיטה להרצליה (שמסתפק כרגע בשתי מסילות) תאפשר לעבוד על החישמול במהירות גם בימי חול במתכונת של זוג מסילות לא פעילות כל פעם. (זו רק השערה שלי).
בהשוואה למסילה ה4 זה עיכוב קצר.
גם אם החישמול להרצליה יקח שנתיים אין שום צפי למסילה הרביעית עד אמצע שנות העשרים והיא כנראה תפתח יותר בחצי השני של העשור, אז זמנו של פתרון הביניים שלי יגיע.
 
נכתב כגם לפני חדש בערך במקומון, לא חושב שזה נכון

ועוד רעננה: קו הרכבת לת"א צפוי להיפתח בתחילת 2020
הפעם כתבה מאתר "mynet רעננה":

בשורה לתושבי אזור השרון: בזכות פנייה נחרצת של ראש העיר רעננה חיים ברוידא, ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי למשרד התחבורה, רכבת השרון לתל אביב תחל לפעול כבר בתחילת 2020.

שלושת ראשי העיר, אשר מבקשים לעודד קידום תחבורה ציבורית נוחה ויעילה לתושבי השרון, יצאו בפנייה משותפת למשרד התחבורה, במטרה לזרז את פתיחת קו הרכבת לנסיעה מערבה לכיוון תל אביב.

במכתבם לשר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרד התחבורה, הגב' קרן טרנר, דרשו ראשי הערים לזרז את פתיחת הקו לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב, כדי להקל על תושבי השרון המבקשים להגיע לאזור מטרופולין תל אביב, לקצר את זמן הנסיעה ולצמצם את עומסי התנועה.

"הנהגת ערי השרון מעודדת את תושביה לשימוש בתחבורה ציבורית", כתבו שלושת ראשי הערים בפנייתם. "התפתחות השכונות החדשות ואזורי התעשייה מבוססת בעיקר על שימוש בתחבורה ציבורית וקיימת חשיבות רבה לפתיחת קו רכבת השרון לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב".

משרד התחבורה נענה לפנייה וציין, כי קו רכבת השרון מערבה לכיוון תל אביב, שנמצא בשלבי ביצוע סופיים, יחל לפעול בתחילת שנת 2020 או במועד מוקדם יותר.

http://mynetraanana.co.il/חדשות/בעק...-קו-הרכבת-לתל-אביב-ייפתח-בתחילת-2020-414911/2
נכתב כגם לפני חדש בערך במקומון, לא חושב שזה נכון
הרכבת תסיים בהרצליה, ושם תחליפו רכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
תיאור מקומוני הפוך אבל זה שיפור.

בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות
כתבה של "צומת השרון":

תוואי הרכבת התחתית ברעננה צפוי להשתנות. זאת בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לעיריית רעננה, שביקשה לבחון את תוואי המטרו מחדש, בטענה כי אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. הדיונים החלו כאשר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב בחודש יולי לשר התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי המטרו ברעננה.

כזכור, מדובר בפרויקט הרכבת התחתית שצפוי לקום בשנת 2030, כאשר תוואי המטרו ברעננה, הוא חלק מתכנית המטרו הארצית של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית.

כאמור, בעקבות הדיונים בין משרד התחבורה, נת"ע ועיריית רעננה, התוואי שונה, וארבעת התחנות צפויות לקום כדלהלן: הראשונה סמוך לתחנת רכב רעננה מערב, כמו בתוואי הישן, השניה ברחוב אחוזה, בסמוך לפניה לקרן היסוד, השלישית בפינת הרחובות עקיבא וויצמן והרביעית ברחוב תדהר, באזור התעשייה. יש לציין כי קיימת אפשרות שיהיה שינוי נוסף בתחנות, מכיוון שהפרויקט עדיין נמצא בשלב התכנוני.

תוואי המטרו הישן, אותו ביקשה העירייה לשנות, כלל ארבעה תחנות: הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון, השלישית, ליד קניון רננים, והרביעית – בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, בסמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4.

מנת"ע נמסר: "במסגרת התיאומים עם עיריית רעננה לתכנון המטרו בוצע עדכון וטיוב של מיקום התחנות והתוואי הוסט מזרחה על מנת לספק שירות טוב יותר למרכז העיר. הקו מתוכנן לעבור ברחובות תדהר, עקיבא ושברץ ולהתחבר לרח' אחוזה".

https://www.tzomet-ran.co.il/news/37670
תיאור מקומוני הפוך אבל זה שיפור.
להבנתי הם תיארו זאת מסוף הקו פנימה, בערך לפי השירטוט הבא:
&nbsp
אישית אני חושב שהמטרו צריך להגיע לצומת רעננה כדי שקווים אזוריים משם יחברו למטרו.

 

Bus Nerd

Active member
לדעתי זה פחות טוב מהתוואי המקורי

תיאור מקומוני הפוך אבל זה שיפור.
להבנתי הם תיארו זאת מסוף הקו פנימה, בערך לפי השירטוט הבא:
&nbsp
אישית אני חושב שהמטרו צריך להגיע לצומת רעננה כדי שקווים אזוריים משם יחברו למטרו.
לדעתי זה פחות טוב מהתוואי המקורי
רחוב אחוזה לא צריך שלוש תחנות כל כך קרובות. השכונה החדשה שנבנית בצפון רעננה לעומת זאת (ומאוכלסת בימים אלו ממש) הייתה יכולה להיעזר מאוד בתחנה שתוכננה בתוואי המקורי.

בתוואי החדש המטרו ישרת בעיקר את מרכז העיר הישן, ושוב כמו במערך התחבורה הציבורית הקיים ברעננה לא יהיה שום שירות נורמלי לחלק הצפוני שאינו איזור התעשייה.

מה גם, שברגע שיתברר לתושבי רעננה שהעבודות על תחנות המטרו יחייבו סגירה חלקית של רחוב אחוזה פתאום אותם סוחרים ותושבים שטירפדו את הקו הורוד ועכשיו מטרפדים את הנת"צ של מהיר לעיר יתעוררו וינסו לטרפד גם את המטרו. עוד תחנות באחוזה = עוד סיכוי שהתושבים יתנגדו. ואם אני זוכר נכון אמור להיות דפו בסמוך לקצה הקו באיזור התעשייה, אז לא ברור מה יקרה לזרוע הזו (או לכל הקו) אם התנגדות של רעננה תעכב או תבטל את המקטע של המטרו בתוך רעננה.

רעננה היא עירייה מסוכנת עם אוכלוסיה עמידה והרבה כוח פוליטי להשפיע על משרדי הממשלה השונים וגופי התכנון (זאב בילסקי ראש הות"ל היה ראש עיריית רעננה עד לא מזמן, למשל), והם יכולים להסב נזק של ממש לפרויקט המטרו.

אם חוק המטרו לא יגביל את האפשרות של עיריות לטרפד פרויקטי תשתית, אני חושש שהם עלולים לחרוץ את גורלה של השלוחה כולה (וזה אגב נכון גם אם הם לא היו מזיזים את התוואי, אבל ברגע שהזיזו ושזה ישפיע עוד יותר על אחוזה, כך הסיכוי לטירפוד גדול יותר. להזכירכם בקדנציה הקודמת עיריית רעננה הסכימה לנת"צ ובקדנציה הנוכחית ראש העיר נבחר על טיקט של התנגדות לנת"צ).
 

darkshadow1

New member
לא ברור למה רעננה דחפה לשינוי כזה.

תיאור מקומוני הפוך אבל זה שיפור.
להבנתי הם תיארו זאת מסוף הקו פנימה, בערך לפי השירטוט הבא:
&nbsp
אישית אני חושב שהמטרו צריך להגיע לצומת רעננה כדי שקווים אזוריים משם יחברו למטרו.
לא ברור למה רעננה דחפה לשינוי כזה.
קודם כל, מהכתבה לא נראה שאמורה להיות התחנה שסימנת בקרבת צומת רעננה.
לדעתי המרוויחים העיקריים מהשינוי כזה הן דווקא השכונות הצפון-מערביות של כפר סבא, שעם גישור מתאים מעל כביש 4 יוכלו להיות במרחק הליכה מהתחנה החדשה באזור התעשייה של רעננה, ובמידה מסויימת גם מרכז רעננה (לא ברור לאן בדיוק יזיזו את התחנה על אחוזה). המפסידות הגדולות הן השכונות בצפון מערב רעננה, שאחרי השינוי הזה לא יהיו נגישות כלל למטרו.
&nbsp
 
אני חושב שמדובר בשינוי לא רע באחוזה

לא ברור למה רעננה דחפה לשינוי כזה.
קודם כל, מהכתבה לא נראה שאמורה להיות התחנה שסימנת בקרבת צומת רעננה.
לדעתי המרוויחים העיקריים מהשינוי כזה הן דווקא השכונות הצפון-מערביות של כפר סבא, שעם גישור מתאים מעל כביש 4 יוכלו להיות במרחק הליכה מהתחנה החדשה באזור התעשייה של רעננה, ובמידה מסויימת גם מרכז רעננה (לא ברור לאן בדיוק יזיזו את התחנה על אחוזה). המפסידות הגדולות הן השכונות בצפון מערב רעננה, שאחרי השינוי הזה לא יהיו נגישות כלל למטרו.
&nbsp
אני חושב שמדובר בשינוי לא רע באחוזה
אזור קרן היסוד הרבה יותר מרכזי מהאזור בו תוכננה התחנה קודם.
גם השינוי באזור התעסוקה נראה לי נכון יותר ולינארי יותר.
לגבי השכונות הצפון מערביות, אני חושב שגם קודם הם לא שורתו טוב במטרו, האמירה לגביהם היא "תגיעו לתחנת הרכבת באוטובוס ותקחו משם רכבת או מטרו".

זו סה"כ אמירה סבירה, אי אפשר באמת לשרת את כולם בקו עורקי אחד. וטבעי שהעירייה דואגת לא רק לניידות התושבים שלה אלא גם לניידות המועסקים אל אזור התעסוקה שלה (מה שיאפשר לפתח אותו יותר ולהזרים יותר כסף מארנונה לשירותים לתושבים). זו חשיבה די הגיונית.
 

Bus Nerd

Active member
הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד

אני חושב שמדובר בשינוי לא רע באחוזה
אזור קרן היסוד הרבה יותר מרכזי מהאזור בו תוכננה התחנה קודם.
גם השינוי באזור התעסוקה נראה לי נכון יותר ולינארי יותר.
לגבי השכונות הצפון מערביות, אני חושב שגם קודם הם לא שורתו טוב במטרו, האמירה לגביהם היא "תגיעו לתחנת הרכבת באוטובוס ותקחו משם רכבת או מטרו".

זו סה"כ אמירה סבירה, אי אפשר באמת לשרת את כולם בקו עורקי אחד. וטבעי שהעירייה דואגת לא רק לניידות התושבים שלה אלא גם לניידות המועסקים אל אזור התעסוקה שלה (מה שיאפשר לפתח אותו יותר ולהזרים יותר כסף מארנונה לשירותים לתושבים). זו חשיבה די הגיונית.
הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד
אולי אתה צודק, אבל ברגע שיגיעו לשלב שרוצים לבנות והתושבים והסוחרים של רעננה יבינו שייקחו להם חניות, ייקחו להם נתיבי נסיעה, ושחזית העסק שלהם תהיה אתר בנייה ל10 שנים, הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי לטרפד את המטרו

זה כאילו משרד התחבורה לא לומד לקחים ממה שקרה עם הקו הורוד ומה שקורה עם מהיר לעיר
 
אתה שוכח את אלמנט הסקסיות

הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד
אולי אתה צודק, אבל ברגע שיגיעו לשלב שרוצים לבנות והתושבים והסוחרים של רעננה יבינו שייקחו להם חניות, ייקחו להם נתיבי נסיעה, ושחזית העסק שלהם תהיה אתר בנייה ל10 שנים, הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי לטרפד את המטרו

זה כאילו משרד התחבורה לא לומד לקחים ממה שקרה עם הקו הורוד ומה שקורה עם מהיר לעיר
אתה שוכח את אלמנט הסקסיות
לא דין נת"צ/מת"צ ואפילו BRT כדין רכבת תחתית "אמיתית".

בעוד שהסוחרים בהחלט יקימו כל צעקה, הם ימצאו את עצמם בלי גב של התושבים. הם ידרשו הסדרי תנועה טובים יותר לתקופת העבודות אבל לא יחלמו על דרישה של ביטול הפרויקט.
גם הצעקה של הסוחרים תהיה חלשה יותר כי אלה מתוכם שהם גם בעלי העסק יבינו את המשמעות של התחנה להעלאת ערך הנכס. הם ידרשו פיצויים והסרי ביניים טובים אבל לא ידרשו את ביטול הפרויקט.
אפשר לראות את זה בקו האדום, שבו ממש שמעת את שני הקולות מתנגשים, הסוחרים שאכן צעקו מול תושבים ובעלי נכסים ששיבחו את זה שסוף סוף העסק זז, ואמנם בכו על תקופת העבודות אבל לא נענעו את הסירה יותר מדי. (וזה עוד ברכבת קלה שהיא רמה מתחת לרכבת תחתית).
 
למעלה