בעקבות הודעת שלי יחימוביץ' - יש להכריע

Ram Kol

New member
בעקבות הודעת שלי יחימוביץ' - יש להכריע

היום שלי יחימוביץ' הודיעה כי או שתהיה ראש ממשלה או שתהיה ראש אופוזיציה.
כמו תמיד, כשמסננים את כל מפלגות השעה שקמות ונופלות עם כיוון הרוח, מערכת הבחירות היא על 2 אידיאולוגיות. הליכוד מול העבודה.

אנחנו כל הזמן קוראים לשינוי שיטת הממשל כדי שלא יהיו ריבוי מפלגות סקטוריאליות, אבל הכח הוא בידיים שלנו לשנות את זה בעצמינו. על ידי הצבעה לאחת מהמפלגות הגדולות שמייצגות 2 גישות.

על כל אחד לשאול את עצמו מי הוא חושב שהכי מתאים להיות ראש ממשלה ולתת את הקול למפלגה של אותו מועמד על מנת שיוכל לנהל את הממשלה עם גב מנדטורי גדול.

* איזה ראש ממשלה הוא טוב יותר לבטחון ישראל? בנימין נתניהו או שלי יחימוביץ'?
* איזה ראש ממשלה ישמור על האינטרסים המדיניים של ישראל ואזרחיה טוב יותר מול מדינות אוייב כמו אירן, סוריה וארגוני הטרור? נתניהו או שלי?
* איזה ראש ממשלה יעמוד על האינטרסים הישראלים גם מול מדינות העולם והאו"ם? נתניהו או שלי?
* איזה ראש ממשלה הוא בעל נסיון, ידע וכלים יותר טובים לנהל את הבעיות המורכבות של המדינה הקטנה הזאת במזרח התיכון? נתניהו או שלי?
* איזה ראש ממשלה מציג אג'נדה כלכלית יותר טובה ויותר אחראית שתקדם את המשק? שוק חופשי ליברלי שמציע נתניהו או כלכלה סוציאליסטית שמציעה שלי?
* איזה ראש ממשלה מוביל אחריו אנשים טובים יותר, מנוסים יותר וראויים יותר? הליכוד או העבודה?

כל אחד שיקבל את החלטתו, אבל חשוב מאוד לחזק אג'נדה ברורה ואמיתית ולהצביע למפלגה אשר את ראשה אתם רוצים לראות כראש ממשלה ומאמינים כי הוא או היא המתאימים ביותר.

כמו תמיד, אני אומר את דעתי.
אני מצביע לבנימין נתניהו ולליכוד כיוון שכאשר אני עונה על כל אחת ואחת מהשאלות מעלה אני מאמין כי בנימין נתניהו הוא האדם המתאים ביותר, הן מבחינת נסיון, הן מבחינת אידיאולוגיה, הן מבחינת הצוות שעומד מאחוריו והן מבחינת היכולת להתמודד באמת עם הזירה המורכבת הזאת בה פועלת ישראל.
שלי היא אדם ראוי אך האידיאולוגיה המדינית שלה היא אידיאולוגיה שמאלנית אשר מקדשת וויתורים על שטחים ללא קבלת תמורה אמיתית של שלום אלא מדינות טרור.
גם האידיאולוגיה הכלכלית שמציגה שלי היא אידיאולוגיה סוציאליסטית שמחזקת את המונופולים והוועדים הגדולים בניגוד לעידוד שוק חופשי שגרם לצמיחה בשנים האחרונות.
בנוסף, התוכנית הכלכלית שהיא מציעה סותרת כל תבונה כלכלית כלשהי שדוגלת בצמצמום ההוצאה הממשלתית ואינה מתחשבת באתגרים הקיימים ובמקורות המימון.
אחרון, שלי היא מחוקקת ראויה אבל אין לה שום נסיון ניהולי כלשהו. שלא לדבר על חוסר הנסיון שלה באיזה שהוא תפקיד מיניסטריאלי. תפקיד ראש הממשלה של המדינה בין המורכבות בעולם עוד גדול עליה בכמה מידות.

לסיכום, על מנת לשמור על האינטרסים המדיניים והבטחוניים שלנו, על מנת להמשיך את הפיתוח הכלכלי, את השיפור בחינוך, בתחבורה ולקדם נושאים גדולים וחשובים שעל הפרק אני מציע להצביע לבנימין נתניהו ולליכוד ביתנו.
 

tomer35

New member
יחימוביץ מונעת משיקולים מיקרו-טקטיים

ככל שאני חוכך בזה, הצהרתה של יחימוביץ שהיא תשב באופוזיציה ולא בממשלת נתניהו הבאה, בניגוד לדבריה הקודמים בעניין זה, צריכה להילקח בערבון מוגבל, ובלי שניפול לפח הייקוש שהיא הטמינה כאן. הנימוקים שלה היו נימוקים פוליטיים-טקטיים, מוטי סקרים ובעקבות לחצים פנימיים, שלא קשורים לאף אחד מהעקרונות שבהם היא מאמינה. מישהו יכול לשער איזה צדק חברתי משמעותי אפשר לקדם מספסלי האופוזיציה, או האם ניתן לממש את תכניתה הכלכלית הגרנדיוזית שלא ליד הגה השלטון? אולי הצעד הזה הוסיף לה מנדט, אך יתכן שהוא גרע ממנה שניים. יתרה מזאת, בנסיבות הקיימות עמדתה של "התנועה" בעניין זה היתה מדודה וסבירה בהחלט. שהרי, אם לבני היתה מצהירה, בשלב זה, שהיא תשב באופוזיציה, היא היתה מעקרת את הנסיבות שבעטיין היא חזרה, ובעיקרן - היותה אלטרנטיבה לרשות המבצעת. או אז היו קמים עליה מימין ומשמאל, הופכים אותה ללא רלוונטית ופוגעים בכוחה האלקטוראלי. מה שחשוב כעת הוא להמשיך ולפעול בין המתלבטים (שכוחם מוערך ב-25 מנדטים לערך) כדי ליצור גוש חוסם.
 

Ram Kol

New member
אין סםק שהמהלך הזה הוא טקטי לקראת הבחירות

הרי רק לפני מעט זמן אמרה כי "זו איוולת פוליטית להצהיר שלא תצטרף לממשלה".
מסכים גם שמהאופוזיציה לא ניתן לעשות יותר מדי מלבד לחתור להפלת הממשלה.
חבל שהעבודה לא משכילים לגלות אחריות לאומית וליצור יחד עם נתניהו ממשלה חילונית גדולה ומרכזית.
עם זאת, ההבדלים לפחות מחודדים יותר.
אנשים יודעים למה להצביע: לשמאל או למחנה הלאומי.
 
אתה כבר צריך לדעת שאצל שלי אין דבר כזה טקטי

היא חברת הכנסת הכי ישרה והכי הגונה שהיתה לנו אי פעם. ואם שלי מתחייב, מילה שלה זו מילה. אפילו יריביה הגדולים ביותר מהצד השני של הקשת הפוליטית מעריכים את יושרה ואת אמינותה. שלי לא אחת שתפריח הבטחות סרק רק בשביל להיבחר ו לשבת במשלה ולהינות מתענוגות השלטון. והיא כבר הוכיחה זאת כשנתניהו הציע לה תפקיד שרה בממשלתו אם רק לא תילחם למען אזרחי ישראל נגד אסון ויסקונסין שלו. שלי כמובן שהעדיפה את טובת האזרחים ודחתה על הסף את הצעתו של השקרן הסדרתי האנט-חברתי, שלא לדבר על הפרה משמעת סיעתית וקואליציונית וסגרה על אפו וחמתו של נתניהו הקפיטליסט הדורסני האנטי-חברתי את אסון ויסקונסין, והצילה רבבות מאזרחי ישראל מגורל רע ומר. כך שתאמין לי שם שלי מתחייבת שלא תשב בממשלת השחיתות האנטי-חברתית של נתניהו, אז היא לא תשב בה.
 

Ram Kol

New member
איך אתה מסביר שרק לפני 3 שבועות אמרה אחרת?

רק לפני 3 שבועות היא אמרה שלא תתחייב לא להצטרף לממשלת נתניהו...
היא זגזגה רק כי ראתה את המנדטים יורדים בסקרים.

האמת שזה לא כל כך משנה.

השאלה האמיתית היא מי מתאים להיות ראש ממשלה? מי מתאים להוביל ולהרכיב את הקבינט המדיני בטחוני? האם אתה רואה את סתיו שפיר או את שלי או את מירב מיכאלי מנהלות את ענייני הבטחון של ישראל?

עם כל הכבוד, אני מעדיף את נתניהו, בוגי יעלון, יאיר שמיר, עוזי לנדאו ואנשים מנוסים עם היכרות ואחריות בטחונית.
 
למעלה