בקורת על האלבום החדש

joseph15

New member
בקורת על האלבום החדש

ראשית,ברצוני להודות, כי אני לא מעריץ אלא,פשוט אוהב את האיש.אין יום שעובר מבלי שמחשבותי יכללו את אריק הוא נמצא בתוכי. שנית,אנסה להיות כמה שיותר אוביקטיבי ולהחוות דעה על האלבום. לאחר מספר האזנות לדיסק ,הגעתי למסקנות הבאות:1- מבחינת השירה וההגשה אין לאריק מתחרים אולי רק פרנק סינטרה(כפי שציין פעם יהונתן גפן),אפילו בגיל 69 וחצי בואכה לשנת ה-70,ולמרות אלפי הסיגריות (הדבר אולי היחידי שאני לא סובל אצל אריק). קראתי גם את הבקורת של בן שלו מעיתון הארץ ואני נאלץ להסכים עימו, כי האלבום אינו חשוב במוסיקה הישראלית,אך מאחר ולפי עניות דעתי זו לא הייתה המטרה של אריק לכן היא איננה הנקודה המהותית,את האלבום הזה יש לבחון אך ורק לפי מה שכלול בתוכו. אריק נמצא בצומת מאוד משמעותי בקריירה העשירה שלו וזאת לאחר שני אלבומים כושלים במיוחד:שמש רטובה ושתי גיטרות בס תופים. באלבום הלפני אחרון, רגעים, ישנה חזרה הדרגתית" למסלול". דבר נוסף, בחירת הסינגלים שלו להשמעות ברדיו תמוהה ביותר,למשל באלבום הנוכחי היה חייב לצאת ראשון הסינגל רוקד את הטנגו לבד הרצועה הטובה ביותר באלבום. שירים מעולים נוספים: שוב אותו העצב, איפה שלה תהיי, כל הטוב שבעולם למרות שהאחרון נוטה לכיוון ה"שמאלץ" ובגלל הקול הנקי כמו פעם. תן חיוך,מפתח מזהב ודף חדש הם שירים טובים.רגע לפני השיר הרע שבאלבום הלחן לא מתאים למילים.
 

joseph15

New member
בקורת על האלבום החדש 2

מה שעוד אהבתי באלבום במיוחד, זה את הצליל של הגיטרות ,שהזכיר את הנגינה של מארק קנופלר מהדייר סטרייט ולעיתים רחוקות יותר את אל סטיוארט. לגבי גיא בוקאטי הייתי רוצה "לראות" אותו גם באלבום הבא. לסיום: על אריק לשקול שתוף פעולה בעתיד עם אביב גפן כמלחין ומפיק של אלבום שלם ע"מ לחזור לקדמת הבמה של המוסיקה הישראלית.
 

דנ120

New member
רציתי להעיר את תשומת לבך ...

1) אריק איינשטיין בן 68.8 . 2) לא ניתן לקבוע שאלבום "אינו חשוב" שבוע בלבד לאחר שיצא... 3) "שמש רטובה" ו"שתי גיטרות בס תופים" אינם אלבומים "כושלים במיוחד"...אלבום כושל נשאר על המדפים בחנויות התקליטים ואילו כל אחד מהאלבומים האלה נמכר באלפי עותקים (ניתן לבדוק זאת) . 4) השיר "רוקד את הטנגו לבד" היה האחרון שנכתב עבור האלבום "כל הטוב שבעולם" (נאמר בראיון בגלי צה"ל) . 5) קראת את הביקורות הנוספות על האלבום שהובאו בפורום?
 

joseph15

New member
הערת את תשומת ליבי

1-,תודה על תיקון הטעות הח"ן," הרווחתי" שנה. 2- כוונתי לכך שהאלבום אינו פורץ דרך חדשה,אלא נשאר במחוזות המוכרים. 3- מבחינה מסחרית ומבחינה אמנותית האלבומים כשלו.מכירה של אלפי עותקים לאריק היא כשלון לצערי. 4- 5- קראתי,ואני ממתין לעוד ביקורות. ברדיו לא משמיעים מספיק לטעמי את האלבום,שלא לדבר על גלי צה"ל צריך להחרים אותם.
 
למעלה