בקשה למנהלת הפורום לפרסם על מחקר להורים למתבגרים

בילבי119

New member
יחיאל - ומהי גישתי ואיך הבנת אותה?

יחיאל, אני בטוחה שאתה מנסה לעזור, אך סך הכל כתבתי שאני עושה מחקר על עמדות הורים ואינטרנט. מה גרם לך בזה להתנגד? איך הסקת על מה המחקר, מה התייחסותו לנושא האינטרנט, האם הוא רואה את האינטרנט כמקשה אחת או מסתכל על כמה אספקטים שונים. אין לך שמץ של מושג ואתה מייד מייחס לי אישית גישה מיושנת מבלי שאתה מכיר אותי ואת תחומי מחקרי ועבודתי. זהו תחום שנכתבים בו מאות מחקרים בעולם בשנה, בתקופה זו אך בישראל בודדים בלבד ולכן חשוב לי תרום. מיושן...באמת...
 

בילבי119

New member
עמדות יכולות להיות לכל הכוונים

וזאת היתה בחירתך לקחת את זה מייד לכוון שלילי.
בכל מקרה עמדות היא מילה כללית שהשתמשתי לבקשת הרשות, המחקר בודק כמובן משהו קצת יותר מורכב ובאמת רוצה לשמוע מה הורים חושבים ועושים בנושאים האלה ולכן עושה סקר רחב היקף שמבוסס על תיאוריה ומחקר ומכיל כלים מתוקפים ולא סתם שואלת מה שבא לי או יוצאת עם הנחות שעמדותיהם של הורים הם חיוביות או שליליות. ככה לא עושים מחקר וככה לא מבקרים מחקר.
לשאלתך השניה, ברור שהאינטרנט משולב בכל אספקט בחיינו ומשפיע על הרבה אספקטים בחיינו וזאת כבר סיבה טובה למחקרים בנושא. לפי מה שאתה אומר בגלל שזה משולב בחיינו אני לא ממש יכולה לחקור את נושא השימוש באינטרנט, כי זה מיושן. האם תזונה היא לא משולבת בחיינו? מה לגבי בריאות, משחק, רגשות, אהבה, סקס, פוליטיקה. האם את כל אלה כמו גם נושא ספציפי באינטרנט אי אפשר לחקור כי הם משולבים בחיינו? האם זה מיושן לחקור עמדות ומעורבות הורים לגבי התזונה או אופן המשחק של ילדיהם? אני ממש לא מבינה מה אתה מנסה להגיד ולמה יש לך צורך להגן על האינטרנט מבלי שהוא אפילו הואשם במשהו.
 

בילבי119

New member
לא ביקשת הסבר - הסקת וביקרת שגישתי מיושנת ועל זה הגבתי

אתה זה שנתת לי ניתוח ביקורתי, לגמרי מתוך הנחה מוקדמת או צורך שלך בלי שום מידע מוקדם ממני ובלי לבקש מידע קודם. תגובתי באה ללמד לא להניח הנחות וישר לפסול מעשיו של אדם בלי להבין ולהכיר. לפעמים פשוט צריך לשתוק.
אם אתה כבר כן מבקש הסבר, אני לא יכולה להסביר יותר בשלב זה, כי הסבר זה בעצם גם לתת מהשערות המחקר, ואז זה מטה את הנבדקים במקום לתת להם להביע את דעתם באופן חופשי שזה מה שחשוב לי. אז לא מסבירה כאן למקרה שיהיו כן אנשים שישתתפו במחקר. כן יכולה לשתף אחר כך בממצאים.
 

בילבי119

New member
בקשה למנהלת הפורום לפרסם על מחקר להורים למתבגרים

שלום, אני עורכת מחקר מטעם מכללת תל-חי בהקשר של נושא חשוב ונוגע ממש לרובנו - עמדות הורים לגבי שימוש ילדיהם באינטרנט. אשמח אם יתאפשר לי לפרסם פה פרטים וקישור כי מאוד חשוב לי להגיע לכמה שיותר הורים למתבגרים ברחבי הארץ. כמובן לא אעשה זאת ללא רשות מנהלת הפורום.

תודה, ד"ר לימור בשן
 
למעלה