בקשת עזרה (נואשת) במכניקה אנליטית

gilpor

New member
בקשת עזרה (נואשת) במכניקה אנליטית ../images/Emo178.gif

אני סטודנט לתואר שני בהנדסת אלקטרוניקה. אני מנסה ללמוד לבד פיזיקה קוונטית בעזרת הספר Principles of Quantum Mechanics / R. Shankar בספר יש פרק הקדמה על מכניקה אנליטית, שבה לא נתקלתי קודם לכן. נתקעתי בפתרון בעיה בפרק זה, וכבר יותר משבוע אני לא מצליח לפתור אותה. הכנתי PDF שאליו העתקתי מהספר את כל מה שחשבתי שרלוונטי לבעיה וגם את הבעיה עצמה. בנוסף כתבתי את נסיון הפתרון שלי. משום מה אני לא יכול להעלות קבצים לפורום, לכן יש להוריד את הקובץ בקישור המצורף. אני אודה מאוד מאוד לכל מי שיוכל לנסות לעזור. אשמח אפילו לבדל רמז לכיוון אפשרי (ניסיתי מכל הכיוונים שאני מכיר, כולל תכונות של טרנספורמציות אוניטריות). מוכן לשלם בטובות הנאה דיגיטליות. תודה רבה מראש!
 

MissDe

New member
אולי

האמת לא ממש קראתי את ההקדמה הארוכה שלך אבל היה קל למצוא שאלה בסוף, זו תשובה אופציונלית תראה אם זה מסתר אני לא לוקחת אחריות.
 

Hard Nut

New member
Notation confusion

Please note that the notation used in the text is unclear, poorly defined and confusing. See attached documents for questions and suggestions​
 

baudrate

New member
4 שורות מתחת ל "כאן התחלתי להסתבך" יש לך טעות

תבדוק את זה.
 

נברא

New member
תפוז לא מאפשר להעלות קבצים... אנסה במילים:

מאינפי אנו יודעים שאגף ימין של הביטוי האחרון שקיבלת הוא הנגזרת החלקית של קורדינטה אחת כללית לפי קורדינטה אחרת כללית, שתיהן שייכות לאותה מערכת קורדינטות (במקרה שלך, הקורדינטות עם הקו מעל). כיוון שקורדינטות שונות הן בלתי תלויות זו בזו (למעט התלות הטריוויאלית של כל קורדינטה בעצמה) מתקבלת פונקציית דלתא. וזה הכל...
 

Hard Nut

New member
הדלתה של קרונקר - בגלל אורתוגונליות של הבסיס

ביקשתי הבהרות (ראה לעיל) מפני שנראה שהשואל איננו מבין את המשמעות של פריסה וקטורית של המרחב, ושל טרנספורמציה מטריציאלית. אודה, שמקריאת הטקסט של הספר (כפי שהביא השואל) - הבנתי את הקושי להבין את הכתוב - עקב שימוש לקוי בסימונים המתמטיים.
 

gilpor

New member
חשבתי על זה, אבל יש לי עם זה בעיה

עבור המקרה שבו j שונה מ-k, אז באמת מקבלים אפס: עקב האורתוגונליות, הנגזרת של איבר בסיס אחד לפי איבר בסיס אחר מאותו בסיס מתאפסת. אולם, עבור המקרה שבו j=k, נקבל שכל איבר ואיבר בסכום הוא נגזרת של איבר בסיס מסוים לפי עצמו (כלומר 1), ולכן תוצאת הסכום תהיה מספר איברי הבסיס, ולא 1. אני מתאר לעצמי שאיפשהו יש לי כאן טעות. אני אודה אם תוכל להבהיר לי אותה.
 

gilpor

New member
הבנתי! ../images/Emo41.gif אושר ../images/Emo41.gif

הבנתי את הטעות שלי. איזה כיף!
הפיתרון שכתב baudrate לסעיף (4) הוא נכון. אני פשוט השתמשתי לא נכון בכלל השרשרת - כתבתי את הנגזרת החלקית של איבר בסיס באמצעות משתנה אחד בלבד שבו הוא תלוי (כלומר איבר בסיס אחד מהבסיס האחר), במקום להשתמש בסכום של נגזרות חלקיות כאלו, אחת לכל איבר בסיס, כפי שעשה baudrate. הפתרון שלו לסעיף (3) עדיין לא לגמרי מסתדר לי. אני חושב שהבעיה היא באמת בסימון של הספר, ואני רק צריך "לגשר" בין הסימון של baudrate לסימון שבו השתמשתי.
 

baudrate

New member
הבהרה בקשר לנוטציה

q הוא וקטור הקואורדינטות, הנגזרת החלקית לפי וקטור של סקלר (L) היא אופרטור ה ∇. על כן p הוא וקטור התנע. Q הוא וקטור הקואורדינטות החדשות, ו P הוא וקטור התנע לפי הקואורדינטות החדשות. הנגזרת החלקית של וקטור אחד לפי וקטור אחר היא המטריצה של הנגזרות החלקיות (מטריצת היעקוביאן).
 

Hard Nut

New member
baudrate, הוספתי פיתרון מעניין (לדעתי) למטה

אתה מוזמן להעיא, להאיר, ולהציע תיקונים. זו טיוטה ששירבטתי די מהר, כך שכמעט וודאי שיש שם שגיאות, אבל השיטה נראית לי מעניינת
 

gilpor

New member
מעולה ../images/Emo13.gif

תודה רבה, פתרת לי את הבעיה. גם בסעיף הזה עשיתי את אותה הטעות עם הנגזרת החלקית...
 

Hard Nut

New member
יש טעם להמשיך לענות, או שאיבדת ענין...?

יש בי בהחלט רצון לעזור. אלא שלא ממש מתחשק לי להתאמץ עבורך, אם אינך מעונין(ת).
 

gilpor

New member
תודה וסליחה!

קודם כל, תודה רבה לך על העזרה, שאני בהחלט מעריך. אם יש משהו בניסוח של השאלה שלי שגורם לה להראות כדחופה, אני מתנצל, לא התכוונתי להעביר רושם כזה. אני לומד את הנושא בשעות הפנאי, ולכן ההתקדמות שלי איטית. מה גם שקיבלתי די הרבה חומר למחשבה מכל האנשים הנחמדים שמנסים לעזור. אני מקווה שתמצא לנכון להמשיך לעזור לי בהמשך, ובכל מקרה תודה על עזרתך עד כה.
 

Hard Nut

New member
זה בסדר. יש לי פיתרון מלא בשבילך. נסה (ותקן)

מצורף. זו טיוטה. יש לצפות שישנן שם שגיאות.
 

Hard Nut

New member
שיפצתי והרחבתי קצת את המסמך

מצורף. בגלל שנדחק למטה ברשימת השירשורים, ייתכן שאפתח הודעה חדשה למעלה. תודה לך בקשר לעזרתך בפרשת (גור הררי, נברא, AnnarchistPhilosopher, מרחף1, snir2121, ארול01, חובב מדע, ירון גלעדי 27, revision, וכו'). כפי שאתה רואה - הוא נמצא כעת בהתקף פסיכוטי חריף, ולכן אני נמנע מלהגיב, ואף דואג לו וחמל עליו. זו חובתי לדאוג לו.
 
למעלה