ברוכים הבאים לפורום הכי "כתום" בפרדס !

C l u e

New member
לדעתי פספסת כמה דברים


קודם כל, בפלשבקים של דוגט ראינו את הדפוס של "היא זלזלה בי- היא חייבת למות". אין ספק שמדובר בבחורה שאינה בקו השפיות. היא רצחה בגלל שהאחות במרפאה זלזלה בה, ועורך הדין שלה עיוות את המציאות כך שזה ייראה כאילו היא רצחה מתוך אידיאולוגיה דתית פנאטית שמתנגדת להפלות- היא הלכה למקום כדי לעשות הפלה!!!
כשהיא אמרה על פייפר, בפעם השניה בסדרה, "היא זלזלה בי- היא חייבת למות", ידעתי שזה לא יסתיים בטוב. דווקא קו העלילה הזה נבנה בצורה מעולה מבחינת התסריטאים. דוגט לא רצתה לרצוח את פייפר כי היא לא הסכימה לחזור בתשובה, דוגט התכוונה לרצוח את פייפר כי היא זלזלה בה, וזו בדיוק הסיבה לכך שדוגט יושבת בכלא.

אין ספק שלערב את פייפר בתקרית אלימה זה כלי תסריטאי למקרה שהסדרה תחודש לעונה נוספת (מה שלדעתי היה לכל הפחות מוטל בספק בעת שנכתב הפרק). בתור קליף האנגר, זה די מעפן- לא לדעת איך זה נגמר ואם דוגט שרדה. עם זאת, הרגע המדהים הזה של אבדן השליטה הטוטאלי שפייפר חווה נעשה בצורה מאד טובה ומאד מציאותית, גם אם מוגזמת- זה כלא, הכל מוגזם שם: הסטריאוטיפים, הגזענות, האלימות. וזה עוד לפני שאנחנו נזכרים שמדובר בסדרת טלויזיה, שגם בה הכל נוטה להיות מוגזם.

אני גם לא השתגעתי על סוף הסדרה, אבל מסיבות אחרות משלך כנראה.
(והיי! כיף לראות אותך [ואת דורי] כאן
)
 

מנומשת27

New member


וואי. כל הספוילרים האלה מחזירים אותי לימיי הארי פוטר.

כן, הפלאשבקים של דוגט מבהירים את דפוס המחשבה הלא-שפוי שמעצים כל עלבון לדרגת מינימום ניסיון לרצח, אבל הדחייה של פייפר הייתה עדינה, מנומסת ולא מזלזלת בשום קנה מידה. דוגט אולי לא שפויה, אבל גם מתוך מקום לא שפוי שמעצים כל דבר בצורה לא פרופורציונלית, יש הבדל בין היחס המקטין בעליל של האחות במרפאת ההפלות לבין אי ההסכמה המנומקת של פייפר. הבחירה לצבוע את שני האירועים האלה באותו אור, מזלזלת לא רק בדמות אלא בכל האנשים שסובלים מתסמינים דומים (רגישות מוגברת לדחייה יכולה לאפיין הפרעת אישיות גבולית, הפרעת אישיות נרקסיסטית וכן הלאה).

בכל מקרה, פרטי נמקי והסבירי!
 

C l u e

New member
ברור שרמת ההפשטה היא נמוכה


בכל זאת, טלויזיה...
ועדיין, הדחייה של פייפר אמנם הייתה עדינה, אבל אל תשכחי שזמן קצר לפני שהיא דחתה את הדת בצורה עדינה, היא גרמה לדוגט להגיע למחלקה הפסיכיאטרית.
בנוסף, גם ההקטנה של האחות לא הייתה כל כך קיצונית כדי "להצדיק" רצח.

בתור מי שסובלת בעצמה מהפרעת אישיות גבולית, אני בכלל לא חושבת שהדמות של דוגט מזלזלת בסובלים מההפרעה (גם לא כל כך חושבת שזה האבחון ה"נכון" של דוגט, עד כמה שאפשר לאבחן דמויות טלויזיה).

לא אהבתי את הסוף בעיקר כי הוא התמקד כמעט ורק בפייפר, ולא בכל הדמויות שסובבות אותה. אני אוהבת את הסדרה בגלל הדמויות האחרות, פחות בגלל פייפר (אני אף פעם לא מתחברת לדמות הראשית. באפי היא אחת הדמויות הפחות מועדפות עלי ב... באפי), והרגשתי שהתאמצו כל כך להשאיר פתח לעונה נוספת במחיר של לא להביא את יתר הדמויות לסגירת מעגל משמעותית או איזשהי תובנה או התפתחות מסוימת.

את ההתפרקות הטוטאלית של פייפר מאד אהבתי דווקא, אבל זה כי אני סאקרית של מצבים כאלה בסרטים/סדרות/ספרים. הספר השני של דמדומים (הבושה!) היה מדהים לדעתי, בדיוק בגלל שהוא כולו אובדן שליטה טוטאלי של דמות. כך גם ההתפרקות של ווילו בבאפי, הילד הקטן שצועק על הקהל בשעשועון הטלויזיה במגנוליה- אלה הרגעים הכי יפים של הטלויזיה/קולנוע מבחינתי.
 

מנומשת27

New member
אני מאוד לא אוהבת התפרקות טוטאלית של דמויות

בספרים וסרטים, מפני שזה בד"כ לא כתוב כראוי ולכן לוקה בטריוויאליזציה מזעזעת של חוויות טראומטיות.
 

C l u e

New member
זה כבר פתוח לדיון

וללא ספק תלוי בתסריטאים. ועדיין, אלה הפנינים הטלוויזיוניות מבחינתי כאשר זה נכתב בצורה ראויה, כמו ווילו נניח בעונה השישית של באפי.
אגב, פוסט טראומה משובחת להפליא אפשר למצוא באנטומיה של גריי בדמות של כריסטינה, אחרי אירוע הירי בבית החולים. זה בערך השלב שהסדרה עצמה הפכה לזבל טלויזיוני, אבל הרגעים של כריסטינה היו מדהימים ומדוייקים להחריד.
 

מנומשת27

New member
לא ראיתי באפי

באופן כללי, אני לא רואה הרבה טלוויזיה. את האנטומיה ראיתי במסגרת מאמציי לגמול את אמא מ"האוס" (יש לציין שהמאמץ עלה יפה) וראיתי בערך עד העונה השלישית או הרביעית (מצד שני, בנקודה מסוימת נגמרו פרקי האנטומיה וללא סדרת בית חולים חדשה, אמא נאלצה לחוות ייסורי גמילה
).

אני אוהבת H/C בפאנפיקשן ובאופן כללי נראה לי שיצירה משמשת כקתליזטור באותה מידה שהיא משמשת לסבלימציה אם לא יותר, אבל כמו שאמרתי, ברוב המקרים זה עשוי בצורה גרועה עד בלתי נסבלת.
 

C l u e

New member
באמת?


האשה פגעה בכבודה, היא נכנסה למרפאה עם שוטגאן, נשמעו יריות, היא עמדה למשפט.

מי רצחה את האישה אם לא דוגט?
 

Alex Burgess

New member


היא ירתה בה, אבל היא לא מתה. כשהיא לקחה את הרובה, אח שלה צעק לה משהו שלא תבזבז "קליעי סנאים". גם כשעורך הדין הנוצרי מדבר איתה, הוא אומר לה "אם את יורה במישהו..." ולא "אם את הורגת מישהו". חוץ מזה, זה לא הגיוני שהיא היתה זוכה לתמיכה כזאת אם היא היתה רוצחת.
 

C l u e

New member
הבנתי


מבחינתי רצח/ירייה פחות קריטי לטיעון, הדגש היה על "היא פגעה בכבוד שלי - היא חייבת למות".

בנוגע לתמיכה ברצח לעומת פציעה/ירייה באויר- כנראה שאתה לא מודע לפנאטיות הפרוטסטנטית בארה"ב. אם חשבת שהחרדים הם לא להיט, הבפטיסטים לוקחים אותם בהליכה מבחינת הפסיכיות. אם ממש משעמם שלך, כנס ליוטיוב וחפש westboro baptist church- שעות של הנאה מובטחות (רצינית לגמרי, וממליצה במיוחד על הקאברים שלהם לביטלס ושירי הראפ בהם הוחלפו המילים לאיחולי מוות לבביים לכל מי שאינו נוצרי, בדגש על יהודים והומואים, כמיטב המסורת).
 

Alex Burgess

New member
כן, זה לא קריטי, סתם תיקון שולי.

אני דוקא כן מודע לפנאטיות, אבל זה לא בדיוק התאים למה שראינו בסדרה.

אפרופו WBC, ממליץ על הסרט Red State של קווין סמית'.
 

C l u e

New member
רד סטייט נפלא!

בימים אלה אני מגישה סמינריון בנושא פנאטיות דתית, כך שכל התוכן הזה מאד מוכר לי. אם אתה מתעניין ובא לך המלצות, אשמח לחלוק (אם כי מעבר לרד סטייט והמופעים האינטרנטיים של WBC, הרוב המוחלט של מה שיש לי לחלוק הוא מאמרים אקדמיים מתישים
)

בנוגע לסדרה- שילוב של פנאטיות דתית והפרעה פסיכיאטרית של דוגט דווקא מאד מתאים בהקשרים של הסדרה. בכלל לא מפתיע אותי שאותו עורך דין צץ פתאום משום מקום וייצג אותה בחינם, והצליח למלא את בית המשפט באנשי pro life, כמו גם לקצר לה את העונש משום טיעונים דתיים פנאטיים.
 

Alex Burgess

New member
אני מניח שאת מכירה את הדוקו הבריטי,

The Most Hated Family in America.

חבל שאין עוד סרטים כמו Red State.
 

C l u e

New member
אגב, אח שלה???


אתה סגור על זה? זה לא בן הזוג? כי אם זה אח שלה אז
 

Alex Burgess

New member


קודם כל, גילוי עריות בין הילביליס לא צריך להפתיע יותר מדי.


שנית, מי שהיא היתה איתו במיטה באחד מקטעי הפלאשבק ומי שבא לאסוף אותה הם אנשים שונים. לא זוכר אם נאמר שם שהוא אח שלה, אבל כך זה נראה.
 

C l u e

New member
ראיתי את הסדרה במהלך תקופת מבחנים

עכשיו אני תופסת פה ושם פרקים בהוט ומבינה כמה פספסתי, אני לגמרי הולכת לעשות צפייה שניה רצופה במהלך יום כיפור.

נניח, אתמול תפסתי את פרק 4 בהוט וגיליתי שהבנתי לגמרי לא נכון את סיפור הרקע של מיס קלודט (אחת הדמויות היותר משובחות בסדרה לטעמי). הייתי בטוחה שהיא בכלא על סחר בבני אדם, לגמרי פספסתי את הילדה שחזרה חבולה ולכן מיס קלודט רצחה את מי שעשה לה את זה.
 

Alex Burgess

New member
גם לי ההתנהגות של דוגט בסוף

הרגישה מעט מוגזמת, למרות שבפלאשבק לפשע שלה ראינו עד כמה היא מתחרפנת כשמישהו פוגע בכבודה, אז איכשהו היה לזה בסיס.

האמת היא שזה לא הדבר שהכי הפריע לי בסדרה מבחינת "ארועים מאולצים". ההחלטה של לארי להסתיר מפייפר את העובדה שאלכס הלשינה עליה היתה חסרת היגיון לחלוטין וההסבר של אבא שלו היה מאולץ לגמרי. ברגע שהסוגיה הזאת עלתה, ידעתי שהוא לא יגלה וידעתי שבעקבות כך הן יתקרבו ויהיה אקשן לסבי שייצור דרמה.
 

מנומשת27

New member
אני דווקא מבינה

את ההחלטה של לארי. כן, יש כאן מניפולציה תסריטאית, אבל כזו שאני יכולה לקבל.

במקום למסור לפייפר מידע שיקומם אותה, שיגרום לה לסכסוכים נוספים ועגמת לב נוספת, הוא חוסך ממנה את המידע הזה, מתוך מחשבה שעדיף שתעביר את הזמן בצורה החלקה ביותר שאפשר. אולי זו לא הבחירה שאני או את היינו עושות, אולי הבחירה הזו לא היטיבה עם פייפר או עם מערכת היחסים שלה ושל לארי, אבל אני כן יכולה לראות את לארי פועל כפי שפעל.
 
למעלה