ברטעה-ריחן, טורה-שקד, טייבה-רומנה, עאנין

ברטעה-ריחן, טורה-שקד, טייבה-רומנה, עאנין http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=56001678

http://www.machsomwatch.org/reports/checkpoints/24/09/2015/morning/29438


24/09/2015 בוקר

צופות: נטע גולן ושולה בר (מדווחת)

תיאור מחסום .

היום מתחיל חג הקורבן ולכן רק מעטים הגיעו למחסום בשעות הבוקר המוקדמות.

חג הקורבן – עיד אל אדחא

החג מתייחס לסיפור העקידה המקראי, אשר לפי המסורת המוסלמית ישמעאל ולא יצחק נבחר להיות הקורבן. ישמעאל ראה בחלום העקידה שחלם אביו ציווי אלוהי וביקש ממנו לקיימו. אברהםלקח ת בנו ויחד עלו על הר ערפאת הוא הר הרחמים הסמוך למכה, וכמו בגרסה העברית הקורבן בוןטל ובמקומו הוקרב כבש לאלוהי ישראל. הטקס העיקרי בחג זה הוא החג', העלייה לרגל למכה, שנמשכת שבוע. החג עצמו נמשך ארבעה ימים ובמהלכו חוגגים עם בני משפחה, אוכלים הרבה בשר כבש, קונים לבני המשפחה ובעיקר לילדים בגדים חדשים, תורמים כסף או בשר לעניים, קוראים בבתי קברות פסוקים מהקוראן ועוד.

מחסום ברטעה ריחן

06.00 במגרש החנייה העליון חונות מכוניות עם לוחיות זיהוי שראליות, כנראה ערבים ישראלים יצאו אתמול לביקורי משפחות בגדה והשאירו כאן רכביהם. בניגוד למהומת הבקרים הרגילה במחסום זה הרי שהבוקר שקט וריק. מסלולי המחסום חסומים בחלקם ולפי המאבטחים זאת משום שהמעבר עצמו יתחיל בשעה 10.00. על הבודקה של הש.ג פתק ובו הסברים בערבית על שעות הפתיחה בימי החג היהודיים.

מחסום עאנין (214)

6.25 החיילים הגיעו בזמן אבל מלבדם אין איש במחסום. יש להניח שאילו פתחו את המחסום מאוחר יותר בשעתיים והיו מנחים לחוגגים לעבור לביקורי משפחות לשני הכיוונים, היו מגיעים הרבה אנשים. הגזמנו בדרישה מהכובש להיות מתחשב ונדיב.
מהמאהל הבדואי למרגלות המחסום עולים שניים, בדואי מהמאהל ותושב אום אל פחם שבא במכוניתו לקחת אותו למחסום ברטעה, כדי שיוכל לעבור שם ולבקר את משפחתו הנמצאת בעאנין. במחסום עאנין לא נותנים לעבור בבוקר אל הכפר, זה כיוון אסור בהחלט. בבוקר מותר רק לצאת מהכפר. הבדואי הזה במקום ללכת רבע שעה אל משפחתו יעשה עיקוף גדול מאוד וישלם הרבה כסף כדי להגיע למשפחתו שמעבר לגדר הזאת. בזמן הזה החיילים עומדים במחסום ובטלים מכל עבודה.

מחסום טורה-שקד (300)

6.55 החיילים ואנו מגיעים באותו הזמן. כעבור 10 דקות יוצאת מהמחסום אשה, שעברה את הבידוק ומחכה לרכב שיגמור עם הבדיקות ויחד ימשיכו הלאה. אחרי מספר דקות מגיע גם הרכב. במהלך חצי השעה שעמדנו שם עברו רק אנשים ספורים מהגדה למרחב התפר. ורק אחד בכיוון ההפוך. זה לא שאין אנשים שצריכים לעבור פה. אין אישורים!!!!!

מחסום טייבה רומנה 154()

7.45 לא נראו אנשים ממתינים בצד המזרחי של הגדר, כפי שקורה בדרך כלל. ג'יפ של מג"ב הגיע בדיוק בשמונה בדיוק אבל אין את מי להעביר, המג"בניקים אפילו לא ירדו לפתוח את השערים.
 
למעלה