בריטניה - בחירות בדרך

roniway1

New member
בריטניה - בחירות בדרך

ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר שוקל להקדים שוב את הבחירות שאמורות להיערך בשנה הבאה למאי השנה. הסקרים כרגע מראים כי לו נערכו הבחירות היום ,היתה מפלגתו של בלייר - מפלגת הלייבור זוכה ברוב מוחלט בפרלמנט ,אם כי ברוב קטן יותר מאשר יש לו כרגע. עם זאת ,מדובר רק בהערכות בלבד , וייתכן שבסוף הבחירות ייערכו במועדן המקורי( מאי 2006).
 

Jack Cole

New member
השאלה היא

אם הקדמת הבחירות בלי סיבה מספיק טובה לא תפגע בבלייר ושאלה נוספת היא מה צפוי לבריטניה מבחינה בטחונית במע' הבחירות הזו, לאור מעורבותה בעיראק
 

Molly Whuppie

New member
מה לדעתכם יהיה הנושא המרכזי?

האם הלייבור נשאר נאמן פחות או יותר לעקרונות הסוציאל-דמוקרטיים ופחות לחוץ וביטחון? האם לדעתכם הפעם הבחירות יהיו דומות יותר לארה"ב? מה בכלל תרבות הבחירות הבריטית? יש השתתפות גדולה? מעורבות? והאם נושא "הזרים" יהווה שיקול משמעותי?
 

James Hammerton

New member
בד"כ כן

בשנים האחרונות יש שיעור הצבעה פחות גבוה (60 אחוז ב2001 בערך 70 ב1997). לארה"ב אני לא חושב שזה יהיה דומה, כי בריטניה לא מקוטבת כמו אמריקה בנושאים החברתיים-כלכליים, בעיקר לא בשנים האחרונות... אני מניח שביטחון יתפוס מקום מרכזי בבחירות הקרובות אם זה תלוי בשמרנים, וניו-לייבור תנסה להציג את ההשגים החברתיים והכלכליים יותר משתי הקדנציות...
 

roniway1

New member
זו המפלגה של בלייר

לקראת הבחירות בבריטניה ב -1997 בלייר שינה את מצע מפלגתו , הוא הכניס למצע הלייבור כמה סעיפים שהיו במצע השמרנים ומפלגת הלייבור שווקה לציבור הבריטי בשם "ניו לייבור" ,הכוונה היתה להראות שהלייבור מתחדשת ומאמצת קו חדש ושונה. מתברר שזה עזר לו ,והוא אכן ניצח ברוב גדול ומרשים.
 

danv

New member
כפי הנראה, הבחירות אכן תערכנה השנה

כפי הנראה, הבחירות אכן תערכנה במאי השנה. יו"ר האופוזיציה בבריטניה ומנהיג מפלגת הטורים הוא מייקל הווארד. מפלגת הלייבור מתכננת למקד את קמפיין הבחירות שלה בשאלת רה"מ העתידי - "מי מתאים יותר להוביל את בריטניה? טוני בלייר או מייקל הווארד?", ובמצב הכללי הטוב יחסית. הסלוגן, שככל הנראה, מפלגת הלייבור תעשה בו שימוש - "בריטניה עובדת. אל תתנו לטורים להרוס זאת". הטורים, אני מניח, ימקדו את קמפיין הבחירות שלהם במלחמה בעיראק ובדו"ח של מערכת המודיעין הבריטית, שקבע נחרצות כי "לסדאם חוסיין יש נשק להשמדה המונית".
 

Jack Cole

New member
אני שומר לבלייר

חסד נעורים מהקמפיין הרשאון שלו (או לפחות למארגני הקמפיין) שהשתמשו בשיר קליט ונהדר כמו things can only get better והכניסו קצת קלילות למערכת הבחירות
 

roniway1

New member
בהחלט יהיה מעניין

בוש ובלייר הובילו את המלחמה בעיראק , בוש כבר ניצח ,ואם בלייר ינצח זו תהיה סגירת מעגל. לגבי הקדמת הבחירות ,כרגע בלייבור מובלים בסקרים ,וייתכן שאולי זו הסיבה שהוא שוקל את הקדמת הבחירות , בהחלט ייתכן שאם הבחירות ייערכו במועדן הרגיל (מאי 2006) עלולים להתרחש כל מיני דברים לא צפויים שיביאו לניצחון של השמרנים. ראש הממשלה הבריטי האחרון שהלך לבחירות בזמן היה ג'ון מייג'ור מהשמרנים ,שהובס באותן בחירות (מאי 1997). תאצ'ר למשל הקדימה פעמיים את הבחירות (1983 ,1987) וניצחה ברוב גדול. בהחלט ייתכן שגם היא קראה את הלך הרוח של הציבור ולכן הלכה למהלכים האלו.
 

OMRK1

New member
מה יקרה אם השמרנים ינצחו?

מה מצע הבחירות שלהם?
 
למעלה