ברית מילה, כן או לא???

מדהים, מרתק ומעניין

ראשית, שם הכותב מעיד עליו יותר מאלף עדים. "תורת השקר" כשמו כן הוא.
מדוע ?
1. את המדינה הקימו יהודים מכל גווני הקשת. כדורי האוייב אינם מבחינים בין דם לדם. אני שירתתי בצה"ל כקצין שנים רבות ועד היום עושה מילואים במסירות ואהבה.
2. לי ממש לא מפריע שיש כאן ערלים. כתבתי כבר בעבר שזכותו של כל אחד לעשות כרצונו. יחד עם זאת אין לך זכות לכפות את דעתך בפנאטיות על מי שבחר למול את בנו.
3. כרגע, אתה "האורח" בפורום אותו אני מנהל. כך שמי שיכול לארוז וללכת הוא אתה ולא אני.
4. סימנתי לך באיתות של כבוד להמשיך להיות איתנו בצורה מכובדת. הדרך מכאן החוצה היא בלחיצת כפתור מצידי.
5. נשמח להמשיך לנהל דיון פורה וענייני ואפילו ללמוד מידיעותיך אם יהיו כאלה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כ"כ ברור שהרצל, חוזה המדינה, לא מל את בנו...

ואילו בישראל יושבים פלגים חרדים שמלים את כל בניהם אך הם אינם ציונים (במוצהר) וחלקם אף מסרבים לדבר בעברית.
יהודים רבים ברחבי העולם (וגם בישראל) ממשיכים למול את בניהם "כי ככה עושים", לא מתוך אמונה ולא מתוך ציונות (חלקם לא ביקרו ולא יבקרו בישראל ואין להם שום קשר ממשי לארץ).
כמו כן רוב הנימולים בעולם הם בכלל מוסלמים, לא בדיוק ציונים גדולים...
&nbsp
אז קשר ברור?

&nbsp
יש הבדל מהותי בין סמל שעונדים על הבגד לבין הטלת מום בבשר; יש הבדל מהותי בין אות גבורה שקיבל אדם על תפקודו לבין טקס שנעשה בתינוק חסר ישע שאינו מודע אליו, איש לא שאל אותו או ביקש את רשותו.
&nbsp
מי שבוחר לסמן את עצמו כדתי, חובש כיפה (או כובע מסוג כזה או אחר). זהו "שלט" שמסמן את הקשר שלו לבורא, את האמונה שלו, את השיוך הדתי שלו. הסימן בבשר אינו בחירה של אדם לסמן את עצמו ויתרה מכך, מדובר בסמל נסתר באיבר צנוע שמוסתר מהחברה, והוא איבר פרטי ואישי של האדם שהוא אינו משתף בו אחרים אלא בעת הצורך (רופאים, בת/בן זוגו).
&nbsp
לסיכום, מדובר בסמל שנכפה על תינוקות זכרים ולפיכך לא יכול לסמל בחירה אישית שלהם בברית עם הבורא, באורח חייהם או במידת הציונות שלהם.
 

MotheRonit

New member
נא לדייק: הקומץ הזה הוא יחסי בלבד

אבל בפני עצמו הוא לא מעט בכלל.
ושולי החברה? אתה יודע שזה לא נכון:
יש הרבה אנשים שלא היית מגדירם כ"שולי החברה" אם היית פוגש אותם סתם כך ו(אפילו) לא יודע שהם לא מלו את בנם. אי המילה היא השולית ומקומו של אדם בחברה לא תלוי בברית או בהעדרה.
 
עשיית ברית או לא בימינו ובהסטוריה

איני רוצה להאריך משום שאין טעם. בקצירת האומר אציין
1. קבוצות של אנשיםם אשר למרות השתייכותם לעם היהודי סירבו למול את בניהם, היו, ישנם ויהיו. הדבר כתוב בתנ"ך ואין כל חדש תחת השמש.
2. יתירה מזו, בתקופת היוונים היו יהודים אשר כונו "מושכים בעורלתם" מה שמכונה בימינו "שחזור עורלה".. שוב, היו, ישנם ויהיו.
3. ישנו כלל האומר: "פוק חזי מאי עמא דבר" כלומר: "צא וראה מה דבר העם".. ומה עושה העם היהודי בכל קצוות תבל, מכל העדות, הזרמים והצורות ? עושה ברית, נקודה. יוצאי דופן ? תמיד היו.
לסיכום: אין צורך להבהל. ישנה הבטחה אלוהית: "ואני זאת בריתי אותם אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומי זרע זרעך אמר ה' מעתה ועד עולם". שתי בריתות יש לנו עם ה': ברית התורה וברית המילה.
מי שחושב אחרת, מותר לו..
 
למעלה