ברכותיי על פתיחת הפורום.

s u p e r mind

New member
גם אני צפיתי בו, וממליץ לאחרים

לעשות כן. הסרט מהווה את אחת הראיות התומכות האיתנות למוצא האדם ולשורשי התנהגותו.
 

נשמת

New member
ישנה הנחה

שהמלחמות הן הביטוי ליצר ההרס שקיים לצד יצר הבנייה.
 
נימוק

קודם כל, תודה על העלאת הנושא. לדעתי זהו נושא מרתק. לצערי, אני לא במצב של כתיבת נימוק ארוך (עייפה...) אבל הנה כמה נקודות: * מה עם הרוב המכריע של התרבויות האנושיות? *האם יש חברות של צידים לקטים שלא חוו מעולם מלחמה? מהם התנאים בסביבתם, האם יש להם שכנים קרובים? מה כמות המשאבים? *מה לגבי מקרי הרג בין קבוצתיים שהתרחשו לפני 6500 שנה (שרידי 40 בני אדם במערה בגרמניה), 12 אלף שנה (עצמות של 60 בני אדם בקבר בסודן), ואפילו 250 אלך שנה- הרבה זמן לפני היותו של תרבות כפי שאנו מכירים אותה (מערה בספרד- 30 גולגלות, כנראה שריד לעימות בין קבוצתי)?(מאמר של Thorpe, 2003) כדאי לקרוא את "עקבות מן העבר" של קארל סייגן עליו השלום, "השימפנזה השלישי"- ג'ארד דיימונד, ומאמרים של Wranghamו- Boehm.
 

s u p e r mind

New member
נקודות חדות.

הארפשים של ניו גיני, הבושמנים של דרום אפריקה וההופים של צפון אמריקה - לא מנהלים מלחמות (לפחות לא בצורה המוכרת לנו) עקב תפיסת עולמם הנטורליסטית. חברות אלה רואות עצמן כחלק מן הטבע, ועל כן שואפות להגיע עמו להומואוסטזיס בצורת כבוד לטבע ולזולת. החברות הללו מתקיימות באוכלוסיות קטנות, עם מאגרי מזון וקניין דלים, ושיטה פוליטית בלתי רכוזית. וזה אומר שלדעתי את צודקת
 

morini77

New member
אפשר לומר ש...

החברה האנושית לדעתי מאוד הומאנית ומסתייגת ממלחמה לשם המלחמה וההרג, אבל מלחמה היא בעצם אמצעי ולא המטרה. המלחמה משמשת אמצעי להשגת שטח, שליטה וכוח.
 

s u p e r mind

New member
המטרה מקדשת את האמצעים.

אבל האמצעים מעידים הרבה על אלה שמשתמשים בהם.
 
למעלה