ברכותיי על פתיחת הפורום.

s u p e r mind

New member
ברכותיי על פתיחת הפורום.

ואחרי כל הברכות והאיחולים, אני מציג אתגר צנוע לפורום. רק לצורך חימום: האם החברה האנושית פרו-מלחמתית מטבעה?
 

morini77

New member
לא החברה האנושית,

החברה הגברית...
 

gesus

New member
זה דיון לפורום אחר

אני רק יכול לתרום מהידע שלי ולספר שיש תאורטיקנים שטוענים שמלחמה נועדה להנציח חברה מעמדית.
 

gesus

New member
זה אמנם פורום מדה"ח, אבל...

האוריאנטציה היא לכיוון הפסיכולוגיה. לא זכור לי מי הגה את התיאוריה.
 

morini77

New member
מתמעטות בהחלט.

אבל ההערה הייתה בנימה קומית אז זה לא כזה חשוב.
 
שאלה מעניינת

לדעתי בני אנוש מטבעם הם יצורים שוחרי שלום. בכלל,לאחר מלחמת העולם השניה החברה נהיתה פחות פרו מלחמתית ויותר אנטי מלחמתית.המלחמות נתפסות היום כדבר יחסית פרימיטיבי.
 

s u p e r mind

New member
אם הם שוחרי שלום, מדוע כמעט לכל

אורך ההיסטוריה בני האדם ניהלו מלחמות פנים וחוץ, התנדבו מרצון למלחמה ואף הקריבו חייהם למענה?
 
כי

לפעמים לא היתה ברירה אחרת.לפעמים המלחמה היא דבר הכרחי. ושוב,אני מדגישה את זה שלאחר מלחמת העולם השניה פני החברה השתנו.
 
לצערנו, זה לא ממש נכון

לא חושבת שפני החברה השתנו. מה עם ישראל, ויאטנם, בוסניה,וודאי אינסוף מלחמות שלא שמענו עליהן אפילו בעולם השלישי? כל אלה התרחשו אחרי 1945.
 
תסתכלי על אירופה

ועל ההתנגדות שלה למלמחה בעיראק למשל. אני לא אומרת שלא קיימות מלחמות ושאין אנשים שרוצים מלחמות.אבל לאירופה יש אתוס פציפיסטי עמוק מ1945
 
כן, אבל

השאלה היתה, בעקרון, לגבי "טבע האדם". ולמרות שהאדם לא קיים על פני כדור הארץ הרבה זמן, גם בשביל ההיסטוריה האנושית 60 שנה זוהי לא תקופה כ"כ ארוכה (ונציין שהתמקדת באירופה ולא בכל שאר העולם, בו היו הרבה מלחמות מאז). למרבה הצער,קשה לי להאמין שהטראומה שגרמה מלחמת העולם השנייה תשנה משהו לנצח בהתנהגות האנושית (ואפילו לא האירופאית
)- אני מקווה שאתבדה.
 

s u p e r mind

New member
באילו נסיבות מסתיימות הברירות?

סטטיסטיקת המלחמות אחרי שתי מלחמות העולם - לא השתנה במיוחד. ואפילו בשנים האחרונות אין שיפור כלשהו הנראה לעין. ואין זה מפתיע שגם כיום מתנהלות מלחמות - http://en.wikipedia.org/wiki/Ongoing_wars - ועדיין יתנהלו בעתיד. נכון, הקדמה והרציונליות אכן בולמת ומפקחת במקצת על התפרצותן והתנהלותן של המלחמות; אך נראה שלמלחמה ישנו יסוד עמוק יותר, כזה שמשותף גם לקרובינו הפרימטים. הרי בדיוק כמונו, קבוצת שימפנזים מסוגלת לקטול קבוצה אחרת רק בגלל היותה מתחרה על שטחים או מזון. וכמו בחברה שלנו, גם אצל השימפנזים יש קרבות פנימיים, "פשעים" ומרידות. גיבוי לאסכולה הביולוגית תמצאי בין השאר במאמר הבא: http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/if/4102371.stm אז אולי בכל זאת לא הכל שחור או לבן?
 
../images/Emo127.gif

עשיתי על הנושא עבודה בשנה שעברה, בעקבות הסרט "Why chimps kill ששודר בנשיונל ג'אוגרפיק. תמונות קשות של קבוצת זכרים שימפנזים העושים לינץ' בזכר מקבוצה אחרת- נראה דומה בצורה עוכרת שלווה להתנהגות אנושית.
 
למעלה