ברכות חמות לפורום החדש

ברכות חמות לפורום החדש

רציתי להבהיר משהו בקשר לדיון בפורום הורים, לא הייתה לי שום כוונה לפגוע, ואם עשיתי זאת אתכן הסליחה. אני האחרונה שאגיד משהו רע על אימא שמניקה, אני גם מאלו שחושבות שיש יתרונות בהנקה, הנקתי (לא הרבה אבל די בסיפוק) את אביב, ויש סיכוי רב שאניק שוב אם וכאשר יהיה לו אח/אחות. אני לא אחראית על כל העולם (ובטח לא על אלו שאולי מעירים ופוגעים במניקות), אלא רק על עצמי. אני מכבדת כל אימא שבחרה להניק וכל אחת שבחרה לא לעשות זאת. מה שמטריד אותי היא העובדה שנראה שקשה לכן להבין ולקבל נשים שבוחרות לא להניק. בעינכן יש אמת אחת ואין בילתה, ולכן הגישה שלכן נשמעת "מסיונרית" (סליחה מראש אם המילה פוגעת, זו לא כוונתי ואין לי מילה טובה יותר), או אפילו דתית. שוב, אני לא מנסה להעליב או להתנגח, בשבילי הנקה (כן/לא/כמה/איך) זה חלק מההתלבטויות שבהורות ולא כמו שזה נשמע לפעמים "דת" בפני עצמה. אני באמת מקווה שניפגש כאן מתישהו בעתיד, עד אז לא אפריע לכן, מקווה שלא תראו בפעם הזאת הגזמה או חוצפה (במקרה ראיתי קישור לפורום החדש שלכן), ושתבינו שרק ניסיתי להבהיר את השקפת העולם שלי לענבל לצימס ולכולכן, המון המון הצלחה בפורום ובחיים בכלל. ורד
 

inbale

New member
היי ורד ../images/Emo39.gif

אני שמחה לראות אותך פה. רציתי לשאול מה גרם לך להפסיק להניק את אביב ? מה היתה הסיבה? אולי אם נלמד להקשיב ולהבין מה גורם לאישה זו אחרת להפסיק להניק בשלב מסויים נוכל להיות קצת יותר לעזר כאן בפורום הזה. תודה לך!
 

אביטל +

New member
בקשר למסיונריות כבייכול

זה נראה כמו "מסיונריות" כי הגישה של הרוב אומרת שלא חייבים להניק ושלהנקה אין ייתרון על פני תחליפי חלב. התומכים בהנקה בלעדית לתקפות זמן ארוכה מהמקובל - בואי ונניח שהמקובל הוא חודש-חודשיים ואחרי זה מתחילים עם תחליפים ולאט ולאט מפסיקים להניק, הם בגדר מיעוט. ולכן גישתם והפצת הגישה נחשבת מסיונרית. אם דעתם הייתה דעת הרוב אז סביר להניח שהיחס היה אחר. אבל אז כמובן לא היה צורך בשום הפצה
אני לא תומכת בקיצוניות לאף כיוון בשום נושא, ובטח שאני לא נותנת לעצמי זכות להביע דעה מוחלטת לכאן או לכאן במשהו שלא התנסתי בו. מה שהספקתי לקרוא על נושא ההנקה (וקראתי הרבה) הבנתי שהרבה נשים מפסיקות להניק בגלל חוסר הבנה וחוסר ידע על יתרונות ההנקה וכן חוסר תמיכה (סביבתית ומקצועית). כמובן שלהנקה יש גם חסרונות. אבל אני חושבת שההחלטה (לחיוב או לשלילה) צריכה להיות מודעת ונובעת מידע נכון, ולא מלחץ חברתי או לחצים כלשהם שאינם עניניים. האנשים התומכים בהנקה רוצים ברובם לחלוק את הידע שצברו עם אנשים אחרים. והיות ודיעת הרוב היא שהנקה היא שוות ערך לתחליפי חלב ובד"כ נתקלת בבוז כאשר היא מתבצעת לפרקי זמן ארוכים, אז ישנו יחס של כאילו מסיונריות.
 

דיאנה1

New member
הי ורד, נחמד שקפצת לבקר!

חבל, וגם לא ברור לי מאיפה, קיבלת את הרושם שקשה "לנו" לקבל אמהות לא מניקות, ובכלל, מי זה "לנו"? כל אחת מאיתנו היא שונה למרות שכולנו מניקות, הנקה לא מייד מתייגת אדם כסובלני יותר או פחות (טוב, היא מתייגת אותו כאשה, נגד זה אין מה לעשות כנראה...) עצם ההכללה הזו היא זו שגורמת לכך שיש כאלה שרואים אותנו כ"כת" או "דת", וזה מאד חבל. יש אנשים יותר סובלניים ופחות. ואני לא אתפלא אם אותה אחות במחלקת יולדות שירדה על יולדת אחת שרוצה להניק ואומרת לה שהתינוק רעב וצריך בקבוק היא זו שיורדת על השכנה שלה שלא רוצה להניק ומטיפה לה על ייתרונות ההנקה. מקווה שתשארי קצת בביקור שלך ותגלי שההכללה הזו חסרת כל בסיס. גם אני רואה את ההנקה כאחת הבחירות שצריך לעשות במסגרת ההורות, כמו ההתלבטות אם לחסן, להשאר בבית או לצאת לעבוד, ואז האם לבחור במטפלת או משפחתון או מעון, לתת גרבר או אוכל טרי כשמתחילים מוצקים ועוד המון התלבטויות, בחלקן אין לי דעה מוצקה, באחרות יש לי דעה מוצקה ביותר ועדיין אני מוכנה לקבל שאמהות אחרות בוחרות אחרת, בכל נושא שהוא. כל אחת צריכה לעשות את הבחירה שלה ורק היא יודעת מה הטוב ביותר במסגרת שלה.
 
למעלה