ברכות לירדן ג'רבי האלופה

דיברגנט חדש

Well-known member
ממש לא בהתחלה אלא בסוף, במקום פלייאוף לעשות בית.

מקום ראשון יזכה בזהב, מקום שני בכסף ומקום שלישי בארד
הואיל ובג'ודו יש 2 מדליות ארד, אז גם מקום רביעי יקבל ארד, אבל כולם יידעו שהוא זכה מקום רביעי ולא שלישי.
 

rapgamer4ever

New member
הבנתי אותך. רעיון לא רע

השאלה היא כיצד זה תורם לג'ודוקא השני או השלישי הכי טוב בתחרות שפוגש את ההכי טוב ברבע הגמר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה? בשיט יש הרבה יותר שיוטים למשל, אפשר לפצל את הימים

כך שלא כל הקרבות יהיו ביום אחד, כמובן.
 

rapgamer4ever

New member
קודם כל בשיט אין את עניין המשקלים

כמה קטגוריות משקל יש בג'ודו- בערך 7? זה אומר שתאלצי לעקוב אחר מספר רב של תחרויות במקביל וזה חיסרון.
כמובן שזה אפשרי, אבל יצריך שינוי משמעותי במבנה התחרות ולדעתי ישפיע גם על ענפים אחרים שמתקיימים באותם אולמות. זו גם הצעה, לערוך אפילו 9 קרבות על פני 3 ימים. השאלה האם זה מה שאנחנו באמת רוצים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא נאלצת לעקוב אחרי שום דבר, ג'ודו משעמם אותי נורא


אבל כפי שבמשחקי כדור יש הרבה משחקים לאורך כמה ימים, כפי שבשיוטים יש הרבה שיוטים לאורך כמה ימים במקביל לתחרויות רבות אחרות... אני לא רואה למה זה צריך להיות חסם דווקא בג'ודו, בהנחה שמחפשים שיטה הוגנת יותר, כמובן.
&nbsp
אני לא מבינה בג'ודו ולא באמת אכפת לי באיזו שיטה יתחרו, אבל אני כן מסכימה עם הטענה שהשיטה הנוכחית בעייתית מבחינת מידת ההשפעה של המזל וההגרלה (וגם נראה לי מטופש ומיותר שמחלקים שתי מדליות ארד, אף על פי שזה מאוד עזר לישראל).
 

rapgamer4ever

New member
אפשר לשנות כל ענף מקצה לקצה

יש אולי 20 שיוטים בתחרות. אפשר לעשות 5 שיוטים במקום 20 ולעשות 20 קרבות ג'ודו בתחרות במקום 5... אבל נשאלת השאלה האם זה באמת משפר את הספורט או גורע ממנו.
גם ההשוואה לכדורגל לא במקום כי קרב ג'ודו אורך 5 דקות ומשחק כדורגל אורך 90 דקות. לכן האופי של כל התמודדות היא שונה.
בסופו של דבר צריך למצוא פתרון אחד שישקלל את כל המשתנים שאפשר להעלות על הדעת. אני מעדיף את השיטה הנוכחית שבה לפעמים מישהו נדפק בהגרלה (אבל יש לו הזדמנות לקחת מדליה מבית הניחומים) על פני הצעות אחרות שעלו פה.
אין מנוס מלערוך טורניר נוקאאוט ובטורניר נוקאאוט יש חשיבות להגרלה. זה נכון גם לטורנירי הכדורגל הכי גדולים בעולם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן, ויש לא מעט ענפים ששונו בעשרים השנים האחרונות, למשל

שיטת הניקוד בהחלקה על הקרח ובהתעמלות שונו באופן שיבטיח שיפוט הוגן יותר. דוגמה נוספת, אליפות ארה"ב בהתעמלות מכשירים נערכת במשך יומיים (בהפרש של יום) הן לנשים והן לגברים, והניצחון נקבע עפ"י סכימת הניקוד בשני הימים. כך גם המבחנים האולימפיים שלהם.
&nbsp
למיטב הבנתי בטורנירי כדורגל (ובכלל בטורנירים גדולים יותר) לא עפים על ההפסד הראשון ובהתחלה יש בתים (או שיטה אחרת) ויש גם משחקי גומלין, כך שזה פחות קריטי.
&nbsp
בספורט כמעט תמיד יש אלמנט מסוים של מזל. גם באתלטיקה, למשל, הזוכים בכל מקצה הם אלה שעולים לשלב הבא, אז תלוי מי איתך במקצה. אבל כדי לנטרל זאת יש שיבוץ הוגן למקצים ויש גם מפסידים מהירים שעולים.
&nbsp
הטענה שעלתה ונראית לי מוצדקת לגבי ג'ודו היא שהמזל וההגרלה משחקים כאן תפקיד גדול מדי. אין ספק שלא ניתן לנטרל אותם לחלוטין, אבל הועלו הצעות לנטרל אותם במידת מה, ויותר קרבות לא נראה לי כמו רעיון בלתי סביר.
 

rapgamer4ever

New member
הטענה הייתה כזאת

הג'ודוקא השני הכי טוב עלול לסיים שלישי בגלל ההגרלה. או הג'ודוקא השלישי הכי טוב עלול לסיים בכלל מחוץ לפודיום.
אין פה עיוות נוראי של יחסי הכוחות והתוצאות בסוף התחרות. בכדורגל אמנם יש בתים אבל בסופו של דבר הכל מתנקז לנוקאאוט, ושם הפסד הוא באמת אכזרי כי אין בית ניחומים והקבוצה השנייה הכי טובה יכולה להפסיד ברבע הגמר (למרות שיטת הבתים, הדירוג והכול).

שיטת בתים בג'ודו לא תשנה את מבנה הנוקאאוט הסופי. מה שאפשר לעשות הוא לערוך יותר קרבות בדירוג הפנימי של איזור 2-8, אבל אני לא מעריץ של הרעיון שמי שהגיעה לגמר והפסידה פתאום תצטרך להיאבק גם על מדליית הכסף שלה.

משפט לסיכום כי הנושא מוצה: אם הייתה עולה כאן הצעה שתוסיף קרב או שניים לטורניר ותיצור הכרעה ברורה והוגנת יותר מזו הקיימת- יש על מה לדבר. אני לא התרשמתי שזה המקרה. ההצעה הקונקרטית עסקה בניקוד שאינו הוגן אינהרנטית, ועל סמך אותו ניקוד המחשב יחליט שמישהי שעשתה מאזן 5-1 תדורג מעל אחרת שעשתה 5-1 כי הניצחונות שלה "שווים" יותר. לא מת על הרעיון.
 

aaa123

Member
במצב הקיים הג'ודוקא מספר 2 יכול לא לזכות במדליה

אם נניח שהזוכה בזהב הוא מישהו שלא הצליח בתחרויות שלפני האולימפיאדה ,ולכן לא היה מדורג כך שהדיח את המדורג 2 עוד לפני רבע הגמר.
&nbsp
זה אולי לא קורה לעתים קרובות אבל יכול לקרות,ואם הולכים בכיוון של להוסיף קרבות אז אפשר במקום בית הניחומים אחרי ההכרעה של מי זוכה בזהב לעשות תחרות על מדלית הכסף רק בין אלו שהפסידו רק לזוכה בזהב,ואחרי ההכרעה של מי זוכה בכסף לעשות תחרות בין אלו שהפסידו רק לזוכה בכסף על הארד.
&nbsp
אם הזוכה בזהב ניצח 5 יריבים כולל הגמר(נניח קודם את 1 אחר כך את 2 אחר כך את 3 אחר כך את 4 ואחר כך את 5
אז 5 היריבים שניצח יכולים להתחרות ביניהם על מדלית הכסף.
&nbsp
למשל בשיטה 1 מול 2,המנצח מול 3,המנצח מול 4 והמנצח מול 5(זה נותן ל5 לנוח יותר אבל מגיע לו כי קודם עבד קשה כדי להגיע לקרב על הזהב).
&nbsp
אחר כך היריבים שהפסידו רק לזוכה במדלית הכסף יכולים להתחרות ביניהם על מדלית הארד כששוב מתחילים עם אלו שהתמודדו בפחות קרבות.
 

rapgamer4ever

New member
זה גם לא פרקטי כי אתה יודע מי זוכה בזהב רק בסוף התחרות

אז אתה תערוך עשרות קרבות "על פארש" שיזרקו לפח ברגע שהמנצח המקורי של אותה חבורה מפסיד בתחרות? זה נראה לי קצת מצחיק, שיש לך 4 או 5 מדליסטים פוטנציאליים שמחכים לתוצאה בקרב שלא קשור אליהם בכלל כדי לדעת האם הם זוכים בכסף או בארד או בכלל לא.
ושוב אגיד שאני לא מעריץ של הרעיון לשלול את מדליית הכסף ממי שהפסיד בגמר. הגמר זה שיא התחרות מבחינתו ואתה לא צריך לדרוש ממנו לפי דעתי לגייס כוחות נוספים ועכשיו להיאבק פעם נוספת על מדליית הכסף שאמורה להיות כבר אצלו בכיס.
גם בגראנד סלאם בטניס יכול להיות שהשחקן שמדורג 100 שפוגש את המדורג ראשון הוא בעצם הטניסאי השני הכי טוב, בכל טורניר נוקאאוט זה ככה. אבל לג'ודו יש יתרון על טורנירי הנוקאאוט האחרים בדמות בית הניחומים, שברוב המוחלט של המקרים נותן צ'אנס לג'ודוקא הכי טוב מבין המפסידים שלא לצאת בידיים ריקות.
&nbsp
אי אפשר ללכת מהזוכה בזהב אחורה. הקרב על הזהב צריך להיות הקרב האחרון בתחרות כי זה רגע השיא.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אגב, בטאקוונדו מחכים לגמר, כדלקמן:

16 הספורטאים בכל משקל יתחרו בשיטת נוק אאוט, כאשר שני הפיינליסטים ייאבקו בגמר על הזהב. כל המתחרים אשר יפסידו בדרך לשני הפיינליסטים יעברו להתחרות בבית הניחומים על הזכות להיאבק עם שני המפסידים בחצאי הגמר על אחת משתי מדליות הארד שיחולקו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ואולי עוד מדליה בדרך כאשר לינדה בולדר העפילה לרבע גמר בג'ודו

הג'ודוקא הישראלית (עד 70 ק"ג) גברה על סאונגיאון קים הדרום קוריאנית והעפילה אל שמונה האחרונות באולימפיאדה. קודם לכן גברה על יולנדה בוקאסה ממשלחת הפליטים. יריבתה הבאה: סאלי קונווי הבריטית שהפתיעה את ז'בריס אמאן הצרפתייה
 
למעלה