ברכות לשרון על פתיחת הפורום

ברכות לשרון על פתיחת הפורום ../images/Emo140.gif

בהצלחה בניהול הפורום ולכל המשתתפים כאן בשל מצב הילדים - החלמה מהירה ומציאת פתרונות בהקדם האפשרי. אני אמא לדקל שנכון להיום סובלת מבעיית עיכול מוצרי חלב פרה. הרופאה הגדירה את זה כחוסר בחיידק שמפרק את החלבון שבחלב. לאחרונה גיליתי שחלב עיזים מפוסטר שאני קונה בסופר לא משפיע לרעה והיא מקבלת אותו בצורה טובה. התחלנו לנסות כל מיני מוצרים מחלב עיזים והרופאה הציעה גם מוצרי ביו למיניהם. כל עוד דקל לא אוכלת/שותה מוצרי חלב פרה הכל בסדר אצלה. ברגע שהיא נוגעת בכמות הכי קטנה של מוצרי חלב היא מיד מתחילה לשלשל, לקבל פריחה, נזלת, עיניים אדומות עם הפרשות וכיו"ב תופעות אלרגיות. לשמחתי הרבה היא לא מתנפחת ולא נחנקת, כפי שקורה לאחרים שאני מכירה שהגוף שלהם לא מפרק את החלבון. רופאים והורים לילדים במצב דומה אמרו לי שבסביבות גיל 6 הילדים מתגברים על הבעיה. אני מחכה ומקווה שגם דקל תיפטר מהבעיה הזאת.
 

שרון123

New member
תודה אמא../images/Emo140.gif

אני מקווה שהבעיה באמת תחלוף עם השנים. אצל הבנות הגדולות לא ניתקלתם בבעיה? איך גיליתם את הבעיה? מה עשיתם כשהיא הייתה תינוקת? בטח היה צריך אומץ כדי לנסות לתת לה חלב עיזים.
 
אצל שחף ועדן התאומות וגם אלמוג

לא היתה הבעיה הזאת. לעומת זאת, לגדולה של בעלי שהיום היא בת 16 כן היתה את הבעיה. אצלה היתה בעיה של לחה שהיתה מפריעה לה לישון בכל פעם שאכלה או שתתה מוצרי חלב. אצלה אמא שלה לקחה אותו להומאופט ולטיפולים טבעיים. בסביבות גיל 10 התחילה שוב לאכול מוצרי חלב, בעיקר יוגורטים. בהתחלה מנה קטנה פעם בשבוע. כשראו שהרגישות חלפה פחות הוגבלה במוצרי חלב. אצל דקל זה התחיל ככה: עד גיל 4 חודשים בערך הנקתי אותה. התחלתי עם מטרנה כתחליף חלב אם כמו שנתתי לכל השלוש לפניה. מדי פעם דקל היתה חולה עם דלקות אוזניים, נזלת, דלקות עיניים ולעיתים קרובות היו לה פריחות באזור החיתול, ברגליים, בפנים. מדי פעם היתה משלשלת. בגיל 9 חודשים הרופאה העלתה השערה שמדובר ברגישות לחלב ולהפסיק לחלוטין כל מוצרי החלב. התחלתי לתת לה מטרנה צמחית וכשראיתי שהצמחי לא עושה לה רע והיא מקבלת יפה המשכתי. אחרי גיל שנה הוספתי גם משקה סויה. אצל הגדולות עברתי פשוט לחלב במקום המטרנה. אצל דקל לא יכולתי ובגלל זה המשקה סויה. מעדנים היא לא כל כך אוהבת לאכול ממילא וגם גרברים לא ממש אוכלת. בסביבות גיל שנה סבלה מדלקת בחניכיים ואז הרופאה הציעה בתור תרופה לתת שלושה ימים רק חלב עיזים, בלי שום דבר נוסף בנוסף למשחה ששמתי לה על החניכיים. עברנו דירה והתחלפה גם הרופאה אבל סיפרתי לה את כל ההסיטוריה של דקל. לאחרונה חשבתי שאולי גם הסויה לא כל כך טובה מאחר ויש ילדים שרגישים לסויה. הרופאה הציעה לנסות לתת לה מוצרי ביו כמו יוגורטים ואקטימל וגם חלב עיזים ומוצרי חלב עיזים. ואכן בינתיים עם החלב עיזים הולך לנו יופי. הורדתי כמעט לגמרי בכמויות של הסויה ובקרוב אני מקווה לא לתת לה יותר. גם עם המטרנה צמחית אני רוצה לסיים. היא כבר מתקרבת לגיל שלוש. לא נראה לי שכדאי להמשיך עם מטרנה בגילה. אני אשמח לשמוע מאנשים שהתנסו בעצמם או עם הילדים בבעיה דומה לגבי תחליפים נוספים.
 
למעלה