ברכות על הפורום החדש שהוא ללא ספק

ברכות על הפורום החדש שהוא ללא ספק

במקום הנכון ובזמן הנכון... ולשאלתי: אני כמעט חודשיים אמא לחייל! הבן שלי נמצא עכשו בקורס. רציתי לשאול אם בתקופת לימודיו הוא היה זכאי לתוספת זמן במבחנים האם גם בצבא הוא זכאי לכך? מה עליו לעשות כדי שיזכה מיידית בתוספת הזמן הזו. כי הוא עכשו בעיצומו של הקורס. תודה שבת שלום וחג שמח
 

אלינב

New member
אם לבן יש איבחון מאושר לתוספת זמן

אז הוא זכאי לכך גם בצבא. לא מכיר את התהליך למי שכבר חוייל אבל היה צריך למסור את האיבחון בזמנו בלשכת הגיוס והם היו קובעים לו תוספות זמן וכולי. יש אפילו בבקו"ם יחידה שזה התפקיד שלה. מה שמציע כעת זה שהוא יפנה למפקד או רכז הקורס ויעלה את הבעיה יחד עם העתק האיבחון ושם כבר ידריכו אותו לקבלת ההקלות המגיעות לו. אין לו מה לחשוש משום סטיגמה. הצבא מתייחס בכבוד ובהערכה לבעלי איבחונים והדבר לא פוגע במאום בקידומו הצבאי לפי הכישורים שלו.
 
הבן שלי הראה את האבחונים

בלשכת גיוס והוא קיבל תוספת זמן הוא משרת במודיעין ואפילו באבחונים למודיעין הוא קיבל תוספת זמן, הבעיה היא שעכשו הוא נמצא בקורס ומשום מה בתיק הרפואי שלו לא מופיע הענין של תוספת זמן. האם יש סיכוי שמפקדיו יסכימו לקרוא את האבחון ועל סמך האבחון לתת לו תוספת זמן. בלי קשר לאבחון חלק מהמסמכים הרפואיים משום מה נעלמו מהתיק הרפואי.
 

אלינב

New member
ההקלות צריכות להופיע במחשב

בצבא כמו בצבא צריך תמיד להזכיר למפקדים מה ההקלות שקבעו לך בעת הגיוס או על ידי רופא צבאי. כך שפשוט הוא צריך להזכיר להם את ההקלות . כמו כן רצוי לבקש מלשכת הגיוס דרך הטלפון או אפילו דרך האינטרנט לקבל בכתב את ההקלות שניתנו וכך להציג העתק מהם לפני הנוגעים בדבר. במודיעין אפשר להיעזר גם בשלישה שמטפלת בדברים מהסוג הזה אבל זה נעשה בד"כ דרך המפקדים בקורס. לגבי מסמכים רפואיים - על חשש.הם מתויקים במקום אחר ולא נעלמו. בדרך כלל הכל מופיע במחשב ומי שצריך לדעת יכול לבדוק את מה שצריך במחשב.
 
../images/Emo8.gifיש לי חדשות בשבילך

שום מה המסמכים הרפואיים של בני נעלמו מהתיק הרפואי. וכל אחד מטיל את האשמה על הגורם האחר... "אולי זה בבקו"ם..., אולי זה עבר למודיעין..." ולספר לך איך נפתרה חלק מהבעיה? בני נשלח לרופא מומחה הביא לו שוב מסמכים (השארנו בבית עותק של המסמכים הרפואיים מחשש שהכל ילך לאיבוד...) והרופא רשם בתיק הרפואי : "על פי דברי החייל הוא סובל מ..." ואני אמורה להיות שקטה ורגועה כי בני בידיים טובות...
 

אלינב

New member
החשוב הוא שבנך יזכה בהקלות המגיעות

לו. הצבא כמערכת גדולה לא חף מטעויות . לכן את ובנך צריכים להעיר להם על הטעויות ולבקש לתקן אותם. הדרך הישירה היא דרך מפקדו של בנך שצריך להעביר הלאה את בקשותיו ולתקן טעויות מעין אלו במקרה זה נראה שזה מפקד הקורס. חוץ מזה חיילים עם לקויות למידה לא מהוים בעיה לצבא ורק במקרים נדירים יורד על זה פרופיל וגם הם מוגדרים ע"י רופאים בתהליך הגיוס בהגדרות לא תמיד מתאימות וכבר שמעתי על חיילים שהביאו איבחונים והוגדרו סתם כדיסלקטים או שסובלים מהפרעות נוירולוגיות וכולי לפי מיטב הבנתם של הבודקים. צריך לזכור שהרופאים שקובעים פרופילים לא בקיאים בכל המחלות חלקם עולים חדשים שאפילו לא שולטים טוב בעברית והם רושמים מה שנראה להם מבלי שמישהו יבדוק אותם. לשם כך מגישים ערעור ואז אולי הענין נבדק ע"י רופאים יותר מיומנים.
 

s h i r k u s h

New member
לדבר עם ק. ת"ש/מ. ת"ש

שיביא איתו את האישורים על התוספת זמן ואולי זה יעזור.
 
הבן שלי פנה היום למפקדים שלו

והם גילו אנושיות. אמרו לו שאין שום בעיה, הם לא רוצים לראות את האבחון, לפםני המבחן פשוט להזכיר להם והם יתנו לו תוספת זמן.
 

s h i r k u s h

New member
../images/Emo45.gif

ובכל זאת- תדגישי בפניו שלא יוותר להם, כי יש למפקדים נטייה לשכוח דברים כאלה, מניסיון של חיילות שהיו איתי בטירונות.
 
למעלה