ברכות על הפתיחה. שני הסנט שלי בינתיים:

Saladin

New member
ברכות על הפתיחה. שני הסנט שלי בינתיים:

במשך שנים חשבתי שאני סובל מ"דיכאון" ושמשהו לא בסדר איתי. לקח לי זמן להבין שדיכאון זו לא מחלה, זה מצב שלדעתי רוב האנשים אם לא כולם יכולים למצוא את עצמם בתוכו אם משנים פרמטר או שניים בחיים שלהם. הוא מוגדר כמחלה רק משום שיש מי שמרוויחים מכך שהוא מוגדר כמחלה.
אדם צריך לעשות פעולות, להיות אקטיבי כדי לא להיות בדיכאון.דיכאון בעיניי הוא מצב פיזי, לא נפשי, שאפשר לשלוט בו באמצעות הפעלת החומרים הכימיים בגוף ובמוח שלך. יש כאלה שפונים לגלולות ולטיפולים שלא חסר מי שיציע להם אותם. אני מעולם לא פניתי לאפיק כזה. חבל שרק בגיל יחסית מאוחר הבנתי שעשיית ספורט באופן יום-יומי פשוט עושה אותי שמח ובעל יכולת להתמודד עם החיים בצורה טובה יותר, להיות בעל מסוגלות באופן כללי. יום שבו אני לא שוחה או רץ, רוב הסיכויים שיהיה יום גרוע ולא איכותי.

בהצלחה בקיום הפורום החשוב הזה, אמשיך להתעניין בו ואולי גם להגיב
 

Lady Stark

New member
היי

אז קודם כל, ברוך הבא.
אני רוצה לומר דבר ראשון שמאוד אשמח שיהיה פה דיון פתוח. אבל חשוב לי להבהיר משהו מהותי. אמירה בסגנון "מוגדר כמחלה רק משום שיש מי שמרוויחים מכך שהוא מוגדר כמחלה" מאוד בעייתית לפורום תמיכה בנושא דיכאון. זאת משום שמשתמע ממנה, לי לפחות, שאתה מכיר סוג אחד של תחושה נפשית קשה, והיא הסוג שאתה חווה.
שזה בסדר גמור. אבל אנשים רבים עוברים דיכאון מסוגים שונים (הפרעת אישיות גבולית, מג'ורי במצב קשה, אחרי לידה, פסיכוטי) שלחלוטין אינו מאפשר שום פעולה אקטיבית כמו זו שאתה מתאר.
ובתור מישהי שסובלת בעצמי מזה בצורה כרונית, אני יכולה לומר לך שזה מצב שאי אפשר לברוח ממנו. כי גם כשהתחושה הנפשית קלה יותר, הדיכאון מתבטא בגוף בצורה זו או אחרת.
מה גם שלשלול את חומרתו של המצב או להפחית מהסבל או מחוסר האונים שבו, זה משהו שחשוב לי להימנע ממנו בפורום הזה, על מנת שיוכל להיות סביבה מרפאת ולא מזיקה.
זהו...
אחרי שאמרתי כל זאת, אני ממש שמחה בשבילך על שמצאת דרך בריאה לכל הדעות כדי להרגיש טוב יותר. הלוואי וכולנו נמצא את הדרך הספציפית שעוזרת לנו ככה.

תודה מראש על תשומת הלב :)
 

Saladin

New member
קיבלתי


אם כי אעיר שהמילה "דיכאון" מרכזת תחתיה מגוון גדול של תופעות שלא יהיה נכון (מבחינה תיאורטית, לא מבחינת הפורום הזה) לשים את כולן תחת אותה קורת גג. הנקודה שלי היתה שיש תעשיה ופרקטיקות שמנצלות את הטשטוש בין התופעות הקלות יותר לתופעות יותר קשות. אבל התגובה שלך היא בהחלט מוצדקת ולהבא אקח בחשבון שיש כאן אנשים אחרים מלבדי
 

Lady Stark

New member
היי שוב

אני מסכימה עם זה שיש תופעה של "אבחון-יתר" בחברה שלנו. מקווה שניגע בה בדיון אחר בהמשך.
ובמצב אידיאלי יהיה בתפוז פורום יותר ספציפי לכל סוג של בעיה. אבל היי, עד לפני יומיים לא היה פורום דיכאון, אז אנחנו בדרך הנכונה
 
למעלה