בשורה משמחת לחולי סוכרת:

שרון א77

New member
בשורה משמחת לחולי סוכרת:

בשורה משמחת לחולי הסוכרת: מסתבר ממחקר חדש שנערך בפקולטה לחקלאות ברחובות, כי אכילת ארטישוק מורידה את רמות -הסוכר בדם באופן משמעותי. תוצאות המחקר, שנערך על ידי פרופ' זכריה מדר בהשתתפות משרד החקלאות ומועצת הצמחים, גילו גם כי בנוסף להורדת רמות הסוכר בדם, הארטישוק מעכב את חמצון ה-LDL בדם , הידוע כ"כולסטרול הרע", ובכך מונע התפתחות מחלות לב. במסגרת המחקר ,תחילה בדק פרופ' מדר את השפעת צריכת הארטישוק על חולדות, ולאחר שהן הראו סימנים דרמטיים של ירידה ברמות הסוכר בדם וברמות הכולסטרול הרע, בדק פרופ' מדר - את השפעתו גם על בני אדם. גם כאן הוכיחו התוצאות כי אנשים שסבלו מרמות סוכר גבוהות בדם הורידו אותן באופן משמעותי לאחר אכילת הארטישוק במשך שלושה שבועות.
 

mrkorr

New member
מחקרים וירקות

המשותף לשניהם - הם לא פיצה. אפשר להחליף את המילה ארטישוק בפוסט במילים: חסה/מלפפון/תרד/קרטון/שיש/מכונת כביסה/כדורסל/פרווה של סנאי ועוד. אם לאדם סוכרתי יש רמות סוכר גבוהות בדם כניראה שאותו אדם אוכל בצורה לא מאוזנת. לצורך הדיון נניח שהוא אוכל חצי מגש פיצה + כוס קולה רגילה בכל ארוחה במשך היום. אם בזמן המחקר אותו אדם עובר לאכול סלט ירקות + כף טחינה + כף חומוס + כוס מים + ארטישוק בכל ארוחה במשך היום אז אפשר לומר הרבה דברים על תזונה נכונה... אבל לומר שהארטישוק אחראי על הורדת רמות הסוכר בדם... נו שויין.
 

galmintz

New member
בדיוק!

 

שרון א77

New member
mrkorr - עד לאן הפלגת במחשבותיך הפעם ?

מהו בדיוק הקטע הדמיוני שהקלדת,על חולי -סוכרת שחוגגים על חצי פיצה וקולה, או שזה הוקלד בכיוון הומוריסטי ? בוודאי שמדובר בתזונה נכונה,הדברים שהוקלדו אמורים להיות מכוונים לאנשים רציניים אשר אוכלים ארוחות מסודרות עם תפריט לסוכרת שהותאם להם אישית לפי מצבם. ואכן התברר שכאשר הוסיפו לתפריט שלהם באופן מסודר ארטישוק ולסלט הוסיפו חסה, לאחר תקופה של התמדה ערכו בדיקות- הדם וגילו שינוי לטובה בכולסטרול הגבוה שירד, וגם שינוי לטובה בירידה ברמת- הסוכר. כך שהתקבלו על כך תוצאות טובות בבדיקות שנערכו על אותם האנשים שהשתתפו בפקולטה ברחובות,והוכחו שכאשר התמידו בתפריט זה עבד יפה. אגב, לפני שלש שנים, אמרה לי הדייאטנית, כי עליי להוסיף לתפריט בארוחת הבוקר 3 כפות של שיבולת -שועל כי היה לי כולסטרול גבוה,ואכן כך עשיתי במשך 3 שנים בהתמדה, ובמשך הזמן, בבדיקות דם שערכתי התברר שירד לי הכולסטרול הגבוה ללא תרופות,עד שהגיע לרמה התקינה, ואני ממשיכה ומתמידה בזה,תוך שמירה על תפריט מסודר ודל -בפחמימות. ולחשוב שאם הייתי שואלת לפני 3 שנים,האם זה נשמע הגיוני שהוספת כמות של 3 כפות שיבולת -שועל מדי יום בתפריט באופן קבוע, תביא עם הזמן להורדת הכולסטרול הגבוה, בוודאי כולם היו פוסלים אפשרות זאת על הסף, ולא מאמין שזה אפשרי, ואני שהלכתי עם התפריט הזה לאורך 3 השנים רואה היום תוצאות טובות.ולשמחתי זה אכן עובד. לכן המסקנה היא ,כי אין לפסול דבר על הסף - בטרם מתנסים בו.
 

אבו זקן

New member
"חדשות"

את המחקר עצמו לא מצאתי, אבל את המקור למה שאת הבאת הנה דווקא כן, הלא הוא העיתון האמין "מקור ראשון" (וכן מקומות נוספים שהעתיקו משם): "בשורה משמחת לחולי הסוכרת: אכילת ארטישוק מורידה את רמות הסוכר בדם באופן משמעותי. כך מסתבר ממחקר חדש שנערך בפקולטה לחקלאות ברחובות. תוצאות המחקר, שנערך על ידי פרופ' זכריה מדר בהשתתפות משרד החקלאות ומועצת הצמחים, גילו גם כי בנוסף להורדת רמות הסוכר בדם, הארטישוק מעכב את חמצון ה-LDL בדם , הידוע כ"כולסטרול הרע", ובכך מונע התפתחות..." תאריך הידיעה עם ה"חדשות" החמות האלה: 25/5/2006 כלומר עוד שבוע היא תחגוג יום הולדת 14. למרבה הפליאה לא שמעתי שפרופ' מזר קיבל פרס נובל עבור התגלית. אנטישמים, השבדים האלה.
 
למעלה