בשעה טובה ומוצלחת - פורסם הלו"ז מתחנות אחיהוד וכרמיאל!

מצב
הנושא נעול.
בשעה טובה ומוצלחת - פורסם הלו"ז מתחנות אחיהוד וכרמיאל!

בשעה טובה ומוצלחת - פורסם הלו"ז מתחנות אחיהוד וכרמיאל!
ב20.09 תופעל מכרמיאל רכבת אחת לשעה החל מ06:13 עד 15:13.
זמן הנסיעה למרכזית המפרץ - 31 דקות בלבד ולקרית מוצקין - 20 דקות בלבד!
בכיוון ההפוך: תופעל רכבת מחוף הכרמל אחת לשעה החל מ06:57 ועד 15:57.
כאן משום מה זמני הנסיעה ארוכים יותר ויעמדו על 24 דקות ממוצקין לכרמיאל ועל 36 דקות מלב המפרץ לכרמיאל - אך אלו עדיין זמנים קצרים משמעותית מאשר האוטובוס (בהתייחס לקו המהיר 262).

במוצ"ש תפעלנה 3 רכבות לכיוון בשלב זה.

בימי חול עושה רושם שתגיע לכרמיאל רכבת כל XX:54 דבר שמעולה לסטודנטים בבראודה, שכן השיעורים מתחילים בכל XX:30 ועתיד לקחת עוד כרבע שעה נסיעה באוטובוס מתחנת הרכבת למכללה. (בשעות העומס גם בכל XX:30 תגיע רכבת לכרמיאל)
 

Bus Nerd

Active member
שעה ו־37 דקות ישירה לת"א מרכז, לא רע

בשעה טובה ומוצלחת - פורסם הלו"ז מתחנות אחיהוד וכרמיאל!
ב20.09 תופעל מכרמיאל רכבת אחת לשעה החל מ06:13 עד 15:13.
זמן הנסיעה למרכזית המפרץ - 31 דקות בלבד ולקרית מוצקין - 20 דקות בלבד!
בכיוון ההפוך: תופעל רכבת מחוף הכרמל אחת לשעה החל מ06:57 ועד 15:57.
כאן משום מה זמני הנסיעה ארוכים יותר ויעמדו על 24 דקות ממוצקין לכרמיאל ועל 36 דקות מלב המפרץ לכרמיאל - אך אלו עדיין זמנים קצרים משמעותית מאשר האוטובוס (בהתייחס לקו המהיר 262).

במוצ"ש תפעלנה 3 רכבות לכיוון בשלב זה.

בימי חול עושה רושם שתגיע לכרמיאל רכבת כל XX:54 דבר שמעולה לסטודנטים בבראודה, שכן השיעורים מתחילים בכל XX:30 ועתיד לקחת עוד כרבע שעה נסיעה באוטובוס מתחנת הרכבת למכללה. (בשעות העומס גם בכל XX:30 תגיע רכבת לכרמיאל)
שעה ו־37 דקות ישירה לת"א מרכז, לא רע
מהיר משמעותית מאוטובסים, ובשעות הפקקים מהיר אפילו יותר מרכב פרטי.
 

Bus Nerd

Active member
אגב, יש כבר מידע על מחירי הכרטיסים?

שעה ו־37 דקות ישירה לת"א מרכז, לא רע
מהיר משמעותית מאוטובסים, ובשעות הפקקים מהיר אפילו יותר מרכב פרטי.
אגב, יש כבר מידע על מחירי הכרטיסים?
 

gsi13579

New member
אין רכבות ישירות לתל אביב ביום הראשון ושמתי לב שגם בימי שישי

בשעה טובה ומוצלחת - פורסם הלו"ז מתחנות אחיהוד וכרמיאל!
ב20.09 תופעל מכרמיאל רכבת אחת לשעה החל מ06:13 עד 15:13.
זמן הנסיעה למרכזית המפרץ - 31 דקות בלבד ולקרית מוצקין - 20 דקות בלבד!
בכיוון ההפוך: תופעל רכבת מחוף הכרמל אחת לשעה החל מ06:57 ועד 15:57.
כאן משום מה זמני הנסיעה ארוכים יותר ויעמדו על 24 דקות ממוצקין לכרמיאל ועל 36 דקות מלב המפרץ לכרמיאל - אך אלו עדיין זמנים קצרים משמעותית מאשר האוטובוס (בהתייחס לקו המהיר 262).

במוצ"ש תפעלנה 3 רכבות לכיוון בשלב זה.

בימי חול עושה רושם שתגיע לכרמיאל רכבת כל XX:54 דבר שמעולה לסטודנטים בבראודה, שכן השיעורים מתחילים בכל XX:30 ועתיד לקחת עוד כרבע שעה נסיעה באוטובוס מתחנת הרכבת למכללה. (בשעות העומס גם בכל XX:30 תגיע רכבת לכרמיאל)
אין רכבות ישירות לתל אביב ביום הראשון ושמתי לב שגם בימי שישי
ומוצ"ש גם, אין ישירות... רק בימי חו"ל 4 פעמים בודדות ביום
למה כל כך קצת?
 
כי הקו שעליו מבוססת ההארכה לכרמיאל פועל כך

אין רכבות ישירות לתל אביב ביום הראשון ושמתי לב שגם בימי שישי
ומוצ"ש גם, אין ישירות... רק בימי חו"ל 4 פעמים בודדות ביום
למה כל כך קצת?
כי הקו שעליו מבוססת ההארכה לכרמיאל פועל כך
לא הוסיפו רכבות חדשות, אלא התבססו על שינויי קווים קיימים.
 

gsi13579

New member
אוקיי, אבל בקו הפרברי אני רואה שהקו לעכו לא הוחלף

כי הקו שעליו מבוססת ההארכה לכרמיאל פועל כך
לא הוסיפו רכבות חדשות, אלא התבססו על שינויי קווים קיימים.
אוקיי, אבל בקו הפרברי אני רואה שהקו לעכו לא הוחלף
במפה החדשה מראים את הקו האפור הנוכחי ואת הקו האדום-כהה החדש מחוף הכרמל לכרמיאל
משונה...
 
רוב הרכבות בקו הפרברי לעכו עוברות לכרמיאל

אוקיי, אבל בקו הפרברי אני רואה שהקו לעכו לא הוחלף
במפה החדשה מראים את הקו האפור הנוכחי ואת הקו האדום-כהה החדש מחוף הכרמל לכרמיאל
משונה...
רוב הרכבות בקו הפרברי לעכו עוברות לכרמיאל
נשארות בעכו מעט רכבות בשעות השיא.
 

aryeri

Member
אבל בקו לעכו עדיין יש יותר רכבות בשעות השיא ממה שאמרת

רוב הרכבות בקו הפרברי לעכו עוברות לכרמיאל
נשארות בעכו מעט רכבות בשעות השיא.
אבל בקו לעכו עדיין יש יותר רכבות בשעות השיא ממה שאמרת
ולכן הסימון של הקו הזה במפה נשאר.
 

Bus Nerd

Active member
אוי ואבוי, המפה החדשה נוראית

אוקיי, אבל בקו הפרברי אני רואה שהקו לעכו לא הוחלף
במפה החדשה מראים את הקו האפור הנוכחי ואת הקו האדום-כהה החדש מחוף הכרמל לכרמיאל
משונה...
אוי ואבוי, המפה החדשה נוראית
האדם שהעלה אותה לאתר לא יודע שצריך לשמור מפות כאלו ב־PNG ולא בJPEG, היא מלאה ברעש (JPEG artifact) שנוצר מדחיסת JPEG. מאוד מקשה על הקריאה.
 

Ccyclist

Well-known member
הדבר הכי נורא במפה זה קו ב"ש דרך חולון.

אוי ואבוי, המפה החדשה נוראית
האדם שהעלה אותה לאתר לא יודע שצריך לשמור מפות כאלו ב־PNG ולא בJPEG, היא מלאה ברעש (JPEG artifact) שנוצר מדחיסת JPEG. מאוד מקשה על הקריאה.
הדבר הכי נורא במפה זה קו ב"ש דרך חולון.
היה עדיף ליישר אותו ולשנות את קווי אשקלון והראשונים כדי שיתאימו אליו.
 

aryeri

Member
ביום חול יש 8 רכבות ביום. 4 בבוקר ו-4 אחה"צ

אין רכבות ישירות לתל אביב ביום הראשון ושמתי לב שגם בימי שישי
ומוצ"ש גם, אין ישירות... רק בימי חו"ל 4 פעמים בודדות ביום
למה כל כך קצת?
ביום חול יש 8 רכבות ביום. 4 בבוקר ו-4 אחה"צ
 
אגב, עוד עדכון: האתר באנגלית סוף סוף עבר לעיצוב החדש.

בשעה טובה ומוצלחת - פורסם הלו"ז מתחנות אחיהוד וכרמיאל!
ב20.09 תופעל מכרמיאל רכבת אחת לשעה החל מ06:13 עד 15:13.
זמן הנסיעה למרכזית המפרץ - 31 דקות בלבד ולקרית מוצקין - 20 דקות בלבד!
בכיוון ההפוך: תופעל רכבת מחוף הכרמל אחת לשעה החל מ06:57 ועד 15:57.
כאן משום מה זמני הנסיעה ארוכים יותר ויעמדו על 24 דקות ממוצקין לכרמיאל ועל 36 דקות מלב המפרץ לכרמיאל - אך אלו עדיין זמנים קצרים משמעותית מאשר האוטובוס (בהתייחס לקו המהיר 262).

במוצ"ש תפעלנה 3 רכבות לכיוון בשלב זה.

בימי חול עושה רושם שתגיע לכרמיאל רכבת כל XX:54 דבר שמעולה לסטודנטים בבראודה, שכן השיעורים מתחילים בכל XX:30 ועתיד לקחת עוד כרבע שעה נסיעה באוטובוס מתחנת הרכבת למכללה. (בשעות העומס גם בכל XX:30 תגיע רכבת לכרמיאל)
אגב, עוד עדכון: האתר באנגלית סוף סוף עבר לעיצוב החדש.
 

25306yosef

New member
ועכשיו אפשר גם לראות את הקודים של תחנות כרמיאל ואחיהוד

בשעה טובה ומוצלחת - פורסם הלו"ז מתחנות אחיהוד וכרמיאל!
ב20.09 תופעל מכרמיאל רכבת אחת לשעה החל מ06:13 עד 15:13.
זמן הנסיעה למרכזית המפרץ - 31 דקות בלבד ולקרית מוצקין - 20 דקות בלבד!
בכיוון ההפוך: תופעל רכבת מחוף הכרמל אחת לשעה החל מ06:57 ועד 15:57.
כאן משום מה זמני הנסיעה ארוכים יותר ויעמדו על 24 דקות ממוצקין לכרמיאל ועל 36 דקות מלב המפרץ לכרמיאל - אך אלו עדיין זמנים קצרים משמעותית מאשר האוטובוס (בהתייחס לקו המהיר 262).

במוצ"ש תפעלנה 3 רכבות לכיוון בשלב זה.

בימי חול עושה רושם שתגיע לכרמיאל רכבת כל XX:54 דבר שמעולה לסטודנטים בבראודה, שכן השיעורים מתחילים בכל XX:30 ועתיד לקחת עוד כרבע שעה נסיעה באוטובוס מתחנת הרכבת למכללה. (בשעות העומס גם בכל XX:30 תגיע רכבת לכרמיאל)
ועכשיו אפשר גם לראות את הקודים של תחנות כרמיאל ואחיהוד
תחנת אחיהוד קיבלה את הקוד 1820.
תחנת כרמיאל קיבלה את הקוד 1840.

הקוד 1800 הוא של תחנה תפעולית נעמן (1500 זה הקוד של תחנת עכו).

למען הסר ספק אציין שמדובר בקודים תפעוליים פנימיים של רכבת ישראל בהם נעשה שימוש פנימי במחשבים ובמערכות המידע של רכבת ישראל וברכבת ישראל בלבד. אין לקודים הללו כל קשר לכרטיס הרב קו ולא לשום ישות משפטית אחרת מחוץ לרכבת ישראל.

את הקודים התפעוליים הללו ניתן לראות בקוד המקור של דף האינטרנט. אני לא מכיר דרך אחרת לראות את הקודים הללו.
 

down und

New member
האם אתה מרבה גם להאזין לתחנות (רדיו) מספרים

ועכשיו אפשר גם לראות את הקודים של תחנות כרמיאל ואחיהוד
תחנת אחיהוד קיבלה את הקוד 1820.
תחנת כרמיאל קיבלה את הקוד 1840.

הקוד 1800 הוא של תחנה תפעולית נעמן (1500 זה הקוד של תחנת עכו).

למען הסר ספק אציין שמדובר בקודים תפעוליים פנימיים של רכבת ישראל בהם נעשה שימוש פנימי במחשבים ובמערכות המידע של רכבת ישראל וברכבת ישראל בלבד. אין לקודים הללו כל קשר לכרטיס הרב קו ולא לשום ישות משפטית אחרת מחוץ לרכבת ישראל.

את הקודים התפעוליים הללו ניתן לראות בקוד המקור של דף האינטרנט. אני לא מכיר דרך אחרת לראות את הקודים הללו.
האם אתה מרבה גם להאזין לתחנות (רדיו) מספרים
numbers station?
 

25306yosef

New member
כיום אני קורא מדי פעם באינטרנט על תחנות מספרים

האם אתה מרבה גם להאזין לתחנות (רדיו) מספרים
numbers station?
כיום אני קורא מדי פעם באינטרנט על תחנות מספרים
לפני 30 שנה האזנתי מדי פעם לתחנות מספרים אבל כיום לא.

לדעתי אין כיום שום דבר מעניין או מרגש בהאזנה לתחנות מספרים. כל הזמן שומעים שם אותיות באיות פונטי כמו צ'רלי, וויסקי, לימה, בראבו, מייק, אוסקר, פאפא, ג'ולייט, פוקסטרוט, נובמבר, טנגו, וכו... או ששומעים שם אותות צליליים או אותות מוסיקליים. ופעמים רבות מדובר בכלל בשידורי משואה לצורך ניווט.

לפני 30 שנה וגם בראשית שנות ה-90 שיחקתי עם הרדיו בגלים הקצרים והתלהבתי מהצלילים של שידורי המשואה ומתחנות המספרים, היום כבר לא.

אם כבר העלת את תחנות המספרים, אז האסוציאציה שעולה לי מלחשוב עליהן ומלחשוב על מספרים בכלל (מספרי טלפון כמובן...) מזכירה לי שלפני כ-15 שנים היה לי דחף להשיג את טווח מספרי הטלפון הסודי של XXXXXX (זה כמובן סודי ביותר).

התחלתי לסרוק דרך הטלפון הביתי הפשוט של בזק את כל טווחי החי"פים בתל אביב. חשבתי שיהיה לי קשה מאוד לפצח את הדבר ולכן התחלתי דווקא עם הדברים הקשים והעלתי חרס... אבל אחרי שלא הצלחתי בפיצוח הלכתי על הדבר הקל לפיצוח והפלא ופלא לאחר כמה שניות היה ברשותי את טווח המספור המלא כולל סוג המרכזיה וההגדרות של המרכזיה לגישה מבחוץ ולרבות ההגדרות של המרכזיה ליציאה החוצה לרשת הנבונה של בזק (IN).

מעניין שרמת האבטחה של המרכזיה הוגדרה על רמת קשיחות גבוהה ביותר (כניסה למערכת חסומה לחלוטין לגישה מבחוץ), אך מנגד לא בוצעה חסימת גישה לרשת הנבונה (IN) ולא בוצעה חסימת איתותים (SS7) וכך ניתן לצאת באמצעות חיוג צלילים לרשת נבונה (Post Paid) ולהשיג גם את המספר המוביל דרך שירות ה-Post Paid (באמצעות הזמנת פירוט שיחות...).

מרתק!!!
 

25306yosef

New member
מה זה מספר מוביל?

כיום אני קורא מדי פעם באינטרנט על תחנות מספרים
לפני 30 שנה האזנתי מדי פעם לתחנות מספרים אבל כיום לא.

לדעתי אין כיום שום דבר מעניין או מרגש בהאזנה לתחנות מספרים. כל הזמן שומעים שם אותיות באיות פונטי כמו צ'רלי, וויסקי, לימה, בראבו, מייק, אוסקר, פאפא, ג'ולייט, פוקסטרוט, נובמבר, טנגו, וכו... או ששומעים שם אותות צליליים או אותות מוסיקליים. ופעמים רבות מדובר בכלל בשידורי משואה לצורך ניווט.

לפני 30 שנה וגם בראשית שנות ה-90 שיחקתי עם הרדיו בגלים הקצרים והתלהבתי מהצלילים של שידורי המשואה ומתחנות המספרים, היום כבר לא.

אם כבר העלת את תחנות המספרים, אז האסוציאציה שעולה לי מלחשוב עליהן ומלחשוב על מספרים בכלל (מספרי טלפון כמובן...) מזכירה לי שלפני כ-15 שנים היה לי דחף להשיג את טווח מספרי הטלפון הסודי של XXXXXX (זה כמובן סודי ביותר).

התחלתי לסרוק דרך הטלפון הביתי הפשוט של בזק את כל טווחי החי"פים בתל אביב. חשבתי שיהיה לי קשה מאוד לפצח את הדבר ולכן התחלתי דווקא עם הדברים הקשים והעלתי חרס... אבל אחרי שלא הצלחתי בפיצוח הלכתי על הדבר הקל לפיצוח והפלא ופלא לאחר כמה שניות היה ברשותי את טווח המספור המלא כולל סוג המרכזיה וההגדרות של המרכזיה לגישה מבחוץ ולרבות ההגדרות של המרכזיה ליציאה החוצה לרשת הנבונה של בזק (IN).

מעניין שרמת האבטחה של המרכזיה הוגדרה על רמת קשיחות גבוהה ביותר (כניסה למערכת חסומה לחלוטין לגישה מבחוץ), אך מנגד לא בוצעה חסימת גישה לרשת הנבונה (IN) ולא בוצעה חסימת איתותים (SS7) וכך ניתן לצאת באמצעות חיוג צלילים לרשת נבונה (Post Paid) ולהשיג גם את המספר המוביל דרך שירות ה-Post Paid (באמצעות הזמנת פירוט שיחות...).

מרתק!!!
מה זה מספר מוביל?
מספר מוביל הוא מספר הטלפון הראשי של הארגון המוביל בדרך כלל למרכזייה. לעניין זה מספר מוביל הוא מספר טלפון בטווח מספור מיוחד שהוקצה במיוחד לצורך גישה בחיוג ישיר פנימה לשלוחות פנימיות בארגון, קרוי בעברית בשם טווח חי"פ (חי"פ = חיוג ישיר פנימה) ופועל על צירי PRI.

כמה דוגמאות,

המספר המוביל של מלון המלך דוד בירושלים הוא 02-6208888, המספר המוביל של הילטון תל אביב הוא 03-5202222, המספר המוביל של מלון דויד אינטרקונטיננטל הוא 03-7951111.

פעמים רבות לא מוגדר כלל מספר מוביל. במקרה שכזה המספר שיופיע במתג כמספר מוביל יהיה המספר הראשון בטווח המספור שהוקצה לארגון. לדוגמה, אם טווח המספור שהוקצה להילטון תל אביב הוא ממספר 03-5202000 ועד למספר 03-5202299, אז המספר הראשון הוא 03-5202000.

יכול גם להיות מצב שונה שבו המספר הראשון בטווח מספור יהיה דווקא מספר המסתיים ב-111 ולא ב-000.

דוגמה,

לחברה ממשלתית גדולה יש טווח מספור ממספר 04-8560000 ועד למספר 04-8569999. יכול להיות מצב שהמספר הראשון בטווח המספור הנ"ל יהיה דווקא 04-8561111 ואילו המספר האחרון בטווח המספור יהיה דווקא 04-8560000.

הכיצד?

כולנו יודעים שבטלפונים עם החוגה של פעם הספרה 0 היתה תמיד אחרי הספרה 9 ולמעשה ייצגה את המספר 10 בחיוג המתקפים שבו פעלו פעם הטלפונים עם החוגה. והרי כולנו יודעים שהמספר 10 הוא אחרי המספר 9 והמספר הראשון הוא המספר 1. ולכן המספר הראשון במקרה הנ"ל הוא 04-8561111 ואילו המספר האחרון הוא כאמור 04-8560000.

עם המעבר למחשבים ולמערכות חיוב וגבייה ממוחשבות, הוחל הנוהג להשתמש בשיטה שקלה יותר לאדם ומספר ראשון בטווח מספור נרשם במערכות הממוחשבות כמספר המסתיים ב-000. אבל יכול להיות מצב שהקלידו למערכות הממוחשבות נתונים שלפני כן לא היו ממוחשבים.

אבל רגע, האם בכלל ידעת שכל מספרי הטלפונים המובילים לשלוחות פנימיות (חי"פים) אינם בדיוק מספרי טלפון אלא קודים?

ולכן במקרים רבים שבהם לא הוגדר מספר מוביל לטווח החי"פ, יכול להופיע מספר טלפון בתבנית הבאה: 04-1855261 (תרגום של המספר המוזר הזה בהמשך). זהו אגב מספר הטלפון של רכבת ישראל בחיפה. אל תנסו לחייג אליו מאחר ולא תצליחו מכיוון שאין כל אפשרות לחייג למספרי טלפון שכאלה המתחילים בספרה 1.

אז מה זה בדיוק מספר הטלפון המוזר הזה?

מספר הטלפון הזה הוא למעשה מספר של קו טלפון פיזי (ברשת בזק) המקשר בין המרכזייה הציבורית של חברת בזק לבין מרכזייה פרטית של לקוח עיסקי שברשותו קווים רבים. קו טלפון שכזה שימש במקור כקו טלפון יעודי לשיחות יוצאות וגם כקו טלפון עוקב לקו טלפון מוביל (בשימוש במרכזיות פרטיות).

לסיום נתרגם את מספר הטלפון 04-1855261:

04 - כידוע חיפה
1 - קידומת של מספרי טלפון שהוקצו במיוחד ללקוחות עיסקיים בעלי מרכזות פרטיות לצורך שיחות יוצאות ולצורך קווים עוקבים לקו המוביל.
855 - בעבר היה קוד המרכזת. בעבר היה מרכזת מערב חיפה ברחוב דרך יפו 152 בחיפה. מרכזת DMS-100 נורטל.
261 - (04-1855261) מספר הקו. לקוח עיסקי רכבת ישראל.

==================================

לפני 20 שנה ישבתי בתא האיתות של תחנת הרכבת קרית מוצקין וכל הזמן שהטלפון היה פנוי חייגתי 9-110 והייתי רושם על דף בכתב יד את מספרי הטלפון שהמערכת הקריאה לי (בחיפה היתה כאמור מרכזת DMS-100 של נורטל).

לאחר שנמאס לי לשמוע כל הזמן את אותם המספרים בחיפה, עברתי לרכבת לוד על ידי החיוג בטלפון של הספרות 89-110 שהובילו אותי להודעה מוקלטת של מספרי הטלפון של רכבת ישראל בלוד שהיתה מקושרת בימים ההם למרכזת צומת אילון ברמלה שגם שם היתה מרכזת DMS-100 של נורטל.

ברכבת תל אביב לא הלך לי הפטנט הזה של חיוג הספרות 19-110 מאחר ורכבת תל אביב (סבידור) היתה מקושרת למרכזת דפנה של בזק שהיתה מדגם S-12 של חברת אלקטל (במקור חברת ITT), טכנולוגיה שונה מהטכנולוגיה של ה-DMS-100 של נורטל. כמו כן, היו אלה גם הימים הראשונים שבהם הפעילה חברת בזק את שירות 110 לזיהוי מספר הטלפון והשרות לא פעם בימים ההם במרכזת דפנה.

לכן הייתי צריך להמציא פטנט חדש לזיהוי / לגילוי מספר הטלפון. הפטנט שהמצאתי היה להתקשר למספר טלפון רגיל ולהשאיר הודעה בתא הקולי. לאחר מכן הייתי צריך להיכנס מרחוק לתא הקולי ולמשוך את ההודעה הקולית שהוצמד לה מספר הטלפון של משאיר ההודעה. וכך איתרתי את המספר המוביל של רכבת ישראל תל אביב שהוא 03-6937515.

הפטנט הזה עבד רק במרכזות S-12 של אלקטל. ב-DMS-100 של נורטל הפטנט הזה לא עבד והמתג לא שלח זיהוי כלל, זיהוי נשלח רק לרשת הנבונה. הרי מדובר כאמור בשתי טכנולוגיות שונות לחלוטין.

מרתק!!!
 

Bus Nerd

Active member
איך נכנסת לתא האיתות? עבדת ברכבת?

מה זה מספר מוביל?
מספר מוביל הוא מספר הטלפון הראשי של הארגון המוביל בדרך כלל למרכזייה. לעניין זה מספר מוביל הוא מספר טלפון בטווח מספור מיוחד שהוקצה במיוחד לצורך גישה בחיוג ישיר פנימה לשלוחות פנימיות בארגון, קרוי בעברית בשם טווח חי"פ (חי"פ = חיוג ישיר פנימה) ופועל על צירי PRI.

כמה דוגמאות,

המספר המוביל של מלון המלך דוד בירושלים הוא 02-6208888, המספר המוביל של הילטון תל אביב הוא 03-5202222, המספר המוביל של מלון דויד אינטרקונטיננטל הוא 03-7951111.

פעמים רבות לא מוגדר כלל מספר מוביל. במקרה שכזה המספר שיופיע במתג כמספר מוביל יהיה המספר הראשון בטווח המספור שהוקצה לארגון. לדוגמה, אם טווח המספור שהוקצה להילטון תל אביב הוא ממספר 03-5202000 ועד למספר 03-5202299, אז המספר הראשון הוא 03-5202000.

יכול גם להיות מצב שונה שבו המספר הראשון בטווח מספור יהיה דווקא מספר המסתיים ב-111 ולא ב-000.

דוגמה,

לחברה ממשלתית גדולה יש טווח מספור ממספר 04-8560000 ועד למספר 04-8569999. יכול להיות מצב שהמספר הראשון בטווח המספור הנ"ל יהיה דווקא 04-8561111 ואילו המספר האחרון בטווח המספור יהיה דווקא 04-8560000.

הכיצד?

כולנו יודעים שבטלפונים עם החוגה של פעם הספרה 0 היתה תמיד אחרי הספרה 9 ולמעשה ייצגה את המספר 10 בחיוג המתקפים שבו פעלו פעם הטלפונים עם החוגה. והרי כולנו יודעים שהמספר 10 הוא אחרי המספר 9 והמספר הראשון הוא המספר 1. ולכן המספר הראשון במקרה הנ"ל הוא 04-8561111 ואילו המספר האחרון הוא כאמור 04-8560000.

עם המעבר למחשבים ולמערכות חיוב וגבייה ממוחשבות, הוחל הנוהג להשתמש בשיטה שקלה יותר לאדם ומספר ראשון בטווח מספור נרשם במערכות הממוחשבות כמספר המסתיים ב-000. אבל יכול להיות מצב שהקלידו למערכות הממוחשבות נתונים שלפני כן לא היו ממוחשבים.

אבל רגע, האם בכלל ידעת שכל מספרי הטלפונים המובילים לשלוחות פנימיות (חי"פים) אינם בדיוק מספרי טלפון אלא קודים?

ולכן במקרים רבים שבהם לא הוגדר מספר מוביל לטווח החי"פ, יכול להופיע מספר טלפון בתבנית הבאה: 04-1855261 (תרגום של המספר המוזר הזה בהמשך). זהו אגב מספר הטלפון של רכבת ישראל בחיפה. אל תנסו לחייג אליו מאחר ולא תצליחו מכיוון שאין כל אפשרות לחייג למספרי טלפון שכאלה המתחילים בספרה 1.

אז מה זה בדיוק מספר הטלפון המוזר הזה?

מספר הטלפון הזה הוא למעשה מספר של קו טלפון פיזי (ברשת בזק) המקשר בין המרכזייה הציבורית של חברת בזק לבין מרכזייה פרטית של לקוח עיסקי שברשותו קווים רבים. קו טלפון שכזה שימש במקור כקו טלפון יעודי לשיחות יוצאות וגם כקו טלפון עוקב לקו טלפון מוביל (בשימוש במרכזיות פרטיות).

לסיום נתרגם את מספר הטלפון 04-1855261:

04 - כידוע חיפה
1 - קידומת של מספרי טלפון שהוקצו במיוחד ללקוחות עיסקיים בעלי מרכזות פרטיות לצורך שיחות יוצאות ולצורך קווים עוקבים לקו המוביל.
855 - בעבר היה קוד המרכזת. בעבר היה מרכזת מערב חיפה ברחוב דרך יפו 152 בחיפה. מרכזת DMS-100 נורטל.
261 - (04-1855261) מספר הקו. לקוח עיסקי רכבת ישראל.

==================================

לפני 20 שנה ישבתי בתא האיתות של תחנת הרכבת קרית מוצקין וכל הזמן שהטלפון היה פנוי חייגתי 9-110 והייתי רושם על דף בכתב יד את מספרי הטלפון שהמערכת הקריאה לי (בחיפה היתה כאמור מרכזת DMS-100 של נורטל).

לאחר שנמאס לי לשמוע כל הזמן את אותם המספרים בחיפה, עברתי לרכבת לוד על ידי החיוג בטלפון של הספרות 89-110 שהובילו אותי להודעה מוקלטת של מספרי הטלפון של רכבת ישראל בלוד שהיתה מקושרת בימים ההם למרכזת צומת אילון ברמלה שגם שם היתה מרכזת DMS-100 של נורטל.

ברכבת תל אביב לא הלך לי הפטנט הזה של חיוג הספרות 19-110 מאחר ורכבת תל אביב (סבידור) היתה מקושרת למרכזת דפנה של בזק שהיתה מדגם S-12 של חברת אלקטל (במקור חברת ITT), טכנולוגיה שונה מהטכנולוגיה של ה-DMS-100 של נורטל. כמו כן, היו אלה גם הימים הראשונים שבהם הפעילה חברת בזק את שירות 110 לזיהוי מספר הטלפון והשרות לא פעם בימים ההם במרכזת דפנה.

לכן הייתי צריך להמציא פטנט חדש לזיהוי / לגילוי מספר הטלפון. הפטנט שהמצאתי היה להתקשר למספר טלפון רגיל ולהשאיר הודעה בתא הקולי. לאחר מכן הייתי צריך להיכנס מרחוק לתא הקולי ולמשוך את ההודעה הקולית שהוצמד לה מספר הטלפון של משאיר ההודעה. וכך איתרתי את המספר המוביל של רכבת ישראל תל אביב שהוא 03-6937515.

הפטנט הזה עבד רק במרכזות S-12 של אלקטל. ב-DMS-100 של נורטל הפטנט הזה לא עבד והמתג לא שלח זיהוי כלל, זיהוי נשלח רק לרשת הנבונה. הרי מדובר כאמור בשתי טכנולוגיות שונות לחלוטין.

מרתק!!!
איך נכנסת לתא האיתות? עבדת ברכבת?
 

25306yosef

New member
בימים ההם כל אדם יכול היה להיכנס לתא איתות של הרכבת....

איך נכנסת לתא האיתות? עבדת ברכבת?
בימים ההם כל אדם יכול היה להיכנס לתא איתות של הרכבת....
בימים ההם של שנות ה-80 וה-90 וגם בראשית שנות ה-2000 כל אדם יכול היה להיכנס לתא איתות.

לא היו אז מצלמות ומערכות טמ"ס והאתתים עבדו אז לבדם ולפעמים היה לצידם גם מנהל התחנה. וזהו. כך שהיה מאוד קל להיכנס לתא איתות ולשבת שם שעות החל משעה 04:00 בבוקר.

יתירה מכך, אבא שלי היה עובד רכבת, כך שהדלת היתה פתוחה בפני בהרבה מאוד תאי איתות בכל הארץ וגם בלשכת הפיקוד שהיתה אז בחיפה מרכז ואפילו במעבדות האלקטרוניקה בתחנת חיפה מזרח.

היום עם כל המצלמות ומערכות הטמ"ס המצב שונה לחלוטין והיום כבר לא ניתן להסתובב חופשי בתאי איתות. מה גם שלמעשה אין כיום תאי איתות כפי שהיה בעבר וכמעט הכל נשלט כיום ממרכז משואה בחוף הכרמל. שם במשואה בוודאי ובוודאי שלא תוכל לשבת כל היום עם הטלפון ולהקיש את המספר 9110 ואף לא את המספר 91222110.

היום גם אין כל ערך למידע על מספרי טלפון, כך שלמעשה אני לא מפסיד שום דבר מכך שאין לי כל גישה למשואה ולמחשבי הרכבת. פעם הכל היה אחרת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה