בתי הפסיקה להיפגש עם חברות

meshy5

New member
בתי הפסיקה להיפגש עם חברות

היי לכולם,
בתי בת ה- 12.5 היתה ילדה שנהגה להיפגש עם חברות בין פעמיים לשלוש בשבוע. לאחרונה היא הפסיקה להיפגש עם חברות ויותר ויותר מסתגרת בחדרה ולא רוצה להיפגש. בבירור שעשיתי עם בית הספר, המורה אומרת שאין לה בעיות חברתיות והיא מקובלת ונמצאת עם חברותיה בהפסקות. כשאני מנסה לברר איתה - היא אומרת שהיא לא רוצה ולא בא לה.
אין לה שינויים באכילה, בלימודים (בדיוק ההיפך) או שינויים התנהגותיים אחרים.
מה דעתכם?
תודה :)
 
מניסיוני האישי...

לא מתיימרת להיות פסיכולוגית אך גם אני לא השתנתי. מבחינת המשפחה היתי ונשארתי ילדה טובה,עצמאית,מכינה שיעורי בית,אוכלת,מתנהגת כראוי, אחראית. גם המורים לא הרגישו כלום, אבל בשקט בשקט בלי שאף אחד ידע עשו עלי חרם.היתי ילדה שקופה שלא מוזמנת לשום מסיבה,שאיש לא מדבר איתה,שאין לה חברות,שצוחקים עליה ומתעמרים בה. אני ממש מקווה שזה לא המקרה,ואני מקווה שבתך תמצא בעצמה טת הכח לבקש עזרה ולשתף.
 
סליחה נשלח באמצע המשפט

יתכן שבמקרה שלך זה רק ריב בין החברות שיעבור.
בנתיים יש לי להציע חיבוק ואוזן קשבת,אם תרצי בכך
 

meshy5

New member
בהמשך

תודה לך... הצטערתי לשמוע שזה מה שעבר עליך ואני באמת מקווה שזה לא המקרה. איך להגיע אליה? איך היית צריכה שיגיעו אליך?
 

mykal

New member
להגיע אליה

כמו אל חברה, תזמיני אותה לצאת איתך לקפה בחוץ, רק שתיכן,
תשוחחו שיחה סתמית על מה שמענין את שתיכן,
תשתפי אותה במה שקורה לך בעבודה, בחברה וכד',
אל תלחצי עליה -בחיטוט על חייה, תני לה להפתח לאט ולשתף.
כשתהיי איתה וקשובה --תגיעי אליה.
 
זה גיל בעייתי

אם היא התחילה השנה כיתה ז, אז זה בכלל שלב מאתגר

אני ראיתי שבכיתות ז-ח המצב החברתי אצל הבנות כל הזמן משתנה (לא יודעת איך זה אצל בנים). מישהי שאתמול היתה חברה טובה - כבר לא. קבוצות מתחלפות. כי הם משתנים, משנים העדפות בחיים, מגלים "מי הם" (אוהבים ספורט? לימודים? קניון? - מוצאים חברים חדשים שמתאימים ל"אני החדש") לפעמעים זה מסתדר - הילדה מוצאת את החברות החדשות, אבל לא תמיד.
ואני לא ממש יודעת מה לייעץ לך.

רק לא לסמוך על מה שהמורה אמרה. אני לא התרשמתי שמורות מצליחות לדווח נכון על מצב חברתי של ילדים. אם הן לא רואות שמציקים לילד ממש לנגד עיניהן - הן אומרות שהכל טוב.

אבל אני באמת לא יודעת מה לעשות. בעיקר לחזק אותה. להיות איתה, להציע לה פעילויות משותפות, לנסות לראות מה יכול לעזור לה להרגיש טוב ובטוחה בעצמה
 
למעלה