בתי ספר דמוקרטיים

amirel

New member
בתי ספר דמוקרטיים

ראשית ,ברכות על פורום תנועת "שינוי" החדש. שנית ,אבקש לדעת דיעותיכם בנושא בתי הספר הדמוקרטיים -בתי ספר בהם לומדים במתכונת השונה מן המתכונת שקבע משרד החינוך ,מתכונת ליברלית בה "בונים" התלמידים כבר מכיתה א´ את מערכת השעות שלהם,המורכבת מן המקצועות האהובים על כל תלמיד ותלמיד ."ציונים" היא לא מילת המפתח במקום. לכל תלמיד מוצמד חונך אישי הנבחר על ידי התלמיד מבין צוות החונכים המוצע ע"י בית הספר ,כשתפקיד החונך הוא לעקוב אחר השגי התלמיד ,לשמוע את דעותיו ,לדעת את הרגשותיו ולתמוך בו נפשית אם יש צורך בכך - כל זאת תמורת "סכום סמלי" של 800 שקלים חדשים לחודש! גורם לפער חברתי או רעיון גאוני? אמיר.
 

tenen

New member
קיים כבר מאות שנים בעולם...

זה פשוט שם אחר לבית ספר פרטי, משלם יותר ומקבל יותר, למי זה טוב? למי שההורים שלו יכולים לשלם ולמורים היותר טובים שמתוגמלים כמו שמורים טובים צריכים להיות מתוגמלים. למי זה לא טוב? לשאר התלמידים שמסתפקים במורים שנשארו ובדרך כלל אפילו המורים שנשארו והפכו למעולים יעברו לבית ספר פרטי והחינוך הציבורי ישאר ברמה בינונית מינוס בעוד החינוך הפרטי יעלה רמה כי יש בו יותר אמצעים... מי עוד לא יהנה המורים הפחות טובים או אלה שלא מספיק "מקושרים" כדי לעבוד בבתי הספר האלו... האם זה טוב? לדעתי כן, אני קפיטליסט ולדעתי להורה שעובד קשה ומרוויח טוב יש את הזכות לקנות חינוך יותר טוב מהחינוך שהמדינה מציעה בשביל הילדים שלו, לדעתי למורה טוב יש את הזכות להרוויח טוב ולא משכורת הבושה של המורים במגזר הציבורי, לא גורם לפער חברתי, רק משמר אותו, הפער החברתי היה קיים וישאר מכיוון שאם לא בבית ספר פרטי אז באמצעות מורים פרטיים בבית ספר רגיל לדעתי אפשר כבר ישר לתיכון פרטי כי אם יש כבר פער אז לפחות שילמדו יותר ככה גם יכניסו בעתיד יותר כסף למדינה כי הם ירוויחו יותר, שלא לדבר על זה שבתי הספר הפרטיים והמורים הפרטיים מכניסים למדינה הרבה יותר כסף ממקביליהם האזרחיים שרק לוקחים כסף מהמדינה ומשלמים מיסים מועטים לעומת המורים הפרטיים שמרוויחים הרבה ולכן משלמים יותר מיסים כמו בתי הספר הפרטיים... פרטי זה יותר טוב למי שמשלם, וגם יותר טוב למדינה שנהנית מהמיסים... ברור שלפעמים הפוליטיקאים שרוצים את הקולות של "המקופחים" יוצאים נגד בתי הספר האלו, בטענה שזה מקפח אחרים, לטעון שאתה מקופח זה תמיד פופולרי ונותן קולות, ש"ס והליכוד (שכונת התקווה למשל) עשו מזה כבר עסק, אבל למדינה הרבה יותר טוב פשוט לתת להורים להשקיע את הכסף בחינוך של הילדים, ככה המדינה גם תרוויח מיידית מהמיסים וגם בעתיד הילדים האלה ישלמו הרבה יותר כסף מהרוב המוחץ של מה שנקרא "ילדי המקופחים"...
 

ולדי

New member
עוד מסחטת כספים ממשרד החינוך

כאחד שתומך בשיטות חינוך חדשניות, הייתי שמח לו רעיון נחמד זה היה באמת מיושם. הבעיה טמונה בביצוע. לי אישית יצא ללמוד בבית-ספר שנחשב "דמוקרטי", חדשני וניסויי, וכל מה שראינו מזה היו תקציבים מוגדלים וביקור של ראש העיר ושאר גדולי האומה על בסיס קבוע. בנושא של חינוך לא נעשה דבר (חוץ מכמה מצגות פאואר-פוינט נחמדות שעבדכם הנאמן הכין בניסיון לשתף פעולה עם ההנהלה).
 
למעלה