בת שנתיים וחודש - התפתחות השפה

אכדית

New member
בת שנתיים וחודש - התפתחות השפה

יש לה אוצר מילים ממש מדהים מגיל מאוד מאוד מוקדם, אבל... רק אנחנו מבינים אותה... היא לא מבטאת טוב את המילים בכלל, רוב אוצר המילים שלה בנוי מאותיות T ו-K וכמובן עיצורים, הרבה אותיות היא לא מבטאת בכלל ומחליפים אותן עיצורים. אין לה ח' ו-ר', את האותיות ש', ס' ו-צ' מחליפה האות ת' ולפעמים ק'. דוגמאות (לישון=קיקון, שמיכה=קיקה, לאכול=קיקוֹל, טיטול=קיקוּל) וביומיים האחרונים יש לה עיוות של האות ר' שאני לא יודעת אם זו התקדמות (כי לא הייתה לה ר' בכלל) או רגרסיה, במקום ר' יוצא לה אאו (AU) למשל נגמר פעם היה נימה עכשיו זה נימאו... ואחרי כל הקדימות הזה... מתי כבר אני אמורה לבדוק את העניין? אני רואה ילדים שהתחילו לדבר הרבה הרבה אחריה ומבטאים יפה מאוד כל מילה. היו מילים שהיא למדה לשפר ולבטא נכון, אבל יש שיבושים שנגררים תקופה ארוכה.
 
שיבושי היגוי

שיבושים כפי שאת מתארת מתאימים לגיל שנתיים, בשלב זה אנחנו מתרשמים בעיקר מהשפה, : מהבנת השפה, מאוצר המילים, מיכולת צירוף המילים למשפט, ומרפרטואר הצלילים אותם היא מפיקה. נשמע כי יש לביתך תופעה הנקראית בעגה המקצועית : FRONTING, כלומר היא לא הוגה את הצלילים האחוריים (ק' ג' ח' ר' ) למחליפה אותם בצלילים קידמיים (ת' ד'). תופעה מוכרת שבדרך כלל מסתדרת לבד, ובשלב זה אין צורך בהתערבות כלשהי (מלבד להתענג על המילים היחודיות רק לה!!!). התיאור שלך מראה כי היא עושה לעצמה טיפול, ומנסה לייצור את הצלילים החסרים.וכן- שקיימת למידה ורצון לשיפור. אם אין שום שיפור עד גיל שלוש וחצי- כדאי לגשת לקלינאית תקשורת לאבחון. בהצלחה.
 
למעלה