בת 3.5
הבת שלי בת 3.5
עוברת טיפול אצל קלינאית תקשורת (עברה ניתוח אוזניים ואדנואידים רק לפני חצי שנה, לכן הדיבור לא ברור ויש שיבושי היגוי).
הבת כל הזמן מתעסקת עם הגוף שלה, נוגעת ברגליים, בידיים, בשיער.
הקלינאית אמרה לי שזה קשור משהו לגוף שלה, משהו לא נוח לה עם הגוף שלה.
היינו באבחון אצל מרפאה בעיסוק, אך בינתיים בקופ"ח הופנינו למרפאה להתפתחות הילד (כמה תורים לבדיקות שלוקח זמן, בינתיים החלטתי להתייעץ).
רציתי להתייעץ ולקבל כיווני מחשבה בקשר לבת שלי.
כמה דברים שאולי יעזרו/חשובים.
קשה לה להתמיד במשימות, לשבת ליד משחק ולהתמיד בו, בזמן משחק היא תמיד יכולה להזכר בדברים, לומר דברים שלא קשורים למשחק ושמסיחים את דעתה (אני לא מנסה לשחק איתה משחקים שהם המון זמן, לדוגמא פאזל של 6 או 12 חלקים).
גם בזמן הקראת ספרים, קשה לה לעקוב אחר הסיפור, קשה לה לשבת במקום ולשמוע סיפור (אני לא מקריאה סיפורים ארוכים מדי).
משיחה עם הגננת:
למרות שהיא יודעת לאכול עם כף/מזלג, מרבה לאכול עם הידיים וללכלך את כל הפנים
מתקשה מאוד בגזירה
כל הזמן מתנועעת וזזה על הכסא
מתקשה ביצירת קשר עם מבוגרים ובני גילה
לא מעסיקה את עצמה לבד ותלויה במבוגרים
מתנהגת בצורה ילדותית ביחס לבני גילה
חוסר בטחון וביישנות
כשפונים אליה כל הזמן מחייכת
מדו"ח הקלינאית
קושי בדחיית סיפוקים
טווח ריכוז וקשב קצרים
צריכה בהכוונה לביצוע פעולות ארוכות ומורכבות
הבת מתנועעת הרבה בטיפול
מתמתחת כל הזמן על הכסא
משנה תנוחות ישיבה
מתקשה להתרכז במשחק מעבר ל-2 דקות
להערכתה קיים קושי בתחום עיבוד חושי
הבת שלי בת 3.5
עוברת טיפול אצל קלינאית תקשורת (עברה ניתוח אוזניים ואדנואידים רק לפני חצי שנה, לכן הדיבור לא ברור ויש שיבושי היגוי).
הבת כל הזמן מתעסקת עם הגוף שלה, נוגעת ברגליים, בידיים, בשיער.
הקלינאית אמרה לי שזה קשור משהו לגוף שלה, משהו לא נוח לה עם הגוף שלה.
היינו באבחון אצל מרפאה בעיסוק, אך בינתיים בקופ"ח הופנינו למרפאה להתפתחות הילד (כמה תורים לבדיקות שלוקח זמן, בינתיים החלטתי להתייעץ).
רציתי להתייעץ ולקבל כיווני מחשבה בקשר לבת שלי.
כמה דברים שאולי יעזרו/חשובים.
קשה לה להתמיד במשימות, לשבת ליד משחק ולהתמיד בו, בזמן משחק היא תמיד יכולה להזכר בדברים, לומר דברים שלא קשורים למשחק ושמסיחים את דעתה (אני לא מנסה לשחק איתה משחקים שהם המון זמן, לדוגמא פאזל של 6 או 12 חלקים).
גם בזמן הקראת ספרים, קשה לה לעקוב אחר הסיפור, קשה לה לשבת במקום ולשמוע סיפור (אני לא מקריאה סיפורים ארוכים מדי).
משיחה עם הגננת:
למרות שהיא יודעת לאכול עם כף/מזלג, מרבה לאכול עם הידיים וללכלך את כל הפנים
מתקשה מאוד בגזירה
כל הזמן מתנועעת וזזה על הכסא
מתקשה ביצירת קשר עם מבוגרים ובני גילה
לא מעסיקה את עצמה לבד ותלויה במבוגרים
מתנהגת בצורה ילדותית ביחס לבני גילה
חוסר בטחון וביישנות
כשפונים אליה כל הזמן מחייכת
מדו"ח הקלינאית
קושי בדחיית סיפוקים
טווח ריכוז וקשב קצרים
צריכה בהכוונה לביצוע פעולות ארוכות ומורכבות
הבת מתנועעת הרבה בטיפול
מתמתחת כל הזמן על הכסא
משנה תנוחות ישיבה
מתקשה להתרכז במשחק מעבר ל-2 דקות
להערכתה קיים קושי בתחום עיבוד חושי