בת 4.5 לא מזהה מספרים

אלונית88

New member
בת 4.5 לא מזהה מספרים

בתי בת 4.5 לא מזהה מספרים ניסנו ללמד אותה ופשוט הנושא לא מצליח להקלט ילדה חברותית נבונה, זכרון מדהים לפרטים , את הספרות 3 ו 4 מזהה מימי ההולדת שלה וגם את הספרה 8 מהיום הולדת של אחותה. יש לציין שגם בצבעים התקשתה ולקח לה זמן ועבודה מצידנו עד שלמדה את השמות שלהם , זהתה את הצבעים וסדרה עפ"י קבוצות בגיל צעיר אבל לקרוא בשם של הצבע רק בסביבות גיל 4 גם את שמה כתבה רק לאחר שישבנו איתה והרבה לפני חודשים בערך. (העתקת צורות וזכרון של הסדר) ברור לי שבסופו של דבר תתגבר גם על המשוכה הזו אבל.... האם זה צריך להדליק לי נורה לגבי קשיםם עתידים ,יש מה לעשות עכשיו מבחינת אבחון או שמוקדם מדי (דעתה של הגננת שזה מוקדם מדי)
 
זיהוי מספרים

גיל ארבע וחצי היא גיל צעיר מדי על מנת שנעשה השלכות רחוקות טווח, אבל יש קשר בין רכישת מערכת צבעים, ספרות ואותיות (הנחשבות למושגים לא מעוגנים ופחות קונקרטיים) ובין קשיים (האטה/איחור) ברכישת הקריאה והכתיבה. הקשר אינו מובהק, ובדרך כלל מתלווה אליו קשיים בקידוד ושליפה נוספים. במידה ואתם חשים כי יש קשיים כדאי לקראת עלייתה לכיתה א' , יש לעבור אבחון אצל איש מקצוע המתמחה בגיל הרך. כרגע- תנו לה להנות מילדותה, ללא שעורי בית ולחץ להישגיות, אם תצליחו להפוך את שינון המספרים ובעתיד גם של האותיות, למשחק מהנה, אתם מוזמנים לשנן שוב ושוב, כי זה האימון היעיל ביותר בשלב זה. אשמח לסייע בכל הנדרש.
 
שליפה וקידוד של מספרים/אותיות

בעיקרון חשיפה יומיומית אפילו לא מכוונת, כמו לתלוות מספרים או אותיות על חפצים או משחקים מתאימים, לשחק במשחק קוביה, שעל פיאותיה מודבקות ספרות /אותיות, צביעה של ספרות/אותיות, התאמת כמות לסיפרה על ידי משיכת קו, או בפאזל (שני חלקים), ועוד ועוד.. כיד הדמיון. שוב- לא בלחץ, זה יגרום להתנגדות ואז לא יהיה פיתרון לקושי!!!!
 
למעלה