גבס - גימור קצוות, צביעה, חדרים רטובים, ומיני מזונות

ZeImHaShpits

New member
גבס - גימור קצוות, צביעה, חדרים רטובים, ומיני מזונות

אהלן חברים,
לקראת כניסה לבית חדש הבאה עלינו לטובה בשבוע הבא, אני מתכנן לבצע בעצמי את עבודות הנמכת תקרת הגבס לאחר התקנת המזגן, וכן תוספות ברחבי הבית.
ביצעתי כמה עבודות גבס בעבר הרחוק, בעיקר בניית מחיצות, תבניות לגופי תאורה וכד', בצורה חובבנית אבל לדעתי ולדעת רבים - בהצלחה יתרה.

מספר שאלות לקראת עבודותי בנושא ואשמח שתענו את תשובותיכם ודעותיכם, מאחר ואני מבין שזו לא תורה מוגדרת וולעתים הדעות חלוקות:

א - גימור קצה של לוח גבס - במידה ואני רוצה להניח פלטה בלבד על קונסטרוקציה כשהדפנות שלה בולטות כדי ליצור תקרה צפה או קיר צף דקים (ולהחביא תאורה נסתרת), כיצד ניתן לבצע גימור לקצה הלוח לאחר החיתוך שלו? האם בסיוע קיפול רצועת פינה משתנה ניתן לבצע זאת? או שמא עדיף גימור מפרופיל אלומיניום ייעודי (יקר מדי לדעתי).

ב- אחת ולתמיד - מהי הדרך הנכונה לצבוע לוח גבס? האם באמת נחוץ לבצע שפכטל על כל הפלטה, ואחרי זה לשייף ולצבוע, או שמספיק בחיבורים, בברגים, החלקה קלה שלהם ומסביבם וצביעה על הנייר? האם נדרש למרוח פריימר ואחרי זה צבע? ואיזה סוג של צבע?

ג- בהמשך לשאלה ב', מה קורה עם חדרים רטובים? אני מבין שמומלץ יותר להשתמש בסרט שריון או בסרט אחר חדש לחיבורים (פיבר משהו?), השאלה היא שוב - כיצד לצבוע? שימוש בחומר שפכטל מיוחד? אם למרוח פריימר ואיזה? כמו בשאלה ב', רק בחדר השירותים (היחידה הפנימית של המזגן נמצאת שם).

תודה רבה מראש!
שחר
 
למעלה