גב גורם לכאבים במותניים וברגל. צריכה תשובות

keeeren

New member
גב גורם לכאבים במותניים וברגל. צריכה תשובות

שלום. אני אישה בת 56. לפני כחודש התחילו לי כאבים עזים ברגל שמאל ולעיתים במותניים לאחר שנתפס לי הגב. הלכתי לבדיקות ושלחו אותי לצילום גב תחתון, מסקנות הצילום הן: "זקיפות יתר בע"ש מותני. מבנה גרמי תקין של חוליות. מרווחים הבין חוליתיים אינם צרים". אשמח לדעת מה הכוונה בכל המונחים האלו, איך נגרמו הבעיות הללו ופתרונות. יש לי תור לאורתופד אך הוא רק בעוד כחודש והכאבים רק מחמירים. רופא המשפחה שלי לא סיפק לי תשובות ואיני יכולה לחכות. תודה מראש לעוזרים
 
כאב גב, מותן ורגל../images/Emo184.gif

א) אקדים ואומר כי לחכות חודש לרופא מומחה במצב שאת מתארת זהו סקנדל ותעודת עניות לקופ"ח בה את מבוטחת. ב) לענייננו, כאב גב המשליך למותן ולרגל, בד"כ נובע ממחלת דיסק ניווני הלוחץ על עצבי השדרה ההיקפיים. יש גם אפשרויות אחרות, אך זו השכיחה והסבירה. כמובן שדרוש כאן אימות קליני. ג) תוצאות צילום הרנטגן שלך מורות על התכווצות שרירים (תגובת הגב לדלקת הנגרמת מלחץ על העצבים?). זהו פירושו של המונח "זקיפות-יתר". ד) ללכת ולהבדק ללא דיחוי, בהתאם לאפשרויותיך. זה אומר, לנג'ס לקופה עד שיתנו לך תור מהיר, או לשלם לרופא פרטי.
 

keeeren

New member
תודה, אבל...

תודה רבה, מאוד עוזר... אממ, הרופא משפחה טען שהעניין לא דחוף מספיק בשביל תור מהיר. הוא המליץ לעשות הליכה ובאמת כשאני עושה הליכה משתפר המצב. המחלה שכתבת עליה, יכולה להתפשט למקומות אחרים? נ.ב. הוא רשם לי אטרופן, הכדור עזר לכאב אבל היה לי חזק מדי והשבית אותי לכן הפסקתי לקחת אותו.
 

keeeren

New member
חשוב לציין

שכחתי לציין שכאב הגב והמותניים כבר עברו, נכון לעכשיו רק הרגל כואבת. המותניים כאבו רק כשהגב היה תפוס, כאשר הוא השתחרר, גם המותניים הפסיקו לכאוב ורק רגל ימין כואבת.
 
כאב רגל ורופא המשפחה../images/Emo7.gif

קודם-כל, טוב שהמצב משתפר. אחר-כך, יש לשאול כמה בלתי-נסבל הכאב שנדד לרגל. אם הכאב מטריד מאד ומדיר שינה מעינייך, יש טעם להתעקש ולהגיע למומחה ללא דיחוי של חודש, ואף לא של שבוע! באופן כללי, לא מקובלת עלי הגישה שלא מטפלים בתלונה רפואית במשך חודש שלם. אני משוכנע שאילו לרופא המשפחה שלך היה כואב הגב,הוא כן היה מוצא בכך דחיפות. הגישה של "אולי זה יעבור ממילא" (זו השורה התחתונה של הגיון רופא המשפחה), לטעמי מסוכנת. כך מפספסים דברים חשובים. זה כבר שייך לפורום "היגיון והגינות ברפואה". תחום שלצערנו הגישה ה"קופת-חולימית" אינה מצטיינת בו...
 
למעלה