גדר גורים לארנבת

אמאלה02

New member
גדר גורים לארנבת

שלום רב,

הרבה זמן לא כתבתי.... הארנבת שלנו גדלה (כמעט 3 ק"ג) ואיתה גם הנזקים שנגרמים בבית... יש לה חיבה מיוחדת למשקופים... ומה לעשות שיש גם הרבה רהיטי עץ שכבר טעמה אותם פה ושם... וילונות היא גם אוהבת לטעום... מפות... מגבות... בקיצור - אנחנו רוצים לקנות גדר גורים בכדי לתחום אותה הרחק מהמטעמים האהובים עליה.... יש לכם המלצות שכדאי לנו לשים לב אליהם לפני שאנחנו קונים גדר כזאת ? גובה ? רוחב ? כמה אמורה לעלות גדר כזאת ? האם זה בכלל מספיק מרחב כזה של גדר ? (למרות שאין לנו ברירה כנראה כי גם נסיונות לחנך אותה להתנהגות נאותה לא מצליחים לנו במיוחד) כלומר ברור שאם היינו יכולים לשחרר אותה חופשי בבית זה היה הכי טוב אבל כפי שהבנתם בקרוב לנו לא יהיה בית עם כל הנזקים.... ובנוסף אנחנו גרים בדירה ואין לנו אפשרות לשחרר אותה בחצר או משהו כזה... ואפילו המרפסת שמש שלנו לא בנויה לארנבים בגלל מליון עציצים ושמש רוב שעות היום וקור בלילה

תודה מראש
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גדר גורים היא פתרון מצוין; המחיר הוא כמה מאות שקלים

תלוי בגודל והיכן קונים; כדאי לערוך השוואת מחירים בין חנויות, פשוט לחפש "גדר גורים" בגוגל ולבדוק את התוצאות (כשקניתי לפני כמה שנים במקרה נפלתי על מבצע באחת החנויות).

לארנבונת בוגרת כדאי לפחות 91 ס"מ אחרת היא תצליח לקפוץ מעל. חשוב לשים לב שאין חפצים מגביהים סמוך לגדר שיכולים לשמש כ"רמפה". במקרים שהגובה לא מספק אפשר לתחום גם עם רשת מלמעלה, אבל לדעתי זה פחות נוח.

הרוחב קבוע (הסטנדרט הוא בד"כ 61 ס"מ לצלע), גדרות גורים באות בפורמט ל 8 צלעות שניתן לשחק איתן בצורות שונות לפי הצורך (מתומן, מרובע, מלבן...) ואפשר להגדיל את השטח התחום ע"י שימוש בקירות, למשל בפינת חדר, או אם החדר לא מאוד רחב, לחצות אותו לשניים בעזרת הגדר. מה שיתאים לכם. הייתה אפילו תקופה שהשתמשנו בגדר כדי להגן על כוננית שהשובב נטה לבלוס... (כלומר לא גידרנו אותו אלא אותה).

אם יש לכם מרפסת אתם יכולים לתחום לה שם אזור כך שהיא לא תגיע לעציצים. זה למשל מה שעשינו במרפסת שלנו – הגדר מקיפה את היציאה למרפסת, וכך ברגע שהוא יוצא החוצה הוא למעשה בתוך כלוב גדול (רק בלי גג). אין להם בעיה עם קור (כל עוד הוא לא קיצוני), להפך. דווקא עכשיו בחורף יש הרבה ימים מעוננים בלי שמש ישירה, וכמובן אחה"צ ובערב כבר אין ממש שמש ועוד לא כ"כ קר. כל עוד לא גשום, אין בעיה לאפשר להם לצאת. אנחנו מאפשרים לו לצאת בעיקר בלילות הקיץ, כי בד"כ בחוץ קריר יותר מבבית (ואנחנו לא מפעילים מזגן 24/7).

לדוגמה (מצאתי הרגע בגוגל, מחיר לא רע, נראה לי):
http://www.inter-pet.co.il/rec/994-מבצע-גדר-רשת-לכלבים-91-סמ
גדרות נמוכות יותר זולות יותר (ההבדלים די זניחים) ולהפך. למשל גדר של 107 ס"מ עולה שם 20 ש"ח יותר בסה"כ.

רוב החנויות מציעות משלוחים, כדאי להשתמש בהם (גם בתשלום) כי זה מוצר כבד.
 

אמאלה02

New member
ממש תודה על התשובה המהירה.


עזרת לי מאוד. גם במידע וגם ברעיונות.

המשך ערב טוב
 
למעלה