גוג ומגוג
מלחמת גוג ומגוג: שלום לכולם , ראיתי לנכון להסביר את המושג ואת אמירתו בימיים אלה . תחילה יש להבין את מושג המלחמה . מלחמה היא הויכוח בתוך ראיית המציאות כיצד יש לעצב את המציאות לכלל המודעות , כלומר איזה פלורליזם ראייתנו הפנימית תאפשר . איזה סדר עדיפויות החברה בוחרת . מה הוא ליבה מהם דרכיה ומה הם מעשינו . התהליך הנובע מן הלב כסדר פנימי הוא תהליך הנקרא גוג , התהליך הסדר החיצוני נקרא מגוג . וזה נכון ברמה אישית וכללית כתהליך התבוננות , אולם בכדי ליישמה באופן נכון בין הפנים לחוץ , יש לשלב את דרכינו הפנימיים והחיצוניים לכלל של עשייה מאוחדת . ברמה הכללית ביותר כולנו ברואי ה- אלהים = 86 =ל- טבע + ה (מודעות) ונקראים בני אדם ויש לנו מודעות משותפת , או טבע אנושי משותף . ברמה מתחת יש חלוקה לתרבויות ועמים , כאשר לכל עם דפוס תרבותי של שפה ומנטאליות והתחלקות שונה של סדר העדיפויות , וראיית טבע האנוש שבהם . ובתוך זה עמינו הגוי המאוחד הנקרא ישראל . שליבו הוא בית המקדש בירושלים , התורה והמצוות וארץ הקודש . דרכו היא דרך השילוב השלם בין הלב המוח והמעשה לכלל שלמות אחת להסבר ברור יותר אומר שליבינו שמרכזו בית המקדש הוא מקום השילוב השלם , שמקיים מסגרת של קיום רוחני וגשמי שמרכזו היא שלמות זו כשיטה קיומית תחת האלוקים . בית מקדשינו מקום משכן האל , הוא נקרא בית תפילה לכל העמים , אשר מזמין כהכנסת אורחים את כל בני האדם . והדגש הוא על הכנסת אורחים ולא אורחים שחושבים שהם בעלי הבית . התבוננות אמיתית על ליבינו , מראה שבנין בית המקדש התורה והמצוות וכל ארץ הקודש היא ליבינו , ואם אנו היינו מקימים את צו ליבינו , כולנו היינו עושים בית מקדש את מצוות התורה והיינו חיים בכל ארץ הקודש . ישנו יחס ישר בין עשיית צו ליבינו למציאות בה אנו חיים . דרך המוח היא ההבנה של העולם , אך לא בהכרח הבנה של הלב , הלב הוא המקרן והמשקף של קיומינו , של ראייתנו ומעשינו . השתקפות קיומית היסטורית יכולה להביא אותנו לארץ הקודש בקיום חלקי חצי חילוני וחצי שלמות הלב , וחצי יחס הולם לאזרח וחצי יחס לשכנינו וחצי יישוב ארץ הקודש , חצי ממטרת הלב , שזה אומר להיות חצי אנושי . עכשיו נותר להיות בני אנוש אם לב שלם , וזה אומר דרכי שלום שיתבטלו כל הגבולות של המדינות , וזה אומר שאנו נחיה בכל ארץ הקודש כבעלי הבית של הלב השלם כמכניסי אורחים , נעשה תורה ומצוות ונקים את בית מקדשינו ואת אורח חיינו . והדגש הוא על הכנסת אורחים בתור בעלי הבית , ולא נתבטל בפני דיירי המשנה . שעת המבחן היא המעבר מרעיון השיקוף ההיסטורי לדרך הלב . כדברי התורה , על המרגלים שנשלחו לארץ , שהם מסמלים את הרגלי קיומינו , כאשר השיקוף ההיסטורי מסומל על ידי יהושוע בן נון , שנכנס לארץ ולא הצליח להגיע ללב עד הסוף וכל ימיו נלחם בעמי הארץ כולל הפלשתים ממש כמו בימינו , חצי שלום חצי מלחמה . ודרך הלב משוקף בדברי כלב בן יפונה . ``ויהס את-העם אל-משה ויאמר עלה נעלה וירשנו אתה כי-יכול נוכל לה`` כלומר דרך הלב תנצח . כלומר דרך השילוב השלם , דרך שילוב המוח הלב והכליות -העשייה של דרך המלך , המשיח הראשון תהיה דרך המלך שאול שהיא דרך מלאת שאלות וספקות בין דרך האלוקים לדרכי הבעל ,בין עולם האנושות לבין דרך העם היהודי , ואף מכונה משיח יוסף בעל החלומות , שאחיו בסוף זורקים אותו לבור (כמו את דרעי) . ואז בני ישראל יורדים מצרימה למציאות הקשה ולא יודעים כיצד להתקדם . ולבסוף מימוש דרך הלב תחת המלך משיח דוד , שדרכו תהיה בלי פשרות ודרכו תהיה דרך תורה ויהיו לו כל התשובות . ואנחנו נמצאים בדיוק לפני כניסתו לזירה הקיומית . כתהליך טבעי בה רוח האלוקים מנצחת על הכל , בשלמות אחת . חיזקו ואמצו שעת מבחן היא , ונדרשת אמונה ועשייה של הלב. דוד
מלחמת גוג ומגוג: שלום לכולם , ראיתי לנכון להסביר את המושג ואת אמירתו בימיים אלה . תחילה יש להבין את מושג המלחמה . מלחמה היא הויכוח בתוך ראיית המציאות כיצד יש לעצב את המציאות לכלל המודעות , כלומר איזה פלורליזם ראייתנו הפנימית תאפשר . איזה סדר עדיפויות החברה בוחרת . מה הוא ליבה מהם דרכיה ומה הם מעשינו . התהליך הנובע מן הלב כסדר פנימי הוא תהליך הנקרא גוג , התהליך הסדר החיצוני נקרא מגוג . וזה נכון ברמה אישית וכללית כתהליך התבוננות , אולם בכדי ליישמה באופן נכון בין הפנים לחוץ , יש לשלב את דרכינו הפנימיים והחיצוניים לכלל של עשייה מאוחדת . ברמה הכללית ביותר כולנו ברואי ה- אלהים = 86 =ל- טבע + ה (מודעות) ונקראים בני אדם ויש לנו מודעות משותפת , או טבע אנושי משותף . ברמה מתחת יש חלוקה לתרבויות ועמים , כאשר לכל עם דפוס תרבותי של שפה ומנטאליות והתחלקות שונה של סדר העדיפויות , וראיית טבע האנוש שבהם . ובתוך זה עמינו הגוי המאוחד הנקרא ישראל . שליבו הוא בית המקדש בירושלים , התורה והמצוות וארץ הקודש . דרכו היא דרך השילוב השלם בין הלב המוח והמעשה לכלל שלמות אחת להסבר ברור יותר אומר שליבינו שמרכזו בית המקדש הוא מקום השילוב השלם , שמקיים מסגרת של קיום רוחני וגשמי שמרכזו היא שלמות זו כשיטה קיומית תחת האלוקים . בית מקדשינו מקום משכן האל , הוא נקרא בית תפילה לכל העמים , אשר מזמין כהכנסת אורחים את כל בני האדם . והדגש הוא על הכנסת אורחים ולא אורחים שחושבים שהם בעלי הבית . התבוננות אמיתית על ליבינו , מראה שבנין בית המקדש התורה והמצוות וכל ארץ הקודש היא ליבינו , ואם אנו היינו מקימים את צו ליבינו , כולנו היינו עושים בית מקדש את מצוות התורה והיינו חיים בכל ארץ הקודש . ישנו יחס ישר בין עשיית צו ליבינו למציאות בה אנו חיים . דרך המוח היא ההבנה של העולם , אך לא בהכרח הבנה של הלב , הלב הוא המקרן והמשקף של קיומינו , של ראייתנו ומעשינו . השתקפות קיומית היסטורית יכולה להביא אותנו לארץ הקודש בקיום חלקי חצי חילוני וחצי שלמות הלב , וחצי יחס הולם לאזרח וחצי יחס לשכנינו וחצי יישוב ארץ הקודש , חצי ממטרת הלב , שזה אומר להיות חצי אנושי . עכשיו נותר להיות בני אנוש אם לב שלם , וזה אומר דרכי שלום שיתבטלו כל הגבולות של המדינות , וזה אומר שאנו נחיה בכל ארץ הקודש כבעלי הבית של הלב השלם כמכניסי אורחים , נעשה תורה ומצוות ונקים את בית מקדשינו ואת אורח חיינו . והדגש הוא על הכנסת אורחים בתור בעלי הבית , ולא נתבטל בפני דיירי המשנה . שעת המבחן היא המעבר מרעיון השיקוף ההיסטורי לדרך הלב . כדברי התורה , על המרגלים שנשלחו לארץ , שהם מסמלים את הרגלי קיומינו , כאשר השיקוף ההיסטורי מסומל על ידי יהושוע בן נון , שנכנס לארץ ולא הצליח להגיע ללב עד הסוף וכל ימיו נלחם בעמי הארץ כולל הפלשתים ממש כמו בימינו , חצי שלום חצי מלחמה . ודרך הלב משוקף בדברי כלב בן יפונה . ``ויהס את-העם אל-משה ויאמר עלה נעלה וירשנו אתה כי-יכול נוכל לה`` כלומר דרך הלב תנצח . כלומר דרך השילוב השלם , דרך שילוב המוח הלב והכליות -העשייה של דרך המלך , המשיח הראשון תהיה דרך המלך שאול שהיא דרך מלאת שאלות וספקות בין דרך האלוקים לדרכי הבעל ,בין עולם האנושות לבין דרך העם היהודי , ואף מכונה משיח יוסף בעל החלומות , שאחיו בסוף זורקים אותו לבור (כמו את דרעי) . ואז בני ישראל יורדים מצרימה למציאות הקשה ולא יודעים כיצד להתקדם . ולבסוף מימוש דרך הלב תחת המלך משיח דוד , שדרכו תהיה בלי פשרות ודרכו תהיה דרך תורה ויהיו לו כל התשובות . ואנחנו נמצאים בדיוק לפני כניסתו לזירה הקיומית . כתהליך טבעי בה רוח האלוקים מנצחת על הכל , בשלמות אחת . חיזקו ואמצו שעת מבחן היא , ונדרשת אמונה ועשייה של הלב. דוד