גודל מקרר שצריך לקחת בחשבון בתכנון מטבח

  • פותח הנושא sigu
  • פורסם בתאריך

sigu

New member
גודל מקרר שצריך לקחת בחשבון בתכנון מטבח

בדירה להשכרה. איזה גודל של מקרר צריך לקחת בחשבון בתכנון המטבח? צירפתי תוכנית של אזור המטבח. מתלבטת מה עדיף 2 שורות מקבילות של ארון ואי או מטבח בצורת ר ׁ מתוך מחשבה ששולחן האוכל יהיה עגול מה דעתכם?
 
רוחב של 95 ס"מ ישאיר את מירב האופציות פתוחות

כדאי לבדוק דגמים ספציפיים ולהחליט בהתאם למפרט הטכני של הנבחר, לפני הורדת המטבח לביצוע. לביצוע התשתיות בבניה התייחסות לרוחב שציינתי תספיק. אני נוטה תמיד לבדוק ראשית מטבח מקבילים, אם עובד אז רצוי יותר בעיני - בכל מקרה כדאי לבדוק כמה מבנים בשרטוטים הכוללים העמדת ריהוט סביב המטבח. כדאי גם להתאים למבנה הנבחר גם את תכנית התקרה והספרינקלרים.
 

יוסיזיו

New member
יש לקחת בחשבון מרווח של כ 2-3 ס"מ מכל צד כדי לתת קירור

לדופן ,המקררים החדישים משתמשים בדופן המקרר כדי לפלוט את החום של הגז קרור במקום הרשת השחורה המוכרת בגב המקרר בנוסף למעבה עם המאורר בתחתית המקרר.
 

גלמיש1

New member
מסכימה עם סורנה, ורוצה להוסיף

יש פה תכנון בעייתי שמצריך שיפורים משמעותיים. הכניסה היא ישירות לתוך המטבח ואל דופן המקרר. ודוקא החלל הזה מול הדלת ובמרכז הבית גדול וריק, יש להאריך את קיר המסתיר את המקרר, ולקבל קצת מבואת כניסה, ולחשוב מה לעשות עם הקיר ממול (ספריה, ארון בנוי, פינת פסנתר...). חדר ההורים ארוך להפליא - וצר להחריד. והכי גרוע - אין מקום לארון!!! איך מייצרים חדר הורים בלי ארון? מיקום המיטה הזוגית עם הגב חצי על חלון חצי על קיר. וגם המיטה בממד ממוקמת לא נכון. חדר האמבט של ההורים רחב ידיים - אבל הגישה למכונת הכביסה תצריך אקרובטיקה של ממש! תצטרכו לשבת על האסלה, ולהתכופף הצידה ולמטה כדי להוציא כביסה... תכנון מחריד. צריך לתכנן באופן אחר את העמדת הכלים. ואם כבר, אז עדיף להעביר את האמבט אל חדר הרחצה הכללי, ואת המקלחון להורים. והשאלה הבסיסית יותר - למה/האם בדירה עם 2 חדרי שינה יש צורך בשני חדרי רחצה מלאים? האם לא עדיף חדר רחצה אחד מרווח +ח.שרותים נפרד? אם בכלל.... &nbsp ממליצה מאד להעזר במתכנן.ת שיציל את המצב כמה שיותר מוקדם. &nbsp
 

sigu

New member
לא קצת הגזמת שזה תכנון גרוע?

אפשר לשפר אותו עם תכנון נכון של מטבח בחדר שינה אפשר למקום ארון בגדים באופן כזה שיתן חציצה בין חדר השינה לאזור הלבשה .. האופן שבה את מציגה את הדברים, גורמת את הפעולה הפוכה ולא להשתמש בשירותי מעצב שחושב שהתכנון כלכך גרוע
 

גלמיש1

New member
א. כתבתי תכנון בעייתי

וב. זה שאין מקום מתוכנן לארון בגדים בחדר הורים - זה בהחלט גרוע. אבל את מוזמנת כמובן לקרוא לזה באיזה שם שתחפצי... ג. לא גורמת לשום פעולה הפוכה, ולא באתי לקושש פה עבודה (ואם תשימי לב אני חתומה פה בניק, ולא בשמי) ומצידי אל תעזרי במעצב. את בהחלט מוזמנת לעשות לעצמך דוקא. ד. חשבתי שאת רוצה ייעוץ, וזה מה שנתתי, כמיטב הידע המקצועי שלי (רק 25 שנה בתחום האדריכלות). &nbsp אבל הי, זה הבית שלך, תעשי מה שבא לך.
 

גלמיש1

New member
גברת סיגו - להתקיף הזדרזת, אבל תודה לא טרחת לומר לאף אחד!

 
גם הדבר ש"תפס" אותי היו שני חדרי הרחצה

יש היום סטנדרט קבלני הזוי לבצע בכל דירה שני חדרי רחצה, בלי לחשוב על ההשלכות של תכנון שכזה. גם אני שואלת את עצמי לשם מה יש צורך בשני חדרי רחצה צפופים ומחניקים במקום חדר רחצה אחד נוח ומרווח? בזבוז משווע של מקום שיכול היה להיות מנוצל ליצירת מקום לארון בגדים בחדר ההורים או לחילופין לנישה למכונת כביסה, מייבש וארון שירות. עבור המקרר הייתי משאירה פתח של כ-80-85 ס"מ, שכן בדירות שכורות בדרך כלל הדיירים מביאים איתם מקררים סטנדרטיים שרוחבם כ-75 ס"מ. בקשר למבנה המטבח (שני קווים מקבילים או ר')- מאחר והמטבח, פינת האוכל והסלון ממוקמים בחלל אחד, מקומה וגודלה של פונקציה אחת משפיע על האחרת. יש צורך לבדוק כיצד הפונקציות משתלבות זו עם זו ובהתאם לכך לקבוע מהי תצורת המטבח המתאימה ביותר.
 

sigu

New member
אז ככה

לגבי 2 חדרי הרחצה. אני מתלבטת בין 2 אופציות. בגדול הכוונה לבטל את האמבטיה לטובת מקלחת מרווחת ולמכונת הכביסה תהיה גישה מהמסדרון לצד ארון שירות לארון בחדר השינה יש 2 פתרונות אפשריים . שוב מתלבטת בהקשר של תקציב ולגבי המקרר. עזרת לה בהתלבטות. רוחב 80 מסדר את מה שרציתי מצויין :)
 

sigu

New member
והסבר לסקיצות ששלחתי

נסיתי למזער שינויים ולהשתמש בעיקר במיקומי השירותים/מקלחות המקוריים מתוך הנחה שהקבלן לא יאפשר לבצע שינויים מהותיים
 

sigu

New member
אופציה נוספת אבל ..

מצריכה יותר שינויים מצד הקבלן ..
 
אופציה שבה הכניסה לחדר הרחצה הינה מחוץ לחדר השינה-עדיפה

עדיף לדבוק באופציה שבה הכניסה לחדר הרחצה היא מהפרוזדור ולא מתוך חדר השינה של ההורים. עוד כדאי לנסות לצמצם כמה שאפשר שטחי מעבר ולהפכם לשטחים שימושיים (פונקציונליים). אף אחת מהאופציות שהעלת אינה אופטימלית ולכן על איש מקצוע לבצע את כל השינויים על מנת לוודא שהם אכן אפשריים ושהם עומדים בתקנים.
 

sigu

New member
תודה על התשובה

נראה לי שהזכרתי את זה בהתחלה זאת דירה שמיועדת להשכרה. את מעט התקציב אני מפנה לטובת שדרוג המטבח אין לי אפשרות להשתמש בנגרות מותאמת אישית או לעשות שינויים מהותים במבנה מי שישכיר את הדירה יצטרך לדאוג לריהוט
 

sigu

New member
ושאלה לא קשורה.

הקבלן מציע 2 ספקים למטבח - אניס ואביבי חפשתי בפורום וראיתי תלונות על שני הספקים..אבל התגובות נרשמו לא מהשנה האחרונה כך שאני לא יודעת אם רלוונטי האם שניהם טובים?
 
בעניין הזה אין לי תשובה עבורך


 

sigu

New member
איך האופציה הזאת

לקחתי בחשבון שרוחב המסדרון 115 והכניסה לחדר צריכה להיות 90 כך שניתן אולי לשחק עם ארון בגדים שקצת יכנס לחדר שינה וקצת לחדר הרחצה מיקום השירותים נשאר הגישה למכונת הכביסה תהיה מהמסדרון
 

sigu

New member
95

תודה על המענה. 95 זה באמת משאיר המון אופציות אבל מדובר בדירה 70 מטר. קטנה שלהערכתי הקהל יעד שלה יהיה רווק או זוג מבוגר כך שאני לא בטוחה שיהיה צורך במקרר גדול
 
למעלה