תשובה
א. עלינו לארץ, זוג הורים, 4 אחיות ו-3 אחים, מקזחסטן, אני היתי בגיל 6 וחצי, בשנת 1995.
ב. כבר שם, בקזחסטן, הסוכנות היהודים שיווקה את מדינת ישראל כהמקום שרמת החיים גבוהה בו יותר מאשר קנדה ואמריקה(לשם רוב האזרחי בריה"מ נסעו בברחם מארצם עקב נפילת הבריה"מ ב1991), ההורים והאחים הגדולים חשבו על הרעיון להגיע לכאן משום שיותר קל להגיע לעיר עם עבודה, אוכל וקורת גג, כאשר יש לך שורשים יהודיים, אבא של אמא שלי היה יהודי. אז אבא שלי הגיע למישהו שהיה מוכר מהסוכנות היהודית, שאל לגביי עליה, והסוכן לא שאל הרבה שאלות, ומיד התחיל התהליך בשלבים לעלייה לארץ, וכחלק מזה, גם היינו פעמיים בבית כנסת חרדי חבדניקי כניראה, והבנתי שככה נראה מפגש דתי של יהודים, היה שם חידון ופרסים, וגם קצת דברים של רב שתורגמו לרוסית(לא זוכר מה הוא אמר). היינו שם גם במרכז ללימוד עברית שהיו בו גם כמה דתיים.
ג. לא היה לי שום קשר עם יהודים עד לעליה פרט לבית כנסת של חבד שכתבתי קודם.
ד. לפני שכרתי את הספרים על הרמב"ם היתי בטוח שהיהדות היא עוד מורפיום להמונים כמו שמרקס אמר. בצבא, קצת אחרי הטירונות, רמת הידיעה היתה מזערית, רק כמה סיפורים של בובר על היהדות, וקצת תנ"ך והיסטוריה מבית הספר, ופרשות השבוע שהמ"פ היה עושה לנו בכניסות השבת שסגרתי, והרבה מאוד סטיגמות על היהדות, רציתי להיות שייך אבל לא ממש ידעתי מה העניינים, אז ביקשתי שמדריך הגרעין שלי יעזור לי ואחר כך רכזת מדריכי הגרעין, ביקשתי ממנה שתתן לי ספר טוב על פרשת השבוע, והיא המליצה לי על 7 שנים של שיחות על פרשת השבוע של י' ל', הפרשה הראשונה שקראתי אצלו היתה פרשת פקודי, והתאהבתי בפרשות השבוע, ומשם קראתי עוד דברים של האיש.
ה. בהתחלה רציתי לשלב בין היהדות לנוער העובד והלומד, ואז גם קראתי מאמר של ל' על כך שזה בלתי אפשרי, וזה היה קצת קשה לעכל, אבל בסוף הבנתי למה הוא התכוון.
ו. הרושם החיובי המרכזי שלי מל' היה כאשר הוא הביא ציטוטים רבים של הרמב"ם, והרמב"ם הוא הדמות שבגללה אני באמת רוצה להיות שייך לעם הזה היום, אילו ל' לא היה מדבר עליו אז כנראה היתי עוד ישראלי מן השורה, עם הרבה סטיגמות על היהדות. אני לא מקבל את הגישה הליבוביצ'יאנית שטוענת שספרו של הרמב"ם לא נוגעת בכל רבדי החיים, ואני לא מסכים שיש איזה אפליה מיגדרית כלפי נשים אצלו, יש אפליה אריסטוטלית, גדול בחכמה גדול בחשיבות, מאחר שהרמב"ם לא פגש נשים פילוסופיות או מדעניות או חכמות בכל מובן אחר אפשרי יותר מגברים, אז הוא הניח שכל הנשים הן כאלה, ואני יכול להראות את זה מציטוטים שלו, אני לא בודה את זה מליבי, האפליה היא על רקע ידיעה מוטעית בנוגע לתבונתן של הנשים.
ז.(ממשיך עם האותיות כי זה עוזר) בעקבות הגותו של ל' ובעיקר הגותו של הרמב"ם, עזבתי את הנוער העובד והלומד, והבנתי שהיתי בכת של דת ע"ז מודרנית.
ח. היום אני רוצה להיות כמו התימנים דורדעים, אשר פוסקים לפי הרמב"ם והמסורת התימנית העתיקה שבמילא דומה מאוד לרמב"ם.
ט. אחרי שאני אסיים את התואר במחשבים ומנהל עסקים אני אעבור דירה לקריית אונו בשביל להיות קרוב לרב רצון ערוסי אשר מוכר כממשיך דרכו של הרב יוסף קאפח, שהיה רמבמיסט מובהק.
י. אני חושב שיש הרבה מאוד בעיות בדת היהודית שיכלו להיפטר אילו היו מקבלים את פסיקותיו של הרמב"ם, זה גם קצת מוזר,יש רבה רבנים גדולים בציבור הדתי שמתיימרים להיות ממשיכו של הרמב"ם, ורבים האנשים שמקשיבים באהדה רבה כאשר אני מספר מה הרמב"ם אמר פה ושם, והרבה פעמים יש הרבה מאוד שמחה מדבריו, אבל יש רק אלפים ספורים שהולכים לפי משנתו הפסוקה.
החל מנטילת ידיי ותפילה קצרה ועד הקמת הסנהדרין עם בית המקדש, כמעט בכל הנושאים יש לאנשים קשיים אמוניים-לוגיים אשר הרמב"ם פטר כבר ממזמן, ואותם קשיים אמוניים-לוגיים מפילים בכל דור ודור כמויות עצומות של מאמינים תמימים.
היום אני חייל משוחרר בן 24 גר ביבנה אצל ההורים ולומד באוניברסיטה הפתוחה מחשבים ומנהל עסקים ובזמני הפנוי לומד משנה תורה לרמב"ם וקצת מפוזר על כל מיני נושאים שונים נוספים של חכמה כללית, אני עדיין לא יהודי, יש לי טבילה לעשות, מקווה במהרה.