גזירות בגרמניה

the YOOK

New member
אני בטוח שהיהודים יצליחו לבטל את רוע הגזירה.

יש להם מספיק שכל ויכולת פלפול משפטי כדי לעשות את זה. אני הייתי מתחיל מציון העובדה שההורה כולא את ילדו במקום שמטיף לו לחיות את חייו באופן מסויים במשך לפחות עשר שנים (לא יודע כמה זה אצלם) מבלי לשאול לדעתו. בפועל ניכרת השפעה גדולה הרבה יותר מבחינה פסיכולוגית, של הכליאה חסרת הרחמים הזו המערבת פרופוגנדה ושטיפת מוח מאשר לאקט של מילה.

מה שברור לי הוא שבמקרה של הצעת חוק דומה במדינה שלנו, תהיה כאן מלחמת אזרחים.
 

u m h

Member
זו הרי שוב הוכחה

עד כמה עולם הדת הוא פלנטה משל עצמו ושאסור לעסוק בו ב"כלים" חוץ דתיים.
זה הרי ברור שאותו שופט איננו מנמק את פסיקתו "מבפנים" וכל גישתו היא גישה רפואית סוציולוגית ערכית המושלכת על עולם ערכי והגותי אחר.

אם זה אכן כך שאותו שופט " קבע כי טקס המילה מהווה התערבות לא ראויה בגופו ובבריאותו של הילד, וכי שלום הילד גובר על שלום הדת של הוריו" הרי מבחינה עקרונית הוא עושה בדיוק מה שעושה כל גישה הגותית 'רציונאלית' אחרת לעולמה של הדת שמייבאת ערכים ותובנות מהעולם החילוני אל תוך העולם הדתי כדי ליישר איתו קו.

וד"ל.
 
אפשר לענות לו מבחינה רפואית.

הרי הוכח שברית המילה מונעת זיהומים ומחלות.
אז כמו שעושים חיסונים לילדים ושאר טיפולים רפואיים פולשניים, היהודים עושים ברית מילה.
מה מסובך?
 

u m h

Member
שום דבר לא מסובך.

ואפשר גם לומר לו שזו אחת המצוות שההלכה היהודית מחייבת כל יהודי שמבקש מרצונו להתעסק בה' יתברך, ולבטא בכך את ההכרה באמיתת הימצאו, וזה גם טיעון שוודאי ישכנע את אותו השופט המלומד.
 

u m h

Member
זה נקרא לתחמן.

יהודים לא מלים את בניהם בגלל שזה בריא.
וחוץ מזה עיקר התביעה הוא התערבות לא ראויה בגופו ובבריאותו של הילוד, לא מדובר בבוגר שהחליט על דעת עצמו לימול.
 
אכן

יהודי מל את בנו לא מטעמים רפואיים, אבל אם מתלווה לזה טעם רפואי שיכול לסתום את הפה של אותו שופט אנטישמי למה לא?

ולגבי ההתערבות, שוב ההורים מתערבים ועוד איך. למשל בנתינת חיסונים, בטיפולים רפואיים בניתוחים פולשניים, ואף אחד לא חושב שאין להם את הפריבילגיה לעשות זאת.
 

u m h

Member
יש יותר מדרך אחת לסתום פיות לאנטישמים.

מה שאתה טוען לגבי סתימת הפה באמצעות טיעון אפולוגטי רפואי שהוא פלנטה אחרת מאשר ההנמקה הדתית הוא בדיוק מה שאני מצביע עליו.
עולמה של הדת הוא עולם בפני עצמו שלא "תופסים" בו הנמקות ראציונאליות או רפואיות או פילוסופיות או מדעיות וכו', ואם כן משתמשים בטיעונים כאלה כדי להתגונן מפני המלעיזים והנבוכים הרי זה תיחמון שלא מן העניין שכל מטרתו לסתום את הפה או את השכל הנבוך.

ברית המילה מייצגת במקרה שלנו את הדת.
השופט האנטישמי מייצג את הנבוכות.
והטיעון שלך שמלביש את המעשה הדתי בראציונל רפואי סוציולוגי הוא מורה הנבוכים האפולוגטי !
 
גם משה רבינו חושב כך...

"וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם כִּי הִוא חָכְמַתְכֶם וּבִינַתְכֶם לְעֵינֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר יִשְׁמְעוּן אֵת כָּל הַחֻקִּים הָאֵלֶּה וְאָמְרוּ רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה."

כלומר היהדות אינה פלנטה בפני עצמה, שזר לא יבין אותה.
 

u m h

Member
מי שרוצה להבין - יבין.

אדם כזה צריך לשים הצידה את כל הפלנטות האחרות והתמסר רק ליהדות.
ברגע שהוא 'רגל פה ורגל שם' יהיו לו קשיי נבוכות ואם תנדד עליו שנתו בגלל הקשיים הללו לא תהיה לו ברירה אלא לטייח ולתחמן כמו שהצעת.
 
אין כל סתירה

אפילו משה רבינו בכבודו ובעצמו טוען שהיא קבילה (כמו שפרופ' אסא כשר אומר) גם בעיני הגויים.
אז לא צריכים להיות שום קשיים או נדודי שינה..
 

u m h

Member
מז"א "אפ' משה רבנו אומר ... "

הרי הוא עצמו שחקן באותה פלנטה, מה אתה חושב שהוא פילוסוף אריסטוטלי חוצן ? כל מה שהוא אומר נאמר מבפנים, ומי שמתייחס אליו נמצא גם הוא בפנים והרי גם אתה אומר " לתקן עולם במלכות שדי " - האם זה מזיז לאותו 'עולם' ? האם אותו שופט אנטישמי נאור ומשכיל סבור ש : רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה ?

ועובדה היא שיש נדודי שינה והרב הרופא ד"ר משה מצא לה לדעת אחדים בודדים גם אחלה תרופה.
 
זהו שבפלנטה של משה רבינו

יש גם גויים. שאם מסבירים להם יפה (לא כמו שהסבירו לאותו שופט) הם עשויים להבין ולומר: "רַק עַם חָכָם וְנָבוֹן הַגּוֹי הַגָּדוֹל הַזֶּה"
 

u m h

Member
זה וודאי,

גם לפאבל שלנו הסבירו יפה והוא אכן הבין ומל את עצמו לפני מספר שבועות אבל לא אמרו לו שזה 'בריא'.
 
אם הזכרת את פאבל שלנו

אני אשמח מאוד אם ידבר על הזוית שלו, וכיצד ראה ורואה את היהדות בכלל.
 

emetahatgodteva

New member
מחמיא לי לדעת שדעתי מעניינת,

אני נוטה עם הרמב"ם, ואת התנ"ך אני קורא לפי שיטתו.
יתכן שאני גם נוטה להבין אותו אחרת מהמקובל, אבל העיקר שאני משתדל להיות עקבי וצמוד לציטוטים שלו.
עניתי? קשה לי מאוד לומר דברים על היהדות ללא שאלות מנחות.
 
דעתך הכי מעניינת

הרבה יותר מדעתו של אדם שנולד יהודי למשפחה שומרת מצוות גם אם הוא מקיים מצוות לשם שמים במובן הליבובציאני.. של המילה.
כי לעולם אין לדעת האם הוא היה בוחר כך מרצונו.
אפילו ליבוביץ בכבודו ובעצמו, לא יכל לענות על השאלה הזאת.
כשנשאל פעם אם הוא לא היה נולד יהודי האם היה בוחר להיות יהודי?
הוא ענה חצי מתחמק: אם לא הייתי נולד כפי שנולדתי, לא הייתי אני.
אבל אתה נקטת צעד אקטיבי ומודע, ובחרת ביהדות מרצונך החופשי.
לכן אמרו על הגרים שהם קשים לישראל
כיוון שמעמידים רף גבוה..
שאלות מנחות? בבקשה:
א. היכן גדלת ?
ב. מתי שמעת לראשונה על היהדות?
ג. האם היה לך קשר עם יהודים?
ד. באיזה גיל, ובאיזה רמת ידיעה החלטת להצטרף ליהדות?
ה. אתה זוכר מה היתה המוטיבציה שלך?
ו. מה כוונתך שאתה "נוטה עם הרמב"ם" ומה פירוש "נוטה להבין אותו אחרת מהמקובל"?
אשמח אם תרחיב במה ששאלתי וגם במה שלא שאלתי.
 

emetahatgodteva

New member
תשובה

א. עלינו לארץ, זוג הורים, 4 אחיות ו-3 אחים, מקזחסטן, אני היתי בגיל 6 וחצי, בשנת 1995.
ב. כבר שם, בקזחסטן, הסוכנות היהודים שיווקה את מדינת ישראל כהמקום שרמת החיים גבוהה בו יותר מאשר קנדה ואמריקה(לשם רוב האזרחי בריה"מ נסעו בברחם מארצם עקב נפילת הבריה"מ ב1991), ההורים והאחים הגדולים חשבו על הרעיון להגיע לכאן משום שיותר קל להגיע לעיר עם עבודה, אוכל וקורת גג, כאשר יש לך שורשים יהודיים, אבא של אמא שלי היה יהודי. אז אבא שלי הגיע למישהו שהיה מוכר מהסוכנות היהודית, שאל לגביי עליה, והסוכן לא שאל הרבה שאלות, ומיד התחיל התהליך בשלבים לעלייה לארץ, וכחלק מזה, גם היינו פעמיים בבית כנסת חרדי חבדניקי כניראה, והבנתי שככה נראה מפגש דתי של יהודים, היה שם חידון ופרסים, וגם קצת דברים של רב שתורגמו לרוסית(לא זוכר מה הוא אמר). היינו שם גם במרכז ללימוד עברית שהיו בו גם כמה דתיים.
ג. לא היה לי שום קשר עם יהודים עד לעליה פרט לבית כנסת של חבד שכתבתי קודם.
ד. לפני שכרתי את הספרים על הרמב"ם היתי בטוח שהיהדות היא עוד מורפיום להמונים כמו שמרקס אמר. בצבא, קצת אחרי הטירונות, רמת הידיעה היתה מזערית, רק כמה סיפורים של בובר על היהדות, וקצת תנ"ך והיסטוריה מבית הספר, ופרשות השבוע שהמ"פ היה עושה לנו בכניסות השבת שסגרתי, והרבה מאוד סטיגמות על היהדות, רציתי להיות שייך אבל לא ממש ידעתי מה העניינים, אז ביקשתי שמדריך הגרעין שלי יעזור לי ואחר כך רכזת מדריכי הגרעין, ביקשתי ממנה שתתן לי ספר טוב על פרשת השבוע, והיא המליצה לי על 7 שנים של שיחות על פרשת השבוע של י' ל', הפרשה הראשונה שקראתי אצלו היתה פרשת פקודי, והתאהבתי בפרשות השבוע, ומשם קראתי עוד דברים של האיש.
ה. בהתחלה רציתי לשלב בין היהדות לנוער העובד והלומד, ואז גם קראתי מאמר של ל' על כך שזה בלתי אפשרי, וזה היה קצת קשה לעכל, אבל בסוף הבנתי למה הוא התכוון.
ו. הרושם החיובי המרכזי שלי מל' היה כאשר הוא הביא ציטוטים רבים של הרמב"ם, והרמב"ם הוא הדמות שבגללה אני באמת רוצה להיות שייך לעם הזה היום, אילו ל' לא היה מדבר עליו אז כנראה היתי עוד ישראלי מן השורה, עם הרבה סטיגמות על היהדות. אני לא מקבל את הגישה הליבוביצ'יאנית שטוענת שספרו של הרמב"ם לא נוגעת בכל רבדי החיים, ואני לא מסכים שיש איזה אפליה מיגדרית כלפי נשים אצלו, יש אפליה אריסטוטלית, גדול בחכמה גדול בחשיבות, מאחר שהרמב"ם לא פגש נשים פילוסופיות או מדעניות או חכמות בכל מובן אחר אפשרי יותר מגברים, אז הוא הניח שכל הנשים הן כאלה, ואני יכול להראות את זה מציטוטים שלו, אני לא בודה את זה מליבי, האפליה היא על רקע ידיעה מוטעית בנוגע לתבונתן של הנשים.
ז.(ממשיך עם האותיות כי זה עוזר) בעקבות הגותו של ל' ובעיקר הגותו של הרמב"ם, עזבתי את הנוער העובד והלומד, והבנתי שהיתי בכת של דת ע"ז מודרנית.
ח. היום אני רוצה להיות כמו התימנים דורדעים, אשר פוסקים לפי הרמב"ם והמסורת התימנית העתיקה שבמילא דומה מאוד לרמב"ם.
ט. אחרי שאני אסיים את התואר במחשבים ומנהל עסקים אני אעבור דירה לקריית אונו בשביל להיות קרוב לרב רצון ערוסי אשר מוכר כממשיך דרכו של הרב יוסף קאפח, שהיה רמבמיסט מובהק.
י. אני חושב שיש הרבה מאוד בעיות בדת היהודית שיכלו להיפטר אילו היו מקבלים את פסיקותיו של הרמב"ם, זה גם קצת מוזר,יש רבה רבנים גדולים בציבור הדתי שמתיימרים להיות ממשיכו של הרמב"ם, ורבים האנשים שמקשיבים באהדה רבה כאשר אני מספר מה הרמב"ם אמר פה ושם, והרבה פעמים יש הרבה מאוד שמחה מדבריו, אבל יש רק אלפים ספורים שהולכים לפי משנתו הפסוקה.
החל מנטילת ידיי ותפילה קצרה ועד הקמת הסנהדרין עם בית המקדש, כמעט בכל הנושאים יש לאנשים קשיים אמוניים-לוגיים אשר הרמב"ם פטר כבר ממזמן, ואותם קשיים אמוניים-לוגיים מפילים בכל דור ודור כמויות עצומות של מאמינים תמימים.
היום אני חייל משוחרר בן 24 גר ביבנה אצל ההורים ולומד באוניברסיטה הפתוחה מחשבים ומנהל עסקים ובזמני הפנוי לומד משנה תורה לרמב"ם וקצת מפוזר על כל מיני נושאים שונים נוספים של חכמה כללית, אני עדיין לא יהודי, יש לי טבילה לעשות, מקווה במהרה.
 
למעלה